تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




صفات ذاتی خداوند متعال کدامند؟

صفات ذاتی خداوند متعال کدامند؟به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛در سوالی از علامه طباطبایی سوال شده است که صفات ذاتی خداوند متعال کدامند؟
ایشان در پاسخ گفته اند:صفات ذاتی خداوند متعال عبارت اند از:علم قدرت حیات سمع و بصر.گویا بعضی کتابی نوشته اند و سمع و بصر را از این پنج صفت حذف کرده و پنج صفت دیگر یعنی:مرید، مدرک، قدیم، ازلی و متکلم صادق را به آنها افزوده و گفته اند:
عالم و قادر و حی است و مرید و مدرک
هم قدیم است و ازلی و متکلم و واحد

ایشان در ادامه افزوده اند:دیگر اینکه تمام صفات ثبوتی را به صفات سلبی برگردانده و گفته است:عالم یعنی غیرجاهل و قوی یعنی غیرعاجز و مانند آن؛ ولی به نظر می رسد که وصف ادراک در مورد خداوند متعال استعمال نشده و نمی شود؛ زیرا ادراک به معنای رسیدن شی به چیزی است که به آن نرسیده بوده و این در مورد خداوند معنی ندارد.

منبع:کتاب در محضر علامه طباطبایی، ص18

انتهای پیام/

صفات ذاتی خداوند در تعریف علامه طباطبایی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «صفات ذاتی خداوند متعال کدامند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..