تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نگاهی به شناسنامه نیمکت نشینان لیگ برتر

نگاهی به شناسنامه نیمکت نشینان لیگ برتربه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دوره هفدهم لیگ برتر فوتبال ایران فردا در با دیدار تیم های سیاه جامگان و ذوب آهن آغاز خواهد شد و تیم ها در ماراتن 30 هفته ای برای کسب عناوین مختلف به مصاف یکدیگر خواهند رفت. این رقابت ها در حالی آغاز خواهد شد که 4 مربی به نام های حمید درخشان و لوکا بوناچیچ در فصل گذشته ی لیگ برتر هیچ فعالیتی نداشته اند و تارتار و نظرمحمدی نیز از لیگ دسته اول تیم هایشان را به لیگ برتر آورده اند و 12 مربی دیگر سال گذشته نیز سابقه حضور در لیگ برتر را داشته اند.

 پیرترین و جوان ترین ها

اکبر میثاقیان که به طرز شگفت انگیزی در فصل گذشته تیم سیاه جامگان را در رقابت های لیگ برتر باقی نگه داشت با 64 سال مسن ترین سرمربی لیگ هفدهم فوتبال ایران محسوب می شود. او که در 20 سال گذشته سابقه حضور روی نیمکت تمامی تیم های مشهدی حاضر در لیگ برتر را دارد ، امیدوار است امسال همراه با تیمش نتایج موفقیت آمیزتری را نسبت به فصل گذشته کسب نماید.نکته حائز اهمیت در خصوص میثاقیان آن است که مسن ترین سرمربی لیگ اتفاقا یکی از اکتیو ترین های لب خط فوتبال ایران است. جایی که در دیدار پایانی فصل گذشته ی لیگ برابر پرسپولیس، حتی خانواده ی وی نیز نگران سلامتی او به دلیل استرس بیش از حدش شده بودند.

 از طرفی علی نظرمحمدی با 39 سال سن جوان ترین سرمربی لیگ برتر فوتبال ایران محسوب می شود. نظرمحمدی در داماش مدت کوتاهی سابقه حضور در لیگ برتر را دارد اما اینبار با سفیدرود با چنته پر پای به لیگ برتر گذاشته است تا دومین تجربه لیگ برتری اش را پشت سر بگذارد. پس از او نیز کمالوند با 42 سال در رتبه دوم قرار می گیرد. کمالوند برای اولین بار در 34 سالگی در لیگ برتر حضور پیدا کرد تا یکی از جوان ترین سرمربیان سطح اول فوتبال ایران لقب گیرد. او که از یکی از سردسیرترین نقاط ایران به یکی از گرمسیر ترین نقاط یعنی آبادان کوچ کرده و هدایت نفت آبادان را پذیرفته یک روز پس از تولدش و و در اولین روز 42 سالگی باید درهفته اول لیگ برتر به مصاف تیم استقلال برود.

 کلاس سال 50 لیگ

یک چهارم مربیان لیگ برتر 46 امین سال زندگی شان را سپری می کنند تا همگی پس از تارتار 45 ساله، رتبه چهارم جوان ترین سرمربیان لیگ برتر را در اختیار بگیرند. علیرضا منصوریان، سیروس پورموسوی و عبدالله ویسی همگی متولد سال 1350 می باشند و یحیی گل محمدی نیز در اخرین روز سال 1349 به دنیا آمده است.
پس از آنها نیز به ترتیب علی دایی ، امیر قلعه نویی ، محمدرضا مهاجری ، حمید درخشان و مجید جلالی در رتبه های بعدی قرار می گیرند.

 کروات ها، پیرمرد های لیگ

در لیگ هفدهم سه سرمربی کروات در تیم های پرسپولیس ، سپاهان و گسترش فولاد شاغل اند که تنها میثاقیان را از نظر سنی بالاتر از خود می بینند. برانکو ایوانکوویچ اکنون در سن 63 سالگی به سر می برد و آماده است تا افتخارات فصل گذشته اش را تکرار کند؛ از اولین حضور برانکو در فوتبال ایران اکنون 16 سال می گذرد. لوکا بوناچیچ و زلاتکو کرانچار نیز با 62 و 61 سال سن در سال های نزدیک به بازنشستگی قرار دارند و امیدوارند روزهای خوبشان در فوتبال ایران را تکرار کنند.

 میانگین سنی نیمکت های لیگ برتر

میانگین سنی مربیان فوتبال ایران اکنون 52 سال می باشد که این آمار نشان می دهد فوتبال ایران در سال های گذشته روی به مربیان جوان تر آورده است و تغییر نسل از بازیکنان به مربیان نیز تعمیم یافته است. نکته جالب اینجاست که میانگین سرمربیان داخلی در لیگ هفدهم 50 سال می باشد و اختلاف پیرترین و جوان ترین 25 سال می باشد.

 پرسپولیس: برانکو ایوانکوویچ زاده ۱۹۵۴(63 سال)

 استقلال: علیرضا منصوریان زاده ۱۱ آذر 1350(46 سال)

 تراکتورسازی: یحیی گل‌محمدی زاده ۲۸ اسفند ۱۳۴۹(46سال)

 ذوب آهن: اردشیر قلعه‌نویی زاده 1342(54سال)

 سپاهان: زلاتکو کرانچار زاده 1956(61سال)

 پیکان: مجید جلالی زاده 1335(61سال)

 استقلال خوزستان: عبدالله ویسی زاده 1350(46 سال)

 گسترش فولاد: لوکا بوناچیچ زاده ۱۹۵۵(62 سال)

 نفت تهران:حمید درخشان زاده 1337(59 سال)

 فولاد خوزستان: سیروس پورموسوی زاده 1350(46 سال)

 پدیده خراسان: محمدرضا مهاجری زاده 1343(53 سال)

 صنعت نفت آبادان: فراز کمالوند زاده زاده 1354(42 سال)

 سایپا تهران: علی دایی زاده 1348(48 سال)

 سیاه جامگان: اکبر میثاقیان زاده 1332(64 سال)

 سفید رود رشت: علی نظر محمدی زاده 1357 (39 سال)

 پارس جنوبی جم: مهدی تارتار زاده 1351 ( 45 سال)

 

منبع: ورزش سه

انتهای پیام/

پیرترین و جوان ترین های نیمکت نشین لیگ برتر



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نگاهی به شناسنامه نیمکت نشینان لیگ برتر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..