تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برگزاری ویژه برنامه دهه کرامت در 2100 امامزاده/ آستان مقدس امامزادگان مرکز تعلیم انسان معنوی است

2100 امامزاده در کل کشور داریم/ آستان امامزادگان مرکز تعلیم انسان معنوی استبه گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صبح امروز مورخ سوم مرداد ماه، همزمان با روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان، نشست خبری تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه با حضور حجت‌‌الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه، در ساختمان مهر این سازمان برگزار شد.

حجت‌ الاسلام شرفخانی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه، ضمن تبریک به مناسبت آغاز دهه کرامت درخصوص روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه گفت: پنجم ذی‌القعده به عنوان روز تجلیل از امامزادگان ثبت شده است. در کل کشور 8 هزار و 51 بقعه متبرکه داریم. 2800 امامزاده داریم که 2100 مورد آنها برای دهه کرامت برنامه دارند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه این نشست خبری پیرامون برنامه های این نهاد در دهه کرامت گفت: ما در این ایام در ۳۱۷ امامزاده در کل کشور همایش تجلیل و بزرگداشت از امامزادگان را با حضور گسترده مردم و سخنرانی خطبا و همچنین قرائت مقاله پژوهشگران برگزار می کنیم. در ۳۱ استان هم همایش ویژه بزرگداشت بقاع متبرکه را خواهیم داشت.

حجت‌الاسلام شرفخانی با اشاره به میلاد امام رضا (ع) بیان کرد: برای اینکه بتوانیم ارتباطی معنوی بین حرم رضوی و امامزادگان داشته باشیم، در ۱۶۷ امامزاده طرح زیر سایه خورشید را با حضور خادمان برگزار می کنیم. در روز میلاد این حضرت از ۱۷۰ امامزاده، خادمان به سمت آستان مقدس رضوی حرکت می کنند.

همچنین معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: در ۱۷۰۰ امامزاده نمایشگاه فانوس هدایت را در دهه دهه کرامت برگزار می‌کنیم. در این ایام هر روز ۸ صبح صلوات خاصه امام رضا (ع) قرائت می شود.

وی پیرامون هجرت و حضور امامزادگان در ایران بیان کرد: بخش مهمی از هجرت امامزادگان به ایران، به خاطر ظلم و جنایتی است که در دوره بنی امیه و بنی عباس رقم خورده ​است. به حدی که اگر کسی خود را از خاندان اهل بیت معرفی می کرد، از حقوق و زندگی شهروندی در کشور و منطقه محروم می شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه، با بیان اینکه امروز داعشی‌ها، همان حجاج یوسف ثقفی هستند، اظهار داشت: یکی دیگر از دلایل هجرت امامزادگان به ایران، منطقه امن و محبتی بود که ایرانیان به خاندان رسول الله داشتند. تا جایی که امام جعفر صادق (ع) خطاب به فرزندان خود بیان می کنند که به ایران و شهر قم بروید. در واقع به تعبیری هجرت امامزادگان به ایران دستور ائمه معصوم (ع) بود.

حجت الاسلام شرفخانی افزود: امام رضا (ع) بعد از هجرتشان به ایران، ظرفیت ایران را درک و متوجه علاقه مردم این سرزمین به اهل بیت شدند، تا حاکمیت ولایی و فرهنگ ولایی را ترویج کنند.

وی تاکید کرد: اگر امروز در کشور ما فرهنگ قرآن و اهل بیت (ع) جاری و ساری است و سر سفره قرآن نشسته ایم، مدیون امامزادگان هستیم. امروز آستان امامزادگان مرکز رشد و تعلیم انسان معنوی و عبودیت و بندگی به خدای متعال است.

حجت‌ الاسلام شرفخانی با اشاره به ترس وهابیت از تکریم امامزادگان، ادامه داد: وظیفه من و شما در دهه کرامت در مقابل حرکت هدایتگرانه امامزادگان به ایران، این است که مودت خودمان را به این بزرگان نشان دهیم و این روز فرصتی است تا بتوانیم حضور در محضر امامزادگان را داشته باشیم.

در ادامه مراسم حجت الاسلام والمسلمین شرفخانی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، بخشی از سخنرانی ایشان را در خصوص اهمیت امامزادگان خواند و سپس در خصوص شبهات فضای مجازی گفت.

وی در ادامه این نشست در خصوص شبهات فضای مجازی بیان کرد: بسیاری از این شبهات در این باره است که چرا بیشترین امامزاده ها را در ایران داریم. ابتدای مراسم عرض کردم که هجرت این بزرگواران به ایران به دلیل حب ایرانیان به اهل بیت (ع) و سفارش ائمه معصوم (ع) است. وجود این امامزادگان در تاریخ کاملاً مشهود و ثبت شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در پاسخ به این سوال که بعد از انقلاب اسلامی تعداد امامزادگان بیشتر شده است، افزود: بعد از انقلاب اسلامی تعداد امامزادگان بیشتر نشده، بلکه پس از پیروزی انقلاب، سازمان اوقاف و امور خیریه طی تحقیقات و کاری علمی دایره المعارف عظیمی را از اسناد بقاع متبرکه جمع آوری کرده است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برگزاری ویژه برنامه دهه کرامت در 2100 امامزاده/ آستان مقدس امامزادگان مرکز تعلیم انسان معنوی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..