تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زندگینامه شهید غلامحسین حقانی/ عالم شهیدی که در بیداری مردم نقش برجسته‌ای داشت

زندگی نامه شهید غلامحسین حقانی/ منبرهایش در بیداری و روشنگری نقش برجسته ای داشتبه گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین حقانی عالم مبارز، اندیشمند، نویسنده، مترجم، زندانی سیاسی در سال‌های 1350 تا 1357، در 1320/1/4 در شهر قم متولد شد.

پدرش حجت الاسلام شیخ محمد حقانی از روحانیون زاهد و وارسته قم بود. تحصیلات خود را در مدرسه مروی و سپس مدتی در مدرسه دین و دانش تحت مدیریت شهید آیت الله دكتر سید محمد بهشتی به پایان رساند.

دروس خارج و فقه و اصول را در محضر حضرات آیات عظام امام خمینی (ره)، سید محمد باقر سلطانی، سید محمد محقق داماد، شیخ مرتضی حائری یزدی، شیخ عباسعلی شاهرودی، سید محمدرضا گلپایگانی و شهید مرتضی مطهری فرا گرفت.

فعالیت تحقیقاتی را از سال 1343 در موسسه راه حق و اصول دین آغاز كرد و با تأسیس مجمع علمی اسلام شناسی در دهه 1340 توسط شهید آیت الله دكتر محمد مفتح به آن مجموعه پیوست و تحت نظر ایشان چند رساله تحقیقی تدوین و تألیف نمود. شهید حقانی یكی از وعاظ فعال، پر جوش و خروش بود كه منبرهایش در بیداری و روشنگری مردم نقش برجسته‌ای داشت.

وی مبارزات سیاسی را از آغاز نهضت امام خمینی (ره) شروع و در سال‌های 1344 علیه كاپیتولاسیون و در اعتراض به تبعید امام خمینی(ره) در سمنان سخنرانی نمود كه باعث اخراجش از شهر شد. در شیراز اعلامیه نشر داد و نوارهای سخنرانی امام راحل را پخش نمود كه در 1345/2/15 در این رابطه دستگیر و روانه زندان شد. در 1350/7/11 پس از تحمل شكنجه های طاقت فرسای زندان آزاد گردید.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی مدتی حاكم شرع استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان بود.

وی در 7 تیر 1360 در حالی كه كنار شهید آیت الله دكتر بهشتی و 70 تن دیگر مشغول بررسی اوضاع مملكت بود، با توطئه منافقان به شهادت رسید.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زندگینامه شهید غلامحسین حقانی/ عالم شهیدی که در بیداری مردم نقش برجسته‌ای داشت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..