تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چوب حراج بر انبار خالی

باقر صمدی، مدیرکل فروش اپراتور دوم اعلام کرد دامپینگ نکردیم؛ و تأکید کرد: طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات کف تعرفه در سیم‌کارت‌های دائمی برای پیشگیری از دمپینگ یک چهاردهم سقف تعرفه (999ریال به ازای هر دقیقه) است که در قیمت جدید مکالمه سیم‌کارت‌ دائمی ایرانسل (333 ریال به ازای هر دقیقه) این کف رعایت شده است.

به گزارش شمانیوز: باقر صمدی، مدیرکل فروش اپراتور دوم اعلام کرد دامپینگ نکردیم؛ و تأکید کرد: طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات کف تعرفه در سیم‌کارت‌های دائمی برای پیشگیری از دمپینگ یک چهاردهم سقف تعرفه (999ریال به ازای هر دقیقه) است که در قیمت جدید مکالمه سیم‌کارت‌ دائمی ایرانسل (333 ریال به ازای هر دقیقه) این کف رعایت شده است.
به موازات ایرانسل، اپراتور سوم یعنی رایتل نیز اقدام به کاهش نرخ تعرفه‌‌ سیم کارت های دائمی خود کرد. رایتل اعلام کرد از اول تیرماه برای تمامی تماس‌های داخل و خارج از شبکه خود در سراسر کشور و حتی تماس با تلفن ثابت دقیقه‌ای 499 ریال بر حسب تعرفه پایه ثانیه‌ای پرداخت خواهند کرد. به گفته مدیر عامل رایتل این کشور حدود 30 درصد کاهش هزینه داشته است.
نخستین نکته‌ای که به ذهن متبادر می‌شود بررسی حجم تخفیف و تعداد مشترکینی است که از تخفیف تعرفه دایمی برخوردار می‌شوند.
واقعیت این است که از مجموع بیش از هفتاد میلیون سیم‌کارت واگذار شده توسط رایتل و ایرانسل تنها حدود یک درصد سیم‌کارت‌ها دایمی هستند. درواقع این سهم ناچیز سیم‌کارت دایمی شاید ارزش فعال بودن نیز نداشته باشد و حتی اگر تعرفه استفاده از این سیم‌کارت‌ها مجانی شود تاثیر چندانی در درآمد این دو اپراتور ندارد.
آنچه معمولا در میان عموم استفاده کنند‌گان تلفن همراه بیان می‌شود ارائه خدمات مختلف و تبلیغات گسترده از سوی ایرانسل است. درباره همراه اول اما کمتر کسی است که به خدمات گسترده، دسترسی آسان و گستردگی جغرافیایی دسترسی به خدمات همراه اول اذعان نداشته باشد.
به گفته مسئولان این شرکت درصد بالایی از درآمدهای حاصل از مکالمات شهروندان صرف گسترش، به روز رسانی و گسترش شبکه‌ی دیتا می‌شود. همراه اول به عنوان موتور توسعه زیرساخت‌های ارتباطی تلفن همراه در ایران نیاز به درآمد بیشتری برای حفظ این وضعیت دارد و بدیهی است که بر این اساس امکان کاهش بیشتر نرخ تعرفه‌هایش را در مقایسه با دیگر اپراتور‌ها و به خصوص ایرانسل ندارد.

    ایرانسل و رایتل در رقابت با همراه اول در دو سال گذشته با ناکامی های فراوانی مواجه شده اند. علاوه بر ناکامی کامل در طرح ترابردپذیری، سهم بازار این اپراتورها به میزان چشم‌گیری کم شده است. دو اپراتور کوچک‌تر با تمام امیدهایی که در سر می‌پروراندند رقابت سخت ترابردپذیری را پس از انجام تبلیغات ده‌ها میلیاردی به همراه اول واگذار کردند و حالا به عنوان آخرین راهبرد با کاهش تعرفه در فرعی‌ترین بخش تجارتشان قصد دارند سقوط سهم بازار را متوقف یا دست کم سرعتش را کم کنند.

از سوی دیگر، ایرانسل و رایتل هیچگاه نتوانستند در پوشش شبکه به همراه اول نزدیک شود، با اجرای طرح رومینگ ملی بار ترافیکی این دو اپراتور در نقاطی که پوشش شبکه ندارند به دوش همراه اول افتاد تا این اپراتور پذیرایی روزی یک میلیون مشترک برای دو اپراتور کوچک‌تر را فراهم آورد. هنوز مشکل پوشش شبکه ایرانسل و رایتل برطرف نشده بود که در ارایه اینترنت پرسرعت نیز همراه اول با انجام سرمایه‌گذاری سنگین و ارایه اینترنت نسل 4.5 خود را به عنوان بزرگترین مدعی در دیتای کشور به رخ کشید.
با همه این اوضاع مشخص نیست کاهش قیمت مکالمه برای تعداد کمی مشترک تا چه حد چاره‌ساز مشکلات اپراتورهای دوم و سوم است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چوب حراج بر انبار خالی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..