تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




«آغاز و انجام هستی و راهبری انسان»؛ پاسخی برای شبهات فکری و اعتقادی

«آغاز و انجام هستی و راهبری انسان» ؛ پاسخی برای شبهات فکری واعتقادیبه گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کتاب «آغاز و انجام هستی و راهبری انسان»، نوشته سید محمدرضا دربندی است و توسط «دفتر نشر فرهنگ اسلامی» منتشر شده است.

سید محمدرضا دربندی در مقدمه کتاب نوشته است: انسان از همان آغاز که پای بر زمين نهاد، با پرسش‌هایی چون از کجا آمده‌ام؟ برای چه آمده‌ام؟ به کجا خواهم رفت؟ آيا اين جهان خالقی دارد؟ و امثال اين پرسش‌ها روبرو بوده است. پرسش‌هايی که همواره به دغدغه اصلی بشر تبديل شده‌اند. به قول هايدگر انسان حيوان ناطق نيست، بلکه انسان پرسشگر است. گويا، روح سرگشته او، از جايی آمده است که هوس بازگشت را همواره زنده نگه می‌‌دارد و جوان سرگشته امروز در اين تکاپو برای پيدا کردن جوابِ پرسش‌های بنيادين، جستجو می‌کند و آن گاه يا پاسخ اصيل را می‌يابد و يا این که پای در راه سرگشتگی فلسفی، پوچ گرايی و معضلات فراگير اجتماعی، همچون خودکشی، اعتياد، سرخوردگی،  می‌نهد. در این کتاب پیشنهاد می شود که قبل از مواجه شدن با این سونامی فکری، بهتر است جوانان، یک دوره مسائل اعتقادی خود را مرور کرده و به رفع اشکالات فکری خود بپردازند.

سید محمدرضا دربندی درباره کتاب خود می گوید: «معمولا کتاب‌هایی که با رویکرد دانشگاهی با موضوع مباحث اعتقادی تألیف شده‌اند، از جمله دو کتابی که قبلا تحت عنوان «معارف اسلامی» و امروز با عنوان «اندیشه دینی» در دانشگاه ها تدریس می‌شود، یکسری مباحث خشک، سرد و بی‌روح را به دانشجو ارائه می‌دهد. دانشجویانی هم که از این کتاب‌ها قرار است بهره ببرند، دانشجویانی هستند که رشته‌ی تحصیلی آن‌ها الهیات نیست و قرار است در طول 8 سال تحصیل، تا گرفتن مدرک دکتری در مجموع 4 ساعت معارف دینی داشته باشند. در این 4 ساعت، باید مطالبی را ارائه کنیم که موجب تحول و تغییری در زندگی‌ آن ها شود. کتاب‌های موجود به نظر من این کار را انجام نمی‌دهند و در واقع این کتاب می تواند چنین نقشی داشته باشد.»

دربندی درخصوص محتوای کتاب می گوید: « ارائه احادیثی از ائمه دین در تایید براهین فلسفی،ارائه ادله اثبات وجود خدا در نزد فلاسفه غربی به منظور نشان دادن اینکه همه انسان ها در همه اعصار به یک نحو به اثبات وجود خدا پرداخته اند و حذف اشکالات قدیمی که امروز موضوعیتی ندارند و طرح آنچه در بین جوانان امروز هنوز مطرح است محتوای این کتاب را تشکیل می دهد.»

آغاز و انجام هستی و راهبری انسان که 288 صفحه دارد و در قطع وزیری است، با قیمت 15500 تومان به بازار کتاب عرضه شده است.

انتهای پیام/

معرفی كتابی درباره خداشناسی و معرفت دينی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر ««آغاز و انجام هستی و راهبری انسان»؛ پاسخی برای شبهات فکری و اعتقادی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..