تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




«ویلیام وایلر»؛ رکورددار نامزدی بهترین کارگردانی اسکار

کد خبر: ۵۷۲۱۱۵

۲۶۲  بازدید

امروز سی‌و ششمین سالروز مرگ «ویلیام وایلر»، کارگردان صاحب‌نام سینمای جهان و رکورددار نامزدی جایزه بهترین کارگردانی اسکار است.

خبرگزاری ایسنا: امروز سی‌و ششمین سالروز مرگ «ویلیام وایلر»، کارگردان صاحب‌نام سینمای جهان و رکورددار نامزدی جایزه بهترین کارگردانی اسکار است.

برای سی‌و ششمین سالمرگ «ویلیام وایلر»

 «ویلیام وایلر» روز اول جولای 1902 در فرانسه از پدری سوئیسی و مادری آلمانی متولد شد. وی توانست با استفاده از نبوغ فیلم‌سازی، پله‌های پیشرفت را از تمیز‌کردن صحنه‌های فیلم در کمپانی یونیورسال تا خلق شاهکار «بن‌هور» و 12 بار نامزدی اسکار طی کند.

وایلر در تاریخ آکادمی اسکار، 12بار نامزد دریافت جایزه‌ بهترین کارگردانی شد که از این حیث، رکوردی دست‌نیافتنی را خلق کرده است.

وی در 22 سالگی وارد لس‌آنجلس شد و به‌عنوان دستیار سوم کارگردان، فعالیت خود را در دنیای سینما آغاز کرد. «وایلر» در سال 1925 جوان‌ترین کارگردان کمپانی یونیورسال برای ساخت فیلم‌های وسترن نام گرفت و در سال 1928 شهروند آمریکایی را دریافت کرد.

«وایلر» در دهه‌ 30 با ساخت آثار جذابی چون «دام عشق»(1929)، «جهنم قهرمانان»(1930) و «ساحره‌ خوب»(1935) توانست جایگاه‌اش را در هالیوود استحکام بخشد.

وی پس از قطع همکاری با کمپانی یونیورسال، همکاری بلند‌مدتی را با «ساموئل گلدوین» آغاز کرد که ماحصل آن خلق آثار کلاسیک و موفقی چون «این سه ‌نفر»(1936)، «پایان مرگ‌بار»(1937)، «بلندی‌های بادگیر»(1939)، «وسترنر»(1940)، «روباه‌های کوچک»(1941) و «بهترین سال‌های زندگی ما»(1946) بود.

برای سی‌و ششمین سالمرگ «ویلیام وایلر»

وی دراین مدت چهاربار نامزد اسکار بهترین کارگردانی شد که اولین آنها در سال 1937 برای فیلم «Dodsworth» بود. «ویلیام وایلر» برای اولین‌بار در سال 1942 برای فیلم «خانم مینی‌ور» موفق به کسب اسکار بهترین کارگردانی شد. بین سال‌های 1942 تا 1945 وی در نیروی هوایی ارتش آمریکا مشغول به فعالیت شد و در این سال‌ها دو اثر مستند نیز ساخت.

«وایلر» پس از بازگشت از جنگ، فیلم «بهترین سال‌های زندگی ما» را ساخت که دومین جایزه‌ اسکار بهترین کارگردانی را در سال 1947 برای او به‌همراه آورد. این فیلم شخصی‌ترین فیلم اوست که سال‌های جدایی‌اش از خانواده‌ و حضور در جنگ را نشان می‌دهد.

پس از پایان جنگ، «وایلر» ساخت آثار تحسین‌برانگیزش را ادامه داد. «وارثه»(1953) و «ترغیب دوستانه»(1956) که نخل طلای کن را کسب کرد،‌ ادامه موفقیت‌های او بودند.

اما شاهکار سینمایی «وایلر» که از برجسته‌ترین آثار سینمای جهان است، مطمئنا فیلم «بن‌هور» است که در سال 1959 به سینما آمد.

این فیلم در همان سال موفق به کسب 11 جایزه‌ اسکار شد و این رکورد تا سال 1997 که توسط فیلم «تایتانیک» شکسته شد، باقی ماند. «وایلر» برای این فیلم سومین اسکار بهترین کارگردانی را نیز به‌دست آورد.

برای سی‌و ششمین سالمرگ «ویلیام وایلر»

در تمام ادوار تاریخ‌ هالیوود، فیلم‌های «وایلر» بیشترین تعداد جوایز و افتخارات سینمایی را برای بازیگران و هنرپیشه‌های آن به‌همراه آورده است و خود او نیز در سال 1965 جایزه‌ اسکار افتخاری را برای خدمات‌اش به سینما کسب کرد.

از دیگر ساخته‌های «وایلر» می‌توان به «ساعت کودکان»(1961)، «کلکسیونر»(1965) و «دختر بامزه»(1968) اشاره کرد. «ویلیام وایلر» در سال 1353 در سومین جشنواره‌ فیلم تهران در مراسم بزرگداشتی که با نمایش 11 فیلم او همراه بود، حضور یافت.

3 اسکار بهترین کارگردانی در سال‌های 1960، 1947 و 1943، جایزه‌ بهترین فیلم از بافتا در سال 1960، نخل طلای کن در سال 1957 و جایزه‌ بهترین فیلم از گلدن گلوب در سال 1960 بخشی از افتخارات و جوایز سینمایی «ویلیام وایلر» طی چهار دهه حضور در سینما هستند.

«ویلیام وایلر» 36 سال پیش در 27 ژوئن 1981 در لس‌آنجلس درگذشت.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر ««ویلیام وایلر»؛ رکورددار نامزدی بهترین کارگردانی اسکار»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..