تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




استفاده ژاپن از ربات برای کشف ضایعات اتمی نیروگاه فوکوشیما

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ضایعات هسته ای در داخل راکتور شماره سه نیروگاه برق هسته ای فوکوشیما داییچی ژاپن کشف شده است و همین موضوع بار دیگر به نگرانی ها از بابت نشت رادیواکتیو به دریا و مخاطرات آن برای مردم منطقه دامن زده است.

شرکت الکتریک تپکو ژاپن که به نیروگاه های اتمی این کشور رسیدگی می کند یک ربات کنترل از راه دور را وارد این راکتور کرده است و تصاویر بدست آمده از این وسیله ثابت می کند که مواد و زباله های اتمی در عمق این راکتور انباشته شده است.

شرکت تپکو کارگزار نیروگاه اتمی فوکوشیما که در جریان زمین لرزه و سونامی 2011 در ژاپن آسیب جدی دید از کشف پسمانده ها و میله های سوخت اتمی در نیروگاه خبر داده است.

این شرکت از آن سال تاکنون بارها تلاش کرده است تا این نیروگاه اتمی را پاکسازی کند اما فاجعه اتمی آنقدر بزرگ بود و خسارات فراوانی به نیروگاه وارد شده بود و کار تاکنون ناتمام مانده است.

تپکو که اعلام کرده است این هفته به طور جدی روی این موضوع کار می کند و حالا تصاویری جدید با این ربات بدست آورده است که وجود لاشه های سوخت را تایید می کند.

این پسمانده ها و ضایعات باقی مانده سوخت اتمی در زیر راکتورشماره سه پیدا شده است که یکی از سه راکتوری است که در جریان فاجعه مذکور دچار ذوب شد.

شرکت در گزارشی که تارنمای ژاپن نیوز به آن اشاره کرده آورده است که این کشف یکی از مهمترین گام ها برای پاکسازی نیروگاه است.

تپکو خاطر نشان کرده است که آگاهی از وجود پسمانده های سوخت در زیر راکتورها به کارشناسان و نیروی کار امکان می دهد پیشرفت های بزرگی در پاکسازی نیروگاه داشته باشد .

این شرکت پیش از این اعلام کرده بود که پاکسازی نیروگاه اتمی خسارت دیده فوکوشیما ممکن است به سرمایه ای در حدود 190 میلیارد دلار و بیش از یک دهه زمان نیاز داشته باشد.

حالا اما با یافتن میله های اورانیومی ذوب شده در زیر راکتورهای شماره دو و سه به کارشناسان این کشور امکان می دهد روش های مختلفی را برای پاکسازی نیروگاه بکار گیرند.

پس از زمین لرزه و سونامی و فاجعه اتمی در منطقه فوکوشیما در ژاپن 160هزار نفر از منطقه گریختند و پس از این واقعه به دلیل آلودگی رادیو اکتیو و نگرانی از بیماری های مرتبط با نیروگاه فقط 13 درصد از جمعیت متواری شده به منطقه بازگشته اند.

فاجعه اتمی ژاپن بدترین بلای اتمی پس از چرنوبیل در سال 1986 میلادی به حساب می آید که در جریان آن سه راکتور فوکوشیما دچار ذوب شد و براثر مصایب وارده در منطقه پس از زمین لرزه و سونامی نزدیک به 15 تا 18 هزار نفر جانشان را از دست دادند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/

ربات زیر دریایی کشف جدیدنیروگاه اتمی فوکوشیما



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «استفاده ژاپن از ربات برای کشف ضایعات اتمی نیروگاه فوکوشیما»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..