تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مدل جدید سدان لوکس جگوار XJ معرفی شد

جگوار از مدل‌های ۲۰۱۸ خودروی لوکس از سری XJ، با اعمال تغییراتی رونمایی کرد.

جگوار مجموعه‌ای از بروزرسانی‌ها را برای خودروی پرچم‌دار خود، یعنی سری لوکس XJ برای مدل سال ۲۰۱۸ رونمایی کرد. در این میان، تکنولوژی‌های جدید، بهبود طراحی داخلی و افزایش قدرت و توان پیشرانه در مدل XJR از مهم‌ترین تغییرات جگوار در خودروهای سری XJ به شمار می‌آیند.

نسخه جدید جگوار XJR در مدل ۲۰۱۸ با نام جدید XJR575 وارد بازار خواهد شد؛ خودرویی قدرتمند که با دارا بودن پیشرانه‌ی سوپرشارژ ۵ لیتری ۸ سیلندر، قادر است در بازه‌ی ۶۲۵۰ تا ۶۵۰۰ دور بر دقیقه، توانی معادل ۵۶۷ اسب بخار تولید کند. این پیشرانه بهبودیافته، در دورهای ۳۵۰۰ تا ۴۵۰۰ دور بر دقیقه به گشتاور ۷۰۰ نیوتون‌متر نیز می‌رسد.

jaguar xj 2018

مدل XJR575 با فاصله محوری کوتاهی که در مقایسه با دیگر مدل‌های XJ دارد، انتقال قوای محرکه را در کمترین زمان ممکن از طریق جعبه‌دنده ۸ سرعته اتوماتیک انجام می‌دهد. حداکثر سرعت این خودرو ۳۰۰ کیلومتر است و در ۴.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

پیشرانه‌ی سوپرشارژ ۸ سیلندر، روی مدل‌های بدون پسوند R در سری XJ نیز نصب خواهد شد؛ اما این خودروها دارای فاصله محوری بلندتری نسبت به XJR هستند. توان خروجی این پیشرانه در مدل‌های XJ، برابر ۵۰۳ اسب بخار همراه با ۶۲۵ نیوتون‌متر گشتاور است. حداکثر سرعت این مدل‌ها، ۲۵۵ کیلومتر بر ساعت خواهد بود و در ۴.۷ ثانیه، خودرو به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست خواهد یافت.

jaguar xj 2018

مدل‌های XJ با پیشرانه‌های قدیمی نیز عرضه خواهند شد؛ پیشرانه‌های ۳ لیتری ۶ سیلندر توربوشارژ دیزلی و پیشرانه ۳ لیتری سوپرشارژ ۶ سیلندر بنزینی. پیشرانه دیزلی دارای توان ۲۹۶ اسب بخار است و تنها ۱.۳۵ نیوتون‌متر گشتاور کمتر نسبت به مدل‌ XJR575 تولید می‌کند. در سوی مقابل، پیشرانه ۳ لیتری بنزینی قوی‌تر عمل می‌کند و با توان خروجی ۳۳۵ اسب بخار و ۴۵۰ نیوتون‌متر گشتاور، از دیگر گزینه‌های قابل خرید در مدل‌های XJ جگوار برای سال ۲۰۱۸ خواهد بود. هر دو پیشرانه برای مدل‌های دارای طول محوری بلند و کوتاه، قابل استفاده خواهند بود.

در نمای بیرونی، مدل‌های XJ با چراغ‌های جلوی تمام LED به شکل حرف J که در تابش نور خورشید درخشندگی بالایی دارند، کاملا قابل تشخیص هستند. در مدل XJR، جگوار دو رنگ متفاوت و جدید از خانواده رنگ‌های آبی و خاکستری نیز به کار برده است تا نمایی تهاجمی‌تر به این خودروی قدرتمند بدهد. چرخ‌های ۲۰ اینچی به همراه صفحه ترمزهای قرمزرنگ، به‌عنوان دیگر آپشن‌های مدل XJR شناخته می‌شوند.

jaguar xj 2018

در تمامی مدل‌های XJ، جگوار از سیستم دینامیکی تطبیق‌پذیر پیشرفته خود استفاده کرده است؛ سیستمی که موجب تنظیم پایداری خودرو می‌شود و متناسب با نیاز راننده و شرایط جاده، خودرو را در پایدارترین حالت ممکن حفظ می‌کند. علاوه بر آن، سیستم جدیدی به نام «کنترل پیشرفت تمام سطوح» (ASPC) نیز در این خودروها به کار گرفته شده است تا در شرایط نامساعد جوی، میزان کشندگی خودرو بهبود پیدا کند. در واقع عملکرد ASPC مشابه سیستم کروز کنترل سرعت پایین است که در خودروهای لندرور و جهت حفظ پایداری و کشندگی آن‌ها در مواقع مورد نیاز، به کار گرفته می‌شود.

جگوار در این خودروها، تجهیزات کمکی برق خودرو را نیز نصب کرده است. از دیگر امکانات این خودروها می‌توان به سیستم جدید قابلیت پارک اتوماتیک خودرو اشاره کرد؛ هرچند باید منتظر ماند و دید عملکرد این سیستم چطور است و آیا قادر خواهد بود مانند سیستم کنونی خودروهای جگوار، بازخوردهای مثبتی دریافت کند یا خیر. 

طراحی داخلی این خودروها مانند مدل‌های کنونی است؛ اما جگوار بدون آنکه نمای کلی کابین خودرو را دستخوش تغییر کند، اصلاحات اندکی در فضای داخلی و طراحی مدل‌های XJ انجام داده است. تجهیزات داخلی خودرو از مواد گوناگونی ساخته شده که مشتری متناسب با نیاز خود، می‌تواند فضای داخل کابین را شخصی‌سازی کند. مدل XJR575 از امکانات ویژه‌تری نیز بهره می‌برد؛ مانند صندلی‌های اسپرت، علامت تجاری مخصوص این مدل با شماره ۵۷۵ و رکاب درهای خودرو با آلیاژ مخصوص و حک نام مدل خودرو. هرچند امیدواریم که فضای داخل کابین نسبت به آنچه در تصاویر دیده می‌شود، کمی بازتر و روشن‌تر باشد.

jaguar xj 2018

مدل‌های XJ در نسخه‌های مختلفی تولید و عرضه خواهند شد. شروع قیمت مدل‌های با پیشرانه دیزلی، ۷۸ هزار دلار خواهد بود و مدل بنزینی سوپرشارژ ۶ سیلندر، با پایه قیمت ۹۸ هزار دلار عرضه خواهد شد. مدل پیشرفته‌تر XJR575 با طول محوری کوتاه، با قیمت ۱۲۲ هزار دلار و در نسخه طول محوری بلند همراه با پیشرانه ۸ سیلندر سوپرشارژ، با قیمت ۱۳۲ هزار دلار به متقاضیان تحویل داده خواهد شد.

jaguar xj 2018 jaguar xj 2018 jaguar xj 2018 jaguar xj 2018 jaguar xj 2018 jaguar xj 2018 jaguar xj 2018 jaguar xj 2018



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مدل جدید سدان لوکس جگوار XJ معرفی شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..