تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کدام کشورها سخت‌ترین قوانین برای گرفتن گواهینامه دارند؟

کدام کشورها سخت‌ترین قوانین برای گرفتن گواهینامه دارند؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اکثریت کسانی‌ که گواهینامه خود را گرفته‌اند خاطره‌ای از روزهای یادگیری و امتحان خود را دارند. قدیم‌ها باید به شهرک آزمایش می‌رفتیم و در نوبت می‌ماندیم تا امتحان عملی را بدهیم ولی امروزه با ازدیاد آموزشگاه‌های راهنمایی و رانندگی دیگر نزدیک محل تدریس خود با یک پلیس راهنمایی و رانندگی امتحان عملی خود را می‌دهید.

البته به تازگی اعمال محدودیت‌های تازه برای نوگواهینامه‌ها تعیین شده؛ برای مثال کسانی که تازه گواهینامه خود را گرفته‌اند تا سه ماه حق رانندگی به تنهایی ندارند و باید یک نفر تجربه‌دار دیگر که دارای گواهینامه پایه دو یا سوم است در کنار آن‌ها باشد. به علاوه این افراد از ساعت ۱۲ شب تا ۵ صبح حق رانندگی ندارند و تا ۱ سال هم حق رانندگی در خارج از شهر ندارند، مگر اینکه مسافت طی شده تا ۲۵ کیلومتر در بزرگراه‌های شهر باشد.

راحت‌ترین کشورها برای گرفتن گواهینامه رانندگی

مکزیک
در کشور مکزیک تنها کافیست مبلغ تعیین شده برای کارت گواهینامه رانندگی را پرداخت کنید و پشت رل بنشینید! حتی در این کشور سن قانونی برای گرفتن گواهینامه مشخص نشده است. در این کشور شما تنها کافیست اعلام کنید که قادر به رانندگی هستید و یک سری مدارک را امضا می‌کنید و گواهینامه خود را دریافت می‌کنید.

بسیاری از افراد در این کشور از سن ۱۶ سالگی شروع به گرفتن گواهینامه می‌کنند که تنها ۱ سال اعتبار دارد ولی برای گرفتن گواهینامه نوع A باید حتما ۱۸ سال داشته باشید که ۳ سال اعتبار خواهد داشت. در پایتخت مکزیک بیش از ۲۱ میلیون شهروند زندگی می‌کنند. یکی از معضلات مکزیکو سیتی آلودگی هواست. به تازگی دولت مکزیک شروع به تشویق مردمش برای رانندگی نکردن حداقل یک روز در هفته کرده است.

ژاپن
برای گرفتن گواهینامه در این کشور دو گزینه پیش رو دارید، می‌توانید در آموزشگاه‌های راهنمایی و رانندگی ثبت نام کنید و دیگر امتحان شهری ندهید و گواهینامه خود را بگیرید. گزینه دوم خود اظهاری است که شما اعلام می‌کنید رانندگی بلد هستید، از شما آزمون تئوری و عملی گرفته می‌شود و در صورت موفقیت در این آزمون‌ها مدرک رانندگی خود را دریافت خواهید کرد. افراد خارجی برای گرفتن گواهینامه ژاپنی باید بیش از ۷۰۰۰ دلار خرج کنند!

دانمارک
تا سن ۱۸ سالگی شهروندان این کشور نمی‌توانند گواهینامه بگیرند ولی از ۱۶ سالگی می‌توانند تراکتور را برانند. برای گرفتن گواهینامه در این کشور باید تعداد ساعات مشخص را برای یادگیری بگذرانید، از شما آزمون شبیه سازی رانندگی گرفته می‌شود و در صورت قبولی، آزمون شهری خواهید داشت. برای داشتن گواهینامه رانندگی دانمارکی حدود ۲۰۰۰ دلار باید خرج کنید. گواهینامه گرفته شده تا ۷۰ سالگی اعتبار دارد و بعد از ۷۰ سالگی‌تان باید هر دو سال یکبار امتحان‌های سختی را بگذرانید تا بتوانید گواهینامه خود را نگه دارید.

سخت‌ترین کشورها برای گرفتن گواهینامه رانندگی

کره جنوبی
آزمون شهری برای گرفتن گواهینامه در کره جنوبی بسیار راحت است، اما متقاضی باید آزمون سلامتی دولت را بدهد که بسیار سخت و پیچیده است. چشمان راننده‌ها باید سالم باشد و تا حداکثر ۰.۸ ضعیف بودن قابل قبول برای گرفتن رانندگی در سطح شهر است. در امتحان کتبی یا تئوری باید به ۴۰ سوال جواب دهید و نمره‌ای از ۶۰ به بالا از کل ۱۰۰ امتیاز بگیرید. در آخرین مرحله در آزمون عملی نیز باید ۳۰۰ متر امتحان دهید و بعد از آن ۶ ساعت تئوری در کلاس‌های رانندگی شرکت کنید. جالب است که بدانید در کره هم اگر از اول تا آخر امتحان عملی کمربند ایمنی خود را نبندید، رد خواهید شد!

برزیل
یکی از سخت‌ترین کشورها برای گرفتن گواهینامه برزیل است. بعد از ۱۸ سالگی می‌توانید درخواست گواهینامه رانندگی بدهید ولی باید امتحان روانشناسی، پزشکی، تئوری بعد از ۴۵ ساعت آموزش و عملی بعد از ۲۰ ساعت آموزش را بدهید. اگر تمام مراحل را با موفقیت گذراندید، تا یک سال گواهینامه معتبر به شما تعلق خواهد گرفت. اگر در این مدت یکساله تصادف یا خطایی نداشته باشید، گواهینامه تمدید می‌شود.

منبع: صبحانه

انتهای پیام/

راحت‌ترین کشورها برای گرفتن گواهینامه رانندگی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کدام کشورها سخت‌ترین قوانین برای گرفتن گواهینامه دارند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..