تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دانشمندان فرمول جادویی یادگیری را کشف کردند

در جریان تحقیقی که برای ارزیابی توانایی یادگیری حرکتی انجام شد، نتایج جالبی به دست اومد.

همونطور که انتظار می‌رفت،‌ شرکت‌کنندگان در اوایل صبح یادگیری بهتری داشتند و هر چه زمان می‌گذشت اشتباهاتشون بیشتر می‌شد.

تا اینجا چیز جدیدی از این تحقیق به دست نیومده بود، اما وقتی از شرکت‌کنندگان خواستند که بعد از یک شب استراحت دوباره تحت آزمایش قرار بگیرن، نتایج جالبی به دست اومد.

در شب اول افراد خوب استراحت کردند و روز بعد، میزان یادگیری خوبی داشتند. اما در شب دوم، محققان بخشی از مغز افراد رو دستکاری کردند.  صبح روز بعد،‌ افراد حتی از ساعات پایانی روزهای قبل هم یادگیری کمتری داشتند.

اما این کدوم قسمت مغزه که اینقدر در یاد گیری تاثیر داره؟

در حین خواب عمیق، سلول‌های عصبی سیناپس مغز استراحت می‌کنند،‌ اما اگر خواب عمیق و کافی نداشته‌ باشیم این بخش از مغز نمی‌تونه استراحت کنه. این سیناپس‌ها در طی روز در برابر محرک‌ها و اتفاقات اطراف ما واکنش نشون می‌دن. بنابراین مغز نیاز داره تا مدتی به این بخش استراحت بده تا خودش رو ترمیم کنه و به حالت طبیعی برگرده.

در این تحقیق دانشمندان مانع استراحت سیناپس مغز افراد در حین خواب شدند و با دیدن عملکرد ضعیف افراد،  نتیجه گرفتند که سلول‌های عصبی سیناپس‌ مغز وظیفه یادگیری چیزهای جدید رو دارند.

برای اینکه حرف و حدیثی در این تحقیق نباشه، دانشمندان بخش‌های دیگه‌ای از مغز رو هم تحریک کردند، اما نتیجه‌ای بر روی یادگیری نداشت.

با این تحقیق،‌ دانشمندان ثابت کردند که خواب عمیق و استراحت مغز، تاثیر مستقیمی بر یادگیری حرکتی داره. پس اگر در حال یاد گرفتن ورزش و یا چیزهای جدیدی که در اونها حرکت وجود داره هستید، شب‌ها خوب بخوابید.

http://www.medicalnewstoday.com/articles/317597.php

کانال اخبار آشپزباشی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دانشمندان فرمول جادویی یادگیری را کشف کردند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..