تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آثار کریم رشید، طراح این محصولات مشهور در جهان!

کد خبر: ۵۷۰۶۷۳

۲۶۷  بازدید

تحقیقات علم رفتار شناسی امروزه ثابت کرده است که وسایل و ابزارآلاتی که از آنها استفاده می‌کنیم به‌شدت بر جسم، روح و رفتارهای اجتماعی مان تأثیر می‌گذارد.

وب سایت چیدانه: طراحی صنعتی به شدت بر زندگی روزمره ما تأثیر می‌گذارد. همه ما ساعات زیادی را در محل کار و منزلمان می‌گذرانیم، اما چقدر به محیط اطرافمان توجه می‌کنیم؟ تحقیقات علم رفتار شناسی امروزه ثابت کرده است که وسایل و ابزارآلاتی که از آنها استفاده می‌کنیم به‌شدت بر جسم، روح و رفتارهای اجتماعی مان تأثیر می‌گذارد. همه ما بی‌آنکه خود بدانیم در خانه یا اداره، یک گاربینو یا گاربو داریم.

مشهورترین و فراگیرترین محصول طراح معروف کریم رشید تا به امروز، سطل آشغال گاربینو و نسخه بزرگ‌تر آن، گاربو است که در سال ۱۹۹۶ طراحی شده است. هم‌چنین نسخه کوچک‌تر این سطل را با نام گاربینی به عنوان یک لیوان جامدادی رومیزی ارائه شده است. این سطلِ ساده با فرم منحنی نرم از جنس ِپُلی‌پراپیلنِ بازیافتی، یکی از پرفروش‌ترین فراورده‌های دنیا به شمار می‌رود که بیش از هفت میلیون عدد به فروش رسیده است. این محصول به عنوان یکی از نمادهای موفقِ طراحی معاصر در گنجینه دایمی موزه هنر مدرن نیویورک جای گرفته است. از ویژگی‌های ظاهری این محصول ایده از انحنای بدن انسان و دسته یکپارچه و راحت در بالای آن برای کاهش تماس دست با محتویات داخل آن و امکان حمل و نقل راحت است.

 آثار کریم رشید، طراح این محصولات مشهور در جهان!

یک اثر ماندگار معماری چه ویژگی‌هایی دارد؟

آثار کریم رشید، طراح این محصولات مشهور در جهان! 
یک راه حل خوب، فکر کردن به جایگزین‌های اشیای خسته‌کننده‌ای است که دور و برمان را شلوغ کرده‌اند. با طرح‌های جدید می‌توانیم محیط اطراف و محل زندگیمان را برای مطابقت با زندگی و بازار امروزی تغییر دهیم؛ به طور مثال حضور گاربینو در همه جا موفقیت تجاری طراحی را نشان می‌دهد که این محصول همراه با فرم زیبا عملکرد مطلوبی را هم دارا بوده است. از دیگر آثار معروف او می‌توان به صندلی‌های تخم مرغی (هوپ) با پایه‌های فلزی و چوبی اشاره کرد.

کریم رشید کیست؟

آثار کریم رشید، طراح این محصولات مشهور در جهان!

کریم رشید طراح مصری الاصل کانادایی است. او دانش‌آموخته طراحی صنعتی از دانشگاه کارلتون اوتاوا است و کارشناسی ارشدش را از دانشگاه پلی‌تکنیک میلان دریافت کرده است .طرح‌های او از وسایل زندگی روزمره مانند مبلمان، نور و ظروف و هم‌چنین محصولات لوکس مانند ادکلن و ساعت و غیره است. به نقل از نشریات معتبر، کریم رشید مشهورترین طراح صنعتی قاره آمریکا است. به او لقب شاهزاده پلاستیک داده‌اند که به دلیل علاقه شدید او به این ماده و تعداد زیاد آثار پلاستیکی اوست. وی با بیش از ۳۰۰۰ طرحِ در حال تولید و بیش از ۳۰۰ جایزه طراحی که در بیش از ۴۰ کشور جهان به طور بی‌وقفه به نوآوری می‌پردازد.

جوایز کریم رشید

آثار کریم رشید، طراح این محصولات مشهور در جهان! 
    جایزه Red Dot برای کیفیت بالای طراحی – ۲۰۱۰، ۲۰۰۹، ۲۰۰۸، ۲۰۰۷، ۲۰۰۶     Good Design – 2009، ۲۰۰۸، ۲۰۰۷، ۲۰۰۶     بهترین محصول سال طراحی داخلی – ۲۰۰۹     بهترین طراحی محصول کانادا – ۲۰۰۹     مدال طلایی پاپای برای نوآوری و فناوری – ۲۰۰۹     جایزه بهترین ایده، Actualidad Economica – 2009     جایزه Cersaie – 2008     مدال نقره جایزه برتر طراحی صنعتی IDSA – 2008     جایزه Compasso d`Oro – 2008     جایزه ADEX برای طراحی برتر – ۲۰۰۸، ۲۰۰۷     جایزه بهترین طراح محصول  D&D Building`s Stars of Design – 2007     جایزه سالانه مجله I.D (بسته بندی) – ۲۰۰۷     جایزه انجمن طراحی و مبلمان – ۲۰۰۷     جایزه Fifi بهترین بسته بندی – ۲۰۰۷     جایزه IF (طراحی محصول) – ۲۰۰۷     جایزه Pratt Legend – 2006     مدال برنز جایزه طراحی صنعتی برتر IDSA – 2006     جایزه بهترین محصول سال ۲۰۰۵ از طرف مجله تایم

دیزاینوکراسی در طراحی

آثار کریم رشید، طراح این محصولات مشهور در جهان! 
وی در سال‌های اخیر، اصطلاحِ «دیزاینوکراسی» را ابداع کرده است؛ گرایشی که یک طراحی والا را حقِ اکثریت مردم جامعه می‌داند و آن را از انحصارِ طبقه‌ای خاص درمی‌آورد. بر پایه این رویکرد، همه شهروندان حق دارند به یک طراحی متعالی، باکیفیت و در عین حال، کم‌هزینه و دوستدار محیط زیست دسترسی داشته باشند و این امر به عنوان یکی از حقوق انسانی، باید همواره مورد توجه طراحان قرار گیرد.

معرفی یک سبک نو برای معماران و طراحان

آثار کریم رشید، طراح این محصولات مشهور در جهان!

من بر این باورم که فضاهای ما باید نرم، منحنی و مفهومی بوده و فناوری، اطلاعات بصری، بافت و انبوهی از رنگ را به خدمت گیرند، همچنان که همه نیازهایی را که برای زندگی در یک محیطِ ساده‌تر، سامان‌یافته‌تر و البته احساس‌برانگیزتر لازم است، برآورده سازند. اتاق‌های گِرد برای تحریکِ یک محیطِ دوستانه انسانی‌تر، ماهیتی نرم و ملایم دارند، اما افزون بر آن در آثارم یک وجهِ بسیار زاویه‌دار (هندسی) نیز دارم.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آثار کریم رشید، طراح این محصولات مشهور در جهان!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..