تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




امر به معروف باید با زبان نرم باشد

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛رسول خدا(ص) می فرماید:هریک از شما اگر کار زشتی را دید، باید با دست و قدرت خود آن را تغییر دهد.اگر نتوانست با زبانش آن را تغییر دهد و اگر نتوانست با قلبش آن را انکار کند و این ضعیف ترین مرحله ایمان است.

آیت الله مجتهدی تهرانی (ره) در شرح این حدیث می گوید:امر به معروف باید با زبان نرم انجام شود.من قدیم که در خیابان ها تردد می کردم، وقتی متوجه خانمی می شدم که رویش باز بود یا بد حجاب بود، همین طور که سرم پایین بود بلند بلند می گفتم:لا اله الا الله تا بفهمد من از بدحجابی او ناراحتم.به گنه کار بفهمانید که از گناه کردن او ناراحت هستید.

ایشان در ادامه می گوید:در روایت آمده است که به حقیقت ایمان نمی رسی مگر وقتی که به گناه برخورد می کنی صورتت را عبوس کنی و اخم هایت را درهم بکشی.امام علی (ع)می فرماید:رسول خدا (ص)به ما دستور داده اند که با گناه و معصیت با چهره های عبوس برخورد کنیم.

مرحوم مجتهدی در ادامه می گوید:حاج میرزا علی هسته ای یک شب روی منبر می گفت:می گویید امر به معروف پیش نمی رود.خوب یک غرغری، یک نچ نچی.آخر یک چیزی بگویید که طرف بفهمد که از گناه وی ناراحت هستید.خداوند به ما توفیق بدهد که تحت هر شرایطی امر به معروف و نهی از منکر کنیم تا گرفتار تسلط شیطان نشویم.

منبع:کتاب احسن الحدیث، ص156

انتهای پیام/

ضعیف ترین مرحله ایمان در کلام حضرت رسول اکرم(ص)



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «امر به معروف باید با زبان نرم باشد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..