تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




با این راهکار مشکل مگس سرکه حل می‌شود

مگس سرکه ، بخشی از زندگی هستند ؛ معمولا در تابستان می‌آیند، که محصولات تازه فراوان هستند و در فضای آزاد زودتر می‌گندند! کم پیش می آید که اطراف آشپزخانه‌تان، چند مگس در حال وز وز کردن پیدا نکنید. آن‌ها هر آن چه را که کمی لک داشته باشد یا له شده باشد، می‌خورند، می‌توانند از هر در باز یا سوراخ‌های کوچک پنجره داخل شوند و به سرعت تولید مثل می‌کنند.

دوره‌ی باروری آن‌ها بسیار سریع است. تنها ۱۲ تا ۱۵ ساعت زمان می‌برد تا تخم گزاری کنند  و در عرض یک هفته، آن تخم‌ها به مگس سرکه بالغ تبدیل می‌شوند، پس به سرعت ممکن است دچار دردسر شوید.

هنوز جای ترس نیست. این‌ها کارهایی است که باید انجام دهید:

مگس‌ها می‌توانند به خودی خود آزار دهنده باشند – این احتمال نیز وجود دارد که باکتری‌هایی را از یک غذای پوسیده به غذایی دیگر انتقال دهند، اما این خطر بسیار کم است – پس نمی‌خواهید که دور و برتان بپلکند.اگر با مگس‌هایی مواجه  هستید که نمی‌توانید از شرشان خلاص شوید، مشکل از مگس‌ها نیست، بلکه غذایی است که دارند از آن تغذیه می‌کنند. اگر بتوانید ماده‌ای را که دارد خراب می شود پاک کنید، آن‌ها هم می‌روند. این ماده می‌تواند یک پوست موز باشد که کودکتان در بین کابینت‌ها و یخچال انداخته است یا سیب‌زمینی‌هایی که در کابینت دارند می‌گندند.

خوشبختانه، اگر بتوانید منبع غذایی آن‌ها را حذف کنید، مگس‌ها هم به سرعت ناپدید می‌شوند. علاوه بر دوران بارداری کوتاهی که دارند، طول عمر آن‌ها هم کم است – تنها حدود ۷ روز. پس اگر از شر منبع غذایی خلاص شوید، مگس‌ها هم در طی یک هفته از بین می‌روند.

بهترین خط دفاع: بهداشت مناسب و یخچال!

اگر محصولاتی دارید که دارند کمی نرم می‌شوند، آن ها را بچرخانید یا در یخچال بگذارید. اگر سطل زباله‌ی شما برای مگس‌ها جذاب است، آن را دم در بگذارید. هاجز گفت: اگر بوی زباله‌هایتان به مشام می‌رسد، بدانید که به مکانی برای زاد و ولد تبدیل شده است. وقتی منبع غذایی مگس سرکه را از بین بردید، می‌توانید چند تله برای آن‌ها کار بگذارید تا بازماندگانشان را دستگیرکنید. فقط مطمئن باشید که پنجره‌ها را بسته‌اید، چرا که تله‌ها می‌توانند مگس‌های جدیدی را وارد خانه کنند – که ممکن است چیزی از محصولات شما را به جای تله، به مکانی برای زاد و ولد تبدیل کنند. سپس، حتما به شکل منظم روی میزها دستمال بکشید و ظرف‌ها را بشویید، تا هر منبع غذایی‌ای که ممکن است مگس‌های سرکه را جذب کند، پاک کرده باشید. زمانی هم که هنوز از دست مگس سرکه خلاص نشدید، هر محصول تازه‌ای را در یخچال بگذارید تا از ایجاد مکانی تازه برای زاد و ولد آن‌ها پرهیز کرده باشید.

اگر هنوز هم با هجمه‌ای از این حشرات روبرو هستید و نمی‌توانید منبع آن‌ها را پیدا کنید، زمان زنگ زدن به یک متخصص است. آن‌ها می‌توانند آشپزخانه‌ی شما را بررسی کنند و منبعی را که به چشم شما نمی آید مشخص نمایند. مثل همان پوست موزی که یک ماهی می‌شود دارد می‌گندد!

کانال اخبار آشپزباشی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «با این راهکار مشکل مگس سرکه حل می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..