تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




درمان ۲ نوزاد مبتلا به سرطان با تغییر ژن

درمان ۲ نوزاد مبتلا به سرطان با تغییر ژنبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،یک درمان جدید سرطان به دو کودک مبتلا به لوکیمیا کمک کرد تا پس از ۱۸ ماه از شر سرطان خلاص شوند. محققان بیمارستان گریت اورموند استریت در لندن این درمان را روی نوزادان آزمایش کردند.

در یکی از نوزادان پس از ۱۶ ماه نشانه هایی از بهبود ظاهر شد و در نوزاد دیگر این فرایند حدود یک سال و نیم طول کشید.

این نوزادان درمانی برای ارتقای سیستم ایمنی بدن همراه نوعی روش مهندسی ژنتیک به نام TALENS دریافت کردند. در درمان ژنتیک دی ان ای نوزادان تغییر داده شد. در روش ژنتیک محققان پس از دریافت سلول های ایمنی از اهدا کننده در دی ان ای آنها چهار تغییر ایجاد کردند. سپس سلول ها به بیماران تزریق شدند.

با کمک چنین تغییری راحت تر می توان سلول های ایمنی ساخت که به غده های سرطانی می چسبند و آنها را نابود می کنند. البته نوزادان قبل از آن تحت شیمی درمانی بودند و سلول های بنیادین نیز برای آنان پیوند زده شد.

به همین دلیل برخی کارشناسان معتقدند نمی توان به طور دقیق تعیین کرد میزان تاثیرگذاری درمان چقدر است و چه میزان از روند بهبود در نتیجه برنامه های شیمی درمانی و پیوند سلول های بنیادین است.

منبع:مهر

انتهای پیام/

تغییر ژن روش جدید درمان سرطان



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «درمان ۲ نوزاد مبتلا به سرطان با تغییر ژن»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..