تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




می 5 ایکس شیائومی با تراشه اسنپدراگون 625 و دوربین دوگانه معرفی شد

شیائومی از گوشی هوشمند جدید می ۵ ایکس رسما رونمایی کرد.

کمپانی چینی شیائومی گوشی هوشمند می ۵ ایکس را رسما معرفی کرد. این محصول در واقع جدیدترین گوشی هوشمند اندرویدی شیائومی در بازار محصولات میان‌رده است. شرکت مورد بحث از چند وقت قبل، تیزرهای را برای معرفی این گوشی هوشمند منتشر می‌کرد و حالا با معرفی رسمی گوشی می ۵ ایکس، می‌دانیم که بیشتر شایعات و خبرهای مرتبط با این دستگاه واقعیت داشته‌اند. همانطور که انتظار می‌رفت، گوشی هوشمند شیائومی می ۵ ایکس به یک نمایشگر ۵.۵ اینچی مجهز شده و رزولوشن آن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است؛ این یعنی تراکم پیکسلی این نمایشگر ۴۰۱ پیکسل در هر اینچ است. پردازنده‌ی می ۵ ایکس اسنپدراگون ۶۲۵ است. این تراشه از جمله چیپ‌ست‌های میان‌رده‌ی کمپانی کوالکام محسوب می‌شود که از چهار هسته‌ی پردازشی بهره می‌برد. بد نیست اشاره کنیم اسنپدرگوان ۶۲۵ در گوشی‌های هوشمند دیگری چون موتورولا موتو زد پلی، هواوی میامانگ ۵ و برخی از گوشی‌های سری ایسوس ذنفون ۳ نیز مورد استفاده قرار گرفته است. گوشی شیائومی می ۵ ایکس از ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی ذخیره‌سازی بهره می‌برد و شما می‌توانید با استفاده از کارت حافظه‌ی جانبی میکرو اس‌دی تا ۲۵۶ گیگابایت دیگر به حافظه‌ی داخلی آن بیافزایید. در ادامه با زومیت همراه باشید.

بدنه‌ی می ۵ ایکس از جنس فلز ساخته شده و کناره‌های آن نیز گرد شده تا در دست گرفتن این محصول حس بهتر و راحت‌تری را به کاربر منتقل کند. در بخش پشتی این محصول یک دوربین دوگانه قرار داده شده است. این دوربین دوگانه از دو سنسور ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد که به شکل افقی در گوشه‌ی سمت چپ بالای بدنه‌ی پشتی می ۵ ایکس قرار داده شده است. در کنار دوربین پشتی این گوشی هوشمند همچنین شاهد یک فلش دو رنگ ال‌ای‌دی هستیم. سنسور اثر انگشت این محصول نیز به شکل دایره‌ای بوده و در بالای مرکز بدنه‌ی پشتی این گوشی تعبیه شده است. قرار دادن سنسور اثر انگشت در بخش پشتی می ۵ ایکس، به شیائومی اجازه داده تا در جلوی دستگاه از دکمه‌های خازنی به جای دکمه‌ی فیزیکی هوم استفاده کند. در بخش پشتی این محصول برند استاندارد می (Mi) نیز حک شده است. باید اشاره کنیم که این محصول از سنسور تشخیص ضربان قلب بهره نمی‌برد. دوربین جلویی گوشی هوشمند مورد بحث ۸ مگاپیکسلی است که برای ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس‌های تصویری مناسب به نظر می‌رسد. ابعاد می ۵ ایکس معادل ۱۵۵.۴ در ۷۵.۸ در ۷.۳ میلی‌متر است و ۱۶۵ گرم وزن دارد. این گوشی هوشمند در رنگ‌های مشکی، طلایی و رزگلد در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

اگر از پردازنده‌ی گوشی هوشمند شیائومی می ۵ ایکس فاکتور بگیریم، این محصول به گوشی هوشمند رده‌بالای شیائومی می ۶ که اوایل سال جاری معرفی شده، شباهت‌های زیادی دارد. تفاوت دیگری که بین دو گوشی یاد شده وجود دارد این است که گوشی هوشمند می ۵ ایکس به طور پیش‌فرض به همراه رابط کاربری MIUI 9 به بازار عرضه خواهد شد. این نسخه از رابط کاربری شیائومی بر پایه‌ی سیستم‌عامل اندوردی ۷.۱.۱ نوقا توسعه داده شده است. البته انتظار می‌رود به این رابط کاربری به صورت یک آپدیت به زودی برای گوشی هوشمند شیائومی می ۶ نیز منتشر شود. کمپانی شیائومی اعلام کرده که گوشی می ۵ ایکس به دلیل لایه‌ی مخصوصی که بر روی آن پوشانده شده، اثر انگشت کاربر را در هنگام در دست گرفتن گوشی خیلی جذب نخواهد کرد. این محصول همچنین به یک باتری غیر قابل تعویض با ظرفیت ۳۰۸۰ میلی‌آمپر ساعت مجهز شده است. گوشی هوشمند شیائومی می ۵ ایکس به طور رسمی از ماه آینده در چین با قیمت ۱۴۹۹ یوان (حدود ۲۲۲ دلار آمریکا) به فروش خواهد رسید. البته شیائومی تا به این لحظه هنوز اعلام نکرده که آیا این گوشی جدیدی در سایر نواحی جهان نیز عرضه خواهد شد یا فقط برای بازار چین در نظر گرفته شده است. در زیر می‌توانید تصاویر بیشتری از این محصول مشاهده کنید.

شیائومی می ۵ ایکس

نظر شما در مورد گوشی هوشمند شیائومی می ۵ ایکس چیست؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «می 5 ایکس شیائومی با تراشه اسنپدراگون 625 و دوربین دوگانه معرفی شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..