تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بورس تهران دوماهه 47هزار میلیارد ریال بزرگ شد

اداره آمار و اطلاعات شرکت بورس در گزارشی بزرگترین و کوچکترین شرکت های بورسی را معرفی کرد.

به گزارش شمانیوز: در حالی ارزش روز بورس تهران بیش از 3248 هزار میلیارد ریال است که 10 شرکت بزرگ بورسی با ارزش بازاری بالغ بر 1080 هزار میلیارد ریال، بیش از 30 درصد بازار را در اختیار دارند.
 
ارزش بازار بورس تهران در پایان تیر ماه سال جاری 3248 هزار میلیارد ریال اعلام شده است که نسبت به آخرین گزارش این اداره در پایان اردیبهشت ماه سال جاری، ارزش بازار شرکت های بورسی 47 هزار میلیارد ریال افزایش یافته است. بررسی ها نشان می دهد ارزش بازار بورس تهران در دو ماه بیش از 1.4 درصد رشد کرده است.

در حالی ارزش روز بورس تهران بیش از 3248 هزار میلیارد ریال است که 10 شرکت بزرگ بورسی با ارزش بازاری بالغ بر 1080 هزار میلیارد ریال، بیش از 30 درصد بازار را در اختیار دارند.

بر اساس این گزارش صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ارزش بازاری به رقم 226هزار میلیارد ریال بیشترین ارزش بازار را دارد و بزرگترین شرکت بورسی است. این شرکت آخرین پیش بینی سود را برای هر سهم 822 ریال اعلام کرده است. "فارس" با 50 میلیارد برگه سهم فقط 0.8 درصد سهام شناور آزاد دارد.

ارتباطات سیار ایران با نماد "همراه" دومین شرکت بزرگ بورسی است. ارزش بازار این شرکت تا پایان تیرماه سال جاری بیش از 144هزار میلیارد ریال است.

دومین شرکت بزرگ بورسی آخرین پیش بینی سود را به ازای هر سهم را 3230 ریال اعلام کرده است. "همراه" با نسبت قیمت به درآمد 4.6 مرتبه در بازار فعال است. درصد شناوری این سهم نیز 3.6 درصد است.

شرکت فولاد مبارکه اصفهان با نماد "فولاد" و ارزش بازار 118هزار میلیارد ریال سومین شرکت بزرگ حاضر در بورس تهران است. این شرکت با P/E معادل 5.2 مرتبه در بازار فعال است. همچنین آخرین پیش بینی سود این شرکت 302 ریال است. فولاد مبارکه 22.6 درصد سهام شناور آزاد را در بازار دارد.

مخابرات ایران با نماد "اخابر" چهارمین شرکت بزرگ بورسی است. ارزش بازار این نماد 117هزار میلیارد ریال است. مخابرات ایران آخرین پیش بینی سود خود را برای هر سهم 469 ریال اعلام کرده است. این شرکت با نسبت قیمت به درآمد 4.1 مرتبه در بورس تهران فعال است. همچنین "اخابر" با وجود 60 میلیارد برگه سهم، شناور آزاد 2.7 مرتبه را داراست.

عنوان پنجمین شرکت بزرگ بورسی متعلق به شرکت ملی صنایع مس ایران است. "فملی" با ارزش بازاری 94هزار میلیارد ریالی در گروه شرکت های بزرگ بورس قرار دارد. ملی مس آخرین پیش بینی هر سهم را 272 ریال اعلام کرده و با نسبت قیمت به درآمد 6.9 در بازار فعال است. "فملی " 24 درصد سهام شناور آزاد دارد.

نماد تاپیکو نیز در گروه شرکت های بزرگ بورس است. شرکت سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین با ارزش بازاری 79هزار میلیارد ریالی و پیش بینی سود 290 ریالی ششمین سهم بزرگ بورس است. P/E این نماد بزرگ بورسی 6.2 مرتبه است.

سرمایه گذاری غدیر با ارزش بازاری 78هزار میلیارد ریالی دیگر شرکت بزرگ حاضر در بورس تهران است که آخرین پیش بینی سود خود را برای هر سهم 205 ریال اعلام کرده است.

گسترش نفت و گاز پارسیان با ارزش بازاری 76 هزار میلیارد ریالی هشتمین شرکت بزرگ بورس تهران است که تا پایان تیرماه سال جاری به ازای هر سهم 370 ریال سود پیش بینی کرده است.

پتروشیمی جم نیز با نماد "جم" دیگر شرکت بزرگ بورسی است که ارزش بازاری 76 هزار میلیارد ریالی دارد و آخرین پیش بینی سود این شرکت 1570 ریال است.

دهمین شرکت بزرگ بورس مدیریت پروژه های نیروگاهی ایران است. مپنا بر اساس آخرین گزارش بورس تهران ارزش بازاری 72هزار میلیارد ریالی دارد . این شرکت آخرین پیش بینی سود را 527 ریال اعلام کرده است و با P/E معادل 13.8 مرتبه در بورس تهران فعال است.
 
منبع: پايگاه اطلاع رساني بازار سرمايه -سنا    
                   




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بورس تهران دوماهه 47هزار میلیارد ریال بزرگ شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..