تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




معرفی و آموزش نرم افزار cam scanner ؛ تبدیل گوشی شما به اسکنر اسناد

معرفی و آموزش نرم افزار cam scanner ؛ تبدیل گوشی شما به اسکنر اسنادبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با پیشرفت فناوری روش انجام کارهای روزمره نیز تغییر می‌کند به طوری که در گذشته برای تهیه تصویر واضح و با کیفیت  از یک سند مجبور بودیم به وسیله دستگاه های بزرگ ، کپی یا اسکن از آن تهیه کنیم که هدر رفت کاغذ یکی از هزینه های آن بود.

امروزه با توجه به اینکه  اسناد به صورت دیجیتال کاربرد بیشتری از حالت چاپ شده دارند یا اصطلاحا مطالب مکتوب تبدیل به دیتا و اطلاعات شده است، نیاز به وسیله ای که بتوان این کار را آسان کرد به شدت حس می شود. در نتیجه با استفاده از نرم افزاری مانند cam scanner به راحتی میتوانید  اسناد مکتوبتان را با استفاده از دوربین گوشی هوشمندتان، اسکن و حتی به متن تبدیل کنید.

معرفی نرم افزار کم اسکنر - cam scanner

نرم افزار اسکنر به قدری در یک گوشی هوشمند می‌تواند نیاز باشد که برخی از شرکت های تولیدکننده گوشی مانند هواوی این قابلیت را در نرم افزار عکاسی پیش فرض گوشی گنجانده اند.

یکی از بهتری و پرطرفدارترین برنامه های اسکن اسناد با گوشی هوشمند،  cam scanner است که در دو نسخه رایگان و پولی عرضه شده است که قابلیت های نسخه مجانی برای اکثر کاربران کفایت می‌کند.

روش کلی کار این نرم افزار به این صورت است که برای اسکن یک سند با دوربین گوشی هوشمند از سندی عکس می‌گیرید و سپس محدوده آن را مشخص کرده و نرم افزار با الگوریتم تعریف شده اش آن عکس را با حذف حواشی زائد همانند یک سند اسکن شده برای شما نمایش می‌دهد.

معرفی و آموزش نرم افزار cam scanner ؛ تبدیل گوشی شما به اسکنر اسناد

آموزش کار با نرم افزار کم اسکنر - cam scanner

کار با این نرم افزار چندان پیچیده نیست وقتی وارد نرم افزار می‌شوید، یک دکمه سبزرنگ با آیکون دوربین عکاسی خودنمایی می کند. با کیک بر روی آن وارد قسمت گرفتن عکس می‌شوید که دقیقا شبیه نرم افزار عکاسی پیش فرض گوشی است .

یک سند را در قاب دوربین خود قرار دهید  و از آن عکس  گرفته و تایید کنید. سپس محدوده سند را مشخص کرده  و مجدد دکمه تایید  یا تیک را بزنید . ( در صورت نیاز قبل از تایید میتوانید سند را به دو طرف بچرخانید)

در این مرحله حواشی سند در عکس حذف میشود و شما میتوانید با انتخاب فیلتر های مختلف مانند سیاه و سفید ، روشن ، مود خاکستری و ... را انتخاب کنید تا بهترین نتیجه حاصل شود.

همچنین این امکان وجود دارد با انتخاب آیکون OCR در همین مرحله عکس را به متن تبدیل کنید.دو ابزار دیگر در این بخش چرخاندن عکس و تنظیم دستی نور و کنتراست  است .

با تایید این مرحله  ، نرم افزار با ایجاد یک پوشه به صورت خودکار سند اسکن شده شما را در آن جای میدهد.

حال اگر میخواهید برگه دیگری به همین پوشه اضافه کنید  دوباره دکمه دوربین که  سمت راست، پایین  صفحه مشخص است ، ضربه بزنید ، اما اگر میخواهید پوشه جدیدی ایجاد کنید با علامت فلش --> در سمت چپ بالای صفحه از پوشه خارج و در این صفحه  ( قسمت پوشه ها ) دکمه دوربین را بزنید. هر پوشه میتوانید چندین تصویر یا سند را در خود جای دهد.

معرفی و آموزش نرم افزار cam scanner ؛ تبدیل گوشی شما به اسکنر اسنادمعرفی و آموزش نرم افزار cam scanner ؛ تبدیل گوشی شما به اسکنر اسناد 

معرفی و آموزش نرم افزار cam scanner ؛ تبدیل گوشی شما به اسکنر اسنادمعرفی و آموزش نرم افزار cam scanner ؛ تبدیل گوشی شما به اسکنر اسناد

نکات مهم برای نتیجه بهتر در کار با نرم افزار کم اسکنر - cam scanner : اگر سنسور دروبین شما بالاتر از 12 مگاپیکسل است با نرم افزار اصلی عکاسی گوشی خود عکس گرفته و در نرم افزار عکس را از طریق "واردکردن از گالری" فراخوانی کنید. در زمان عکس گرفتن هرچه میتوانید زوایه لنز دوربین نسبت به سند به عمود نزدیک تر ، حواشی عکس کمتر و زوم و فوکوس هم بهتر باشد مسلما نتیجه بهتر خواهد بود. سند را در جای صاف قرار دهید ، هرچه میتوانید  تا خورده و خم شده نباشد، سایه بر سند نیفتد و برای راحتی بیشتر رنگ اطراف سند با خود آن تمایز رنگ قابل توجه داشته باشد. در این حالت تشخیص محدوده خودکار نرم افزار بهتر عمل میکند و نیاز به دخالت شما چندان نخواهد بود. از قابلیت های دیگر  نرم افزار کم اسکنر - cam scanner به موارد زیر  میتوان اشاره کرد: امکان وارد کردن عکس ها از گالری گوشی ( از آیکون سه نقطه چه در صفحه پوشه ها و چه در داخل پوشه ها ) امکان تبدیل سند های داخل پوشه  به pdfدر قالب یک فابل با کلیک بر آیکون آن در بالای امکان اشتراک گذاری سند ها به صورت عکس  و  pdf قابلیت OCR و تبدیل عکس به متن امکان آپلود اسناد به فضای ابری رایگان  و همچنین سینک کردن آن با دیگر سیستم عامل ها مثل ویندوز و وب قابلیت پرینت اسناد به طور مستقیم  از طریق AirPrint و امکان فکس  آنها ویژگی حاشیه نویسی پیشرفته بر روی اسناد

با تمام این ویژگی های بسیار عالی تنها نقطه ضعف این نرم افزار برای کاربران ایرانی عدم پشتیبانی از زبان شیرین فارسی است.

آخرین نسخه cam scanner را برای اندروید و آیفون میتوانید از اینجا دانلود کنید

گزارش از محمد حسین حاجی

 انتهای پیام/

معرفی و آموزش نحوه کار با نرم افزار  کم اسکنر



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «معرفی و آموزش نرم افزار cam scanner ؛ تبدیل گوشی شما به اسکنر اسناد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..