تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قصه‌گویی؛ راهکار ثبت آموزه‌های دینی در ذهن کودکان

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛عذرا وکیلی، قصه‌گو و مجری برنامه سلام کوچولو درباره برپایی جشنواره مادران قصه‌گو اظهار کرد: اولین و کوچکترین حسن برگزاری چنین جشنواره‌هایی این است که مادران و کودکان با هم به عالم کتاب‌خوانی، روایتگری و قصه‌گویی تشویق می‌شوند. این قصه‌گوی کودکان با بیان اینکه جشنواره مادران قصه‌گو توجه مادران را به علاقه‌مندی‌های کودکان‌شان جلب می‌کند و والدین می‌آموزند که با کمک قصه‌گویی، آموزش‌های سخت و پیچیده را نیز با آسانی به فرزندشان بیاموزند.

وی افزود: قصه‌گویی ریشه در فرهنگ غنی ایرانی دارد. ما از دیرباز آموخته‌ایم که خوبی‌ها و بدی‌ها را با هم در قصه‌ها بگنجانیم و با روندی که قصه طی می‌کند آموزه‌های اخلاقی، دینی و انسانی را برای فرزندمان آن‌قدر مرور کنیم که در ذهنش نهادینه شود.

وکیلی اظهار کرد: این روزها مادران و فرزندان در کنار یکدیگر در منزل هستند، اما فکر و ذهن‌شان چند دهه با هم فاصله دارد. متأسفانه با ورود ابزارهای ارتباطی، مجازی و سیستم‌های نوین، همه اعضای خانواده از هم دور شده‌اند و به موبایل، تبلت و بازی‌های رایانه‌ای مشغول هستند. غافل از اینکه این وسایل آموزه‌های مثبت و ماندگاری برایشان ندارد.

وی ادامه داد: پیش از این، افراد در تمام فعالیت‌ها با هم همراه بودند و با هم کنار یک سفره می‌نشستند و غذا می‌خوردند. همچنین افراد با هم کتاب می‌خواندند و با یکدیگر از اتفاقات روزمره و خاطرات خوب خود سخن می‌گفتند. همه این رفتارها باعث می‌شد درست رفتار کنیم و اگر هم دچار مشکل می‌شدیم، آن را با یکدیگر حل کنیم.

مجری برنامه سلام کوچولو با طرح این سوال که فکر می‌کنید چرا خاطرات و رفتارهای زیبای نسل قبل و ۴۰ سال پیش تا این اندازه در ذهن افراد طی امروز پررنگ است، پاسخ داد: واضح است چون آن زمان خبری از این وسایل دلسرد کننده جدید نبود و ما در همه کارهای خانه و خانواده با هم بودیم.

وکیلی با تأکید بر اینکه مهم‌ترین اتفاقی که با برگزاری جشنواره مادران قصه‌گو رقم می‌خورد این است که اثر و حضور وسایل جدید و فضای مجازی در رابطه مادران و کودکان کمرنگ می‌شود، عنوان کرد: اگر چه امروز برای رقم خوردن چنین تغییر بزرگی آن هم در رفتار مادران با کودکان دیر است، اما باز هم جای امیدواری است که با حضور پررنگ و استقبال خوب مادران در جشنواره مادران قصه‌گو، ما هر روز بیش از دیروز در بهبود ارتباط کلامی، ادبی و فرهنگی میان مادران جامعه و کودکان‌مان امیدوار باشیم.

 

منبع:خبرگزاری بین المللی قرآن

انتهای پیام/

گفتگو با عذرا وکیلی مجری برنامه سلام کوچولو



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قصه‌گویی؛ راهکار ثبت آموزه‌های دینی در ذهن کودکان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..