تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تاثیر پروتئین گیاهی بر درمان دیابت نوع ۲

مطالعه‌ی جدیدی که انجام شد، بار دیگر نشان داد که منبع پروتئین خوراکی در کاهش احتمال شکل گیری دیابت نوع ۲ نقش دارد. محققان دریافتند که پروتئین گیاهی، خطر دیابت نوع ۲ را کاهش می‌دهد و تغذیه‌ی پرگوشت، افزایش.

تحقیقات پیشین، مجموع بالای دریافت پروتئین و پروتئین‌های حیوانی – و به خصوص خوردن مقدار زیادی از گوشت قرمز فرآوری شده – را با خطر بالای دیابت نوع ۲ مرتبط دانسته‌اند. با این حال، اهمیت منبع پروتئین در خطری که در مورد دیابت ایجاد می‌کند، موضوعی است که مطالعه‌ی کافی بر روی آن نشده است و همین موضوع بود که محققین این مطالعه را به بررسی آن واداشت. در آغاز این مطالعه،‌ از ۱۹۸۴ تا ۱۹۸۹، محققان تغذیه‌ی ۲۳۳۲ مرد را بررسی کردند که بین ۴۲ تا ۶۰ سال سن داشتند و به دیابت نوع ۲ مبتلا نبودند. در طی ۱۹ سال این تحقیق، ۴۳۲ مرد مبتلا به دیابت نوع ۲ تشخیص داده شدند.

جایگزین کردن پروتئین حیوانی با پروتئین گیاهی می‌تواند خطر دیابت را کاهش دهد

مردانی که مصرف بالایی از پروتئین‌های گیاهی داشتند، عادت‌های سالم‌تری هم در سبک زندگیشان بود، اما کمتر بودن خطر دیابت آن‌ها را تنها با سبک زندگی سالم نمی‌شد توضیح داد. خطر ابتلا به دیابت در مردانی که بیشترین مقدار مصرف پروتئین گیاهی را داشتند، ۳۵ درصد کمتر از کسانی بود که کمترین مقدار مصرفی پروتئین گیاهی را داشتند. محققان با استفاده از یک مدل محاسباتی، تخمین زدند که جایگزین کردن حدود ۵ گرم پروتئین حیوانی با پروتئین گیاهی در تغذیه‌ی روزانه، خطر ابتلا به دیابت را تا ۱۸ درصد کاهش می‌دهد. در اوایل مطالعات، استفاده از پروتئین گیاهی با کاهش قند خون نیز همراه بود، که می‌تواند توضیحی برای رابطه‌ی بین استفاده از پروتئین گیاهی و کاهش خطر دیابت باشد. در این مطالعه، محصولات تولید شده از غلات، مهم‌ترین منبع پروتئین‌های گیاهی بودند و در کنار آن سیب‌زمینی و سایر سبزیجات نیز حضور داشتند.

همچنین محققان رابطه‌ای میان مصرف زیاد گوشت، من جمله گوشت قرمز فرآوری شده و نشده، گوشت سفید و انوع گوشت‌ها، و بالاتر بودن خطر ابتلا به دیابت نیز پی‌بردند. دلیل احتمالی رابطه‌ی بین خوردن گوشت و بالاتر بودن ابتلا به دیابت، ترکیبات دیگری به جز پروتئین است که در گوشت وجود دارد، چرا که پروتئین گوشت به خودی خود خطری برای دیابت محسوب نمی‌شود. مجموع پروتئین دریافتی، اعم از حیوانی، لبنی یا پروتئین ماهی، هیچ تاثیری بر دیابت نوع ۲ نداشتند. پروتئین موجود در تخم مرغ هم همان تاثیری را داشت که محققین پیشین در مورد خوردن تخم مرغ به دست آورده بودند: مصرف بیشتر، خطر دیابت را کاهش می‌دهد.

از یافته‌های این مطالعه می‌توان برداشت کرد که اگر در تغذیه‌ای، پروتئین‌های گیاهی ترجیح داده شوند، شاید بتواند از دیابت پیشگیری کند.

منبع : Science Daily

کانال اخبار آشپزباشی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تاثیر پروتئین گیاهی بر درمان دیابت نوع ۲»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..