تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چگونه در زندگی احساس شادی و خوشبختی داشته باشیم؟

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کارشناسان دانشگاه هارواد در جدید‌ترین تحقیقات خود به حقایق جالبی در خصوص چگونگی دست یافتن به خوشحالی دست یافته اند که در نوع خود بی نظیر است؛ بر این اساس 6گام طلایی برای احساس خوشبختی و خوشحالی وجود دارد.

چگونه در زندگی احساس شادی و خوشبختی داشته باشیم؟

1-تهیه لیستی از مواردی که باید برای داشتن آن‌ها شکرگزار باشید

هنگامی که دچار ناراحتی، نگرانی و افسردگی هستید و  احساس ناامیدی می کنید، لحظه‌ای درنگ کرده و به دارایی‌های مطلوب معنوی و مادی خود فکر کنید.

لیستی از موارد خوبی که در اطرافتان وجود دارد از جمله توانایی ها، استعداد‌های فردی، زندگی شخصی و خانوادگی و همه مواردی که به عنوان دارایی‌های مثبت شما تلقی می‌شود تهیه کنید، با خواندن روزانه این لیست و تلاش برای اضافه کردن موارد جدید به آن می‌توانید بیش از هر زمان دیگر از زندگی احساس لذت و شادی ببرید.

برای اثر گذاری بیشتر می‌توانید لیست دارایی‌های مادی و معنوی خود را به صورت صوتی ضبط کنید و در مواقع ناراحتی به آن گوش کنید.

2-به مسافرت به عنوان یک داروی درمان افسردگی نگاه کنید

برخی افراد با وجود تمکن مالی علاقه‌ای به مسافرت رفتن ندارند و تمام وقت خود را صرف کار می‌کنند، استراحت کردن در خانه جای رفتن به مسافرت را نمی‌گیرد.

برای حفظ سلامتی، تمدد اعصاب، آشنایی با سایر فرهنگ‌ها و تمدن ها، رفتن به مکان‌ها و آشنایی با افراد جدید رفتن به مسافرت یک راهکار بسیار عالی است.

برای رفتن به مسافرت انجام برنامه ریزی به ویژه در خصوص هزینه‌ها بسیار مهم است، همچنین همراهی با افراد خوش سفر یکی دیگر از مواردی است که باعث می‌شود سفر برایتان بسیار لذت بخش و سرشار از شادی شود.

گام‌های طلایی برای بدست آوردن احساس خوشحالی گام‌های طلایی برای احساس شادی درزندگی محققان دانشگاه هاروارد کشف کردند؛ چگونه به طریق علمی خوشحال شویم

3-از افراد بدبین و تنگ نظر دوری کنید

یکی از راه‌های به دست آوردن احساس شادی و خوشحالی معاشرت با افراد مثبت اندیش، موفق و آینده نگر است. این افراد به شما در زندگی انگیزه می‌دهند و با همنشینی و معاشرت با آن‌ها احساس خوب و مثبتی به زندگی پیدا می‌کنید.

اگر به اجبار با افراد بدبین و منفی نگر کار می‌کنید یا در بین اقوام و آشنایان افرادی با دید منفی نسبت به دنیا وجود دارند، باید سعی کنید تحت تاثیر آن‌ها قرار نگیرید.

مثبت فکر کنید، این کار سبب موفقیت شما در زندگی می‌شود، افراد بدبین در کنار شما نیز به تدریج تحت تاثیر شما واقع شده در احساسات خود نسبت به دنیا تجدید نظر می‌کنند.

گام‌های طلایی برای بدست آوردن احساس خوشحالی گام‌های طلایی برای احساس شادی درزندگی محققان دانشگاه هاروارد کشف کردند؛ چگونه به طریق علمی خوشحال شویم 4-زمانی برای ورزش در نظر بگیرید

انجام ورزش فقط برای افراد چاق و با هدف لاغری نیست. ورزش کردن سبب ترشح هورمون‌هایی در بدن با خاصیت ایجاد احساسات شاد و مثبت می‌شود.

با انجام ورزش علاوه بر حفظ سلامت از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها مصون می‌شوید و این خود باعث ایجاد شادی و خوشحالی در شما می‌شود.

تنها صرف حداقل 10دقیقه ورزش در طول روز کافی است تا احساس بسیار خوب و با نشاطی نسبت به دنیا و زندگی پیدا کنید و دچار افسردگی نشوید؛ همچنین ورزش کردن باعث خون رسانی بیشتر به مغز، عملکرد بهتر این عضو و موفقیت بیشتر در کار‌ها می‌شود.

گام‌های طلایی برای بدست آوردن احساس خوشحالی گام‌های طلایی برای احساس شادی درزندگی محققان دانشگاه هاروارد کشف کردند؛ چگونه به طریق علمی خوشحال شویم

5-عشق بورزید و در زمان مناسب ازدواج کنید

ازدواج و تشکیل خانواده یکی از راهکار‌هایی برای ایجاد امید و انگیزه در زندگی و احساس شادی است. تحقیقات نشان داده است افرادی که ازدواجی موفق دارند بسیار شادتر و با روحیه مثبت‌تری به نسبت افراد مجرد هستند.

گام‌های طلایی برای بدست آوردن احساس خوشحالی گام‌های طلایی برای احساس شادی درزندگی محققان دانشگاه هاروارد کشف کردند؛ چگونه به طریق علمی خوشحال شویم

6-احساسات خود را کنترل کنید

از دست دادن کنترل بر روی خود و داشتن احساسات غیر معمول در شرایط حساس می‌تواند بسیار خطرناک باشد و منجر به شکست و احساس ناراحتی، استرس و غم در افراد شود.

بهترین راه حل کنترل احساسات در زندگی است، همچنین تقویت برخی مهارت‌ها و از بین بردن برخی عادت‌های اشتباه نیز می‌تواند منجر به شادی و خوشحالی در زندگی شود.

عادت‌های اشتباهی که سال‌ها است دچار آن‌ها هستید از جمله رژیم غذایی نامناسب، عدم تمایل به ورزش، کم خوابی و یا بی توجهی به زود بیدار شدن از خواب، دعوا و پرخاشگری با نزدیکان، زودرنجی، ولخرجی، دهن بینی و مواردی از این دست می‌توانند منجر به احساس ناراحتی در شما شوند.

با برطرف کردن این رفتار‌های اشتباه و تمرین و تمرکز بر روی فعالیت‌های مفید می‌توانید به احساس شادی دست پیدا کنید.

تلاش برای رسیدن به موفقیت‌های کاری و تحصیلی، عدم مقایسه خود با دیگران، مهر ورزیدن به اطرافیان و انجام کار‌های خیر خواهانه نیز می‌تواند سبب رضایت شما از خود و ایجاد احساس شادی و خوشحالی شود.

اگر با وجود رعایت تمامی این راهکار‌ها همچنان احساس ناراحتی و نارضایتی از زندگی می کنید می‌توانید از مشاوره با افراد متخصص برای چاره جویی این مشکل بهره‌مند شوید.

انتهای پیام/

6گام‌ طلایی برای احساس شادی در زندگی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چگونه در زندگی احساس شادی و خوشبختی داشته باشیم؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..