تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




لغو بخشنامه بانک مرکزی در خصوص عدم پذیرش چک‌ رمزدار بانک صادرات توسط دیگر بانکها

بخشنامه های غیر حرفه ای بانک مرکزی به بانکها و مشتریان زیان می رساند.

به گزارش شمانیوز: در حالی این روزها شاهدیم بانک مرکزی در حرکتی کاملا غیر حرفه ای بخشنامه هایی را بدون بررسی های کارشناسی صادر می کند که این گونه رفتار غیر حرفه ای علاوه بر زیان مالی برای بانکها مشکلاتی را برای مشتریان فراهم آورده و منجر به از دست دادن اطمینان به نظام بانکی می شود.

 در این رابطه اخیرا بانک مرکزی در یکم مرداد ماه در بخشنامه‌ای به بانک‌ها از آنها خواست تا از تاریخ 2 مرداد 96 پذیرش و پردازش چکهای رمزدار صادره بانک صادرات در سامانه چکاوک خودداری کنند.

 اما همین بانک بدون اینکه علت تغییر سیاست و اشتباهی که انجام داده، در در دوم مرداد ماه، در بخشنامه دیگری، به بانک‌ها اعلام کرد بخشنامه قبلی لغو شده و پذیرش و واگذاری چک‌های رمز‌دار بانک صادرات بلامانع است.

 این کار غیر حرفه ای بانک مرکزی نه تنها موجبات نگرانی مشتریان، سهامداران و ذینفعان بانک صادرات ایران را سبب شده بلکه از سوی دیگر به اعتبار بانک صادرات نیز لطمه وارد کرده که مدتها جبران خسارات آن زمان می برد.

چک رمزدار چکی است که طبق درخواست مشتری بانک به عهده یکی از سایر بانکها با استفاده از رمز صادر می‌شود . وجه چکهای رمزدار بین بانکی نقدا قابل پرداخت نبوده و بایستی به حساب متقاضی در بانک منظور گردد.

 بانک صادرات ایران بانکی با نزدیک به 66 سال سابقه کار و برخوردار از اعتبار بالای داخلی و بین المللی است. از نظر شعب خارجی و داخلی این بانک سرآمد نظام بانکی است و نقش بسزای این بانک در توسعه اقتصادی کشور، آبادانی میهن عزیز اسلامی و پرداخت تسهیلات خود در راستای رفع نیازمندیهای اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه انکارناپذیر است.
 مدیریت این بانک در پیشگیری از بحرانهای اجتماعی ناشی از انحلال موسسه میزان و ورشکستگی پروژه های ساختمانی پدیده شاندیز از سوی بسیاری از مدیران عالی کشور اخیراً ستوده شده و از یادها نرفته است که اگر این مدیریت ها اتفاق نمی افتاد معضلات به مراتب بدتر از موسسه کاسپین و ... گریبانگیر بانک مرکزی شده بود.

 ایجاد هجمه های ناروا به بانک بزرگ کشور ایران عزیز در حالی است که این بانک بخاطر نقش بسزای آن در تسهیل سرمایه گذاری، ایجاد اشتغال و اثربخشی در تولید و سازندگی کشور عزیز اسلامی، از سوی کشورهای غرض ورز بیگانه مورد تحریم ظالمانه قرار گرفته است. پس نفع کشور در همسویی باسیاست های استکبار غرب نیست. باید همه ما حامی خدمتگذاران خود و سازمانهای اثرگذار کشورمان باشیم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «لغو بخشنامه بانک مرکزی در خصوص عدم پذیرش چک‌ رمزدار بانک صادرات توسط دیگر بانکها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..