اینستاگرامی ها

اطلاعــیه پرتال تفریحی خبری نیوزس در جهت ثبت در ساماندهی
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت کاربران عزیز سایت نیوزس / سایت نیوزس به ادرس اینترنتی (newzes.ir) در سایت ستاد ساماندهی اینترنتی کشور به ثبت رسیده است و فعالیت سایت مطالبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشد
قوانین سایت نیوزس
اخبار به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شوند و مسئولیت محتوای آن‌ها با ناشران خبر است. با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی، و با عنایت به اینکه سایت نیوزس مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مؤلفان در قانو ن فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوای خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.



مطالب مهم

»اخبار سپاه و داعش و سوریه » حمله مجلس » سریال عاشقانه » سریال شهرزاد » سهام عدالت » فال وطالع بینی امروز » عکس های لورفته ...

تبلیغات

سایت نیازمندی های بازارچه 96




اگر دیابت دارید، این اسموتی را بنوشید

وب سایت تبیان: شاید برایتان کمی عجیب باشد که در تهیه یک اسموتی از اسفناج استفاده شود، آن هم ترکیب اسفناج و توت فرنگی. ولی صرفاً به ظاهر قضیه اکتفا نکنید و حتماً یک فنجان از این اسموتی را که ترکیبی از توت فرنگی تازه با موز، اسفناج و عسل است بنوشید چراکه واقعاً خوشمزه است.

مواد لازم:

 یک دوم فنجان ماست کم چرب 2 فنجان آب (500 میلی لیتر) 1 موز متوسط 1 فنجان توت فرنگی خردشده 2 فنجان اسفناج تازه خرد شده عسل یا شربت افرا (در صورت تمایل به مقدار کم)
طرز تهیه:

تمامی میوه ها را همراه با ماست، آب و عسل در مخلوط کن بریزید و برای یکی دو دقیقه، تا زمانی که یکدست شود، با هم مخلوط کنید.


اطلاعات تغذیه ای:

در هر وعده (یک لیوان): حدود 120 کالری، 2 گرم چربی، 25 گرم کربوهیدرات، 4 گرم فیبر، 5 میلی گرم کلسترول، 75 میلی گرم سدیم (1 گرم چربی اشباع) و حاوی 15 درصد کلسیم، 8 درصد آهن، 60 درصد ویتامین A و 100 درصد ویتامین C

توصیه پزشک: دکتر پیام فرح بخش، پزشک و متخصص تغذیه و رژیم درمانی، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران

توت فرنگی منبع غنی آنتی اکسیدان به شمار می رود و این میوه، متعلق به خانواده توت است. البته به رغم آنتی اکسیدان بالا، شاخص گلایسمی پایینی دارد و اگر مقدار زیادی توت فرنگی مصرف کنید، قندخون بدن به مقدار کم بالا می رود. از این رو، افراد مبتلا به دیابت و همچنین کسانی که دچار افزایش قندخون می شوند، می توانند فاقد نگرانی، توت فرنگی بخورند و از طرفی دیگر نیاز بدنشان را به املاح و ویتامین های موجود در این میوه تأمین کنند. بد نیست بدانید رنگ قرمز توت فرنگی نشان دهنده وجود آنتی اکسیدانی به نام آنتوسیانین در آن است که در پیشگیری از سرطان و بیماری های قلبی-عروقی نقش مؤثری دارد.

اسفناج نیز از خانواده سبزی های سبزبرگ غیرنشاسته ای است. نصف لیوان اسفناج پخته یا یک لیوان اسفناج خام حدوداً 25 کالری دارد. از این رو این سبزی به دلیل کالری پایینی دارد، انتخاب خوبی برای مصرف به خصوص در کسانی که قصد کاهش وزن دارند، است. چراکه در برنامه غذایی کاهش وزن هدف این است که انرژی موردنیاز بدن از موادی که حجم بالا اما کالری کمی دارد، تأمین شود که اسفناج این خاصیت را دارد. بنابراین می توان اسفناج را به صورت سالاد یا اسموتی یا خورش، نرگسی و بورانی استفاده کرد. به این ترتیب ریزمغذی های موردنیاز بدن نیز تأمین می شود.

افراد مبتلا به دیابت و همچنین کسانی که دچار افزایش قندخون می شوند، می توانند فاقد نگرانی، توت فرنگی بخورند و از طرفی دیگر نیاز بدنشان را به املاح و ویتامین های موجود در این میوه تأمین کنند

علاوه بر این، اسفناج، منبع خوب ویتامین و املاح به خصوص منیزیم است. منیزیم در سبزیجات برگ سبز یافت می شود و وجود این عنصر به سلامت عروق کمک می کند و به عنوان یک واسطه آنزیمی در 300 واکنش حیاتی بدن نقش بازی می کند. در واقع آنچه واضح است این است که با مصرف اسفناج در افراد مبتلا به گرفتگی یا کرامپ عضلانی این عارضه کاهش می یابد.

در ضمن، اسفناج منبع غنی ویتامین K به حساب می آید. این ویتامین در روند انعقاد خون و شکل گیری و ساختار استخوان نقش مهمی دارد. بنابراین کسانی که کمبود ویتامین K دارند یا با کوچک ترین ضربه دچار خونریزی می شوند، حتماً اسفناج را در برنامه غذایی خود بگنجانند. با این حال، افراد مبتلا به بیماری های قلبی -عروقی که وارفارین مصرف می کنند، به علت اینکه این ویتامین با وارفارین تداخل دارویی ایجاد می کند و نتیجه آزمایش INR را به هم می ریزد، با محدودیت مصرف روبرو هستند.

ماست، از دیگر ترکیبات این اسموتی است که غذایی کامل و سرشار از مواد مغذی به شمار می رود چراکه هر سه گروه درشت مغذی ها یعنی کربوهیدرات، چربی و پروتئین در آن یافت می شود. سه چهارم لیوان ماست، یک واحد لبنیات محسوب می شود و با مصرف آن حدود 12 گرم کربوهیدرات، 8 گرم پروتئین و 5 گرم چربی موردنیاز بدن تأمین می شود. البته به شرطی که از نوع کم چرب این محصولات استفاده شود چون با مصرف انواع پرچرب آن مثل ماست خامه ای یا شیر پرچرب، این اعداد تغییر پیدا می کند.

موز نیز به علت دارا بودن پتاسیم باعث کنترل فشارخون می شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اگر دیابت دارید، این اسموتی را بنوشید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..