تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زندگی نامه شهید حجت الاسلام والمسلمین محمد علی حیدری

زندگی نامه شهید حجت الاسلام والمسلمین محمد علی حیدریبه گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛شهید حجت الاسلام والمسلمین محمد علی حیدری سال در خانواده ای روحانی و در شهر خون و قیام قدم به كره خاكی نهاد. پدر وی مرحوم آیت الله محمدولی حیدری لرستانی از روحانیون بزرگ شهر نهاوند بود.
آیت اله محمدولی حیدری پس از كسب درجه اجتهاد، به پیشنهاد حضرت آیت الله بروجردی، عازم نهاوند شد و تبلیغ علوم اسلامی و بسط و گسترش مراكز علوم دینی، مساجد و حسینیه ها را در صدر برنامه های خود قرار داد كه از آن جمله میتوان به ساخت حسینیه و مسجد جوانان شهر نهاوند اشاره كرد. از مرحوم آیت الله محمدولی حیدری سه اثر به نام های 1. تنبیه الغافلین و ارشاد الجاهلین 2. خلاصه البیان فی احكام نسوان‌ 3. دیوان شعر به یادگار مانده است .

شهید حجت الاسلام محمدعلی حیدری در چنین خانواده ای رشد و نمو یافت و در12سالگی، تحصیل علوم دینی را پس از آموزش قرآن كریم در نزد پدرو گذراندن مقطع ابتدایی، در حوزه علمیه قم آغاز كرد. وی با گذراندن دروس مقدماتی سطح فقه و اصول در نزد مرحوم آیت الله مشكینی و آیت الله سلطانی،‌ شرح منظومه را به همراه شهید آیت الله مصطفی خمینی(ره)، در محضر آیت الله شیخ محمد فكور یزدی فراگرفت. او بخش عظیمی از كتاب «شفا» را در محضر مرحوم علامه طباطبایی آموخت و در درس خارج آیت الله العظمی شیخ محمد علی اراكی(ره) و آیت الله حاج سید محقق داماد شركت می كرد.

نبوغ ذاتی و حافظه فوق العاده قوی او به اندازه ای بود كه به گفته برخی كسانی كه با او هم دوره بودند:‌«هرگاه عبارتی را دوبار می خواند آن را از حفظ می كرد.» او به سبب استعداد درخشانی كه داشت از شاگردان ممتاز خارج حضرت امام خمینی(ره) و مرحوم آیت الله العظمی بروجردی(ره) به حساب می‌آمد. تلاش های مستمر و علاقه او به فهم درس خارج به گونه ای بود كه مرحوم آیت الله العظمی بروجردی، یك دوره كتاب ارزشمند «وسائل الشیعه» را كه در آن زمان نایاب و گران قیمت بود به وی هدیه كرد.

حجت الاسلام عباسی ساوجی یكی از دوستان شهید حیدری درباره نبوغ او چنین می گوید: «ما انتظار داشتیم شهید حیدری در آینده به درجه مرجعیت برسد ،شهید حیدری در ادبیات فارسی، تفسیر قرآن و مسائل اجتماعی و فلسفی و در ردّ مكاتب كمونیستی و ماتریالیستی آگاهی كامل داشت. او دانشمند بزرگی بود،‌ اقتصاد را به بعضی از طلاب نوآموز تدریس می كرد. او در سن 30 سالگی به درجه اجتهاد رسید و در جلسات هفتگی كه پیش از تبعید امام عظیم الشأن برگزار می
شد شركت منظم داشت .

شهید حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی حیدری در سراسر عمر پر بركت خود همواره به برپایی احكام اسلام و تقویت نظام جمهوری اسلامی ایران اندیشید و هرگز به خود توجه نكرد. سر انجام این روحانی مبارز شامگاه خونین هفتم تیر سال پیكر مطهر شهید حیدری با درخواست و اصرار مردم حق شناس نهاوند پس از تشییع امت حزب الله در تهران، به نهاوند منتقل و در كنار مرقد پدر بزرگوارش در حسینیه جوانان نهاوند به خاك سپرده شد.
روحش شاد و یادش گرامی
انتهای پیام/


بیو گرافی شهید محمدعلی حیدری 



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زندگی نامه شهید حجت الاسلام والمسلمین محمد علی حیدری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..