تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سامسونگ دو تراشه اکسینوس جدید با لیتوگرافی ۱۰ نانومتری تولید می‌کند

بر پایه‌ی گزارشی جدید، سامسونگ دو تراشه‌ی ۱۰ نانومتری برای دستگاه‌های بالارده و میان‌رده‌ی خود تولید می‌‏کند.

اولین تراشه‌ی پرچم‎دار سامسونگ با لیتوگرافی ۱۰ نانومتری، اکسینوس ۸۸۹۵ است که در اوایل سال به‌صورت رسمی معرفی شد و سامسونگ از این چیپ‌ست در گوشی‌های گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس استفاده کرد. اکنون، این سازنده روی دو تراشه‌ی جدید با لیتوگرافی ۱۰ نانومتری FinFET کار می‌کند. براساس اطلاعات منتشر شده، شرکت سامسونگ ممکن است چیپ‏ست اکسینوس ۷۸۸۵ و اکسینوس ۹۶۱۰ را مبتنی بر همین لیتوگرافی برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‎ها تولید کند.

مقالات مرتبط:

گفته می‌شود تراشه‌ی اکسینوس ۷۸۸۵ برمبنای لیتوگرافی ۱۰ نانومتری FinFET ساخته شده است و از دو هسته پردازشی Cortex A73 با فرکانس ۲.۱ گیگاهرتز و چهار هسته پردازشی کم‎مصرف Cortex A53 استفاده می‌کند. این مدل، همچنین به یک مودم LTE یکپارچه مجهز شده است و واحد پردازش گرافیکی Mali-G71، وظیفه‌ی پردازش محتوای گرافیکی را برعهده دارد. با این‎حال، هنوز مشخص نیست که GPU یادشده از چند هسته‌ی پردازشی استفاده می‎کند. به‎نظر می‌رسد که این چیپ‎ست، قدرت پردازشی گوشی گلکسی A7 (مدل ۲۰۱۸) را تأمین خواهد کرد. .

تراشه‌ی دیگر، اکسینوس ۹۶۱۰ است که یک چیپ‏ست رده‌بالا و مبتنی بر لیتوگرافی ۱۰ نانومتری FinFET سامسونگ خواهد بود. این تراشه از یک پردازنده با هشت هسته‌ی پردازشی ۶۴ بیتی استفاده می‌کند. ترکیب هسته‌‏های پردازشی مورد استفاده در آن نیز مشخص شده است: چهار هسته‌ی Cortex A73 با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی پردازشی Cortex A53 که مصرف‏ کم‏تری دارند، در اکسینوس ۹۶۱۰ به کار گرفته شده است. واحد پردازش گرافیکی نیز، Mali-G71 خواهد بود.

شرکت سامسونگ، هم‎چنین آماده می‌شود تا به‏‌زودی لیتوگرافی 7 نانومتری را در تراشه‏‌های رده‌بالای خود مورد استفاده قرار دهد. این سازنده‌ی کره‏‌ای با کوالکام برای تولید چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۳۵ همکاری داشته؛ با این‌‏حال، کوالکام تصمیم گرفته است تا برای تولید پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۴۵ با صنایع نیمه هادی تایوان (TSMC) وارد همکاری شود. باید اشاره کرد که تراشه‌های A10 و A11 اپل نیز توسط TSMC به تولید می‌رسد. هرچند، سامسونگ اپل را متقاعد کرده است تا تولید چیپ‌ست‌های A12 را به این شرکت واگذار کند؛ ظاهراً سامسونگ تصمیم گرفته است تا از لیتوگرافی ۷ نانومتری خود در تراشه‌ی پرچم‎دار جدید اپل استفاده کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سامسونگ دو تراشه اکسینوس جدید با لیتوگرافی ۱۰ نانومتری تولید می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..