تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عکسی که اولین انسان روی ماه از دوستش گرفت

عکسی که اولین انسان روی ماه از دوستش گرفتبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به‌ نقل از Mashable، نیل آرمسترانگ نخستین انسانی بود که روی کره ماه فرود آمد اما باز آلدرین، همسفر او در آپولو 11 نیز به‌ عنوان دومین انسان روی کره ماه، شهرت خوبی برای خود دست و پا کرد.

آلدرین این‌ روز‌ها در 48مین سالگرد فرود انسان روی ماه، با انتقاداتی که درباره سخنرانی فضایی دونالد ترامپ کرده، دوباره مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است اما نکته جالب این است که او در سالگرد این فرود، ماجرای یکی از تاریخی‌ترین عکس‌های قرن بیستم را در توییتر خود نقل کرده است.

در این عکس آلدرین به‌عنوان نخستین انسانی که از روی ماه عکاسی شده دیده می‌شود. او ماجرای این عکس را اینطور تعریف کرده است: «پس از فرود آرمسترانگ از نردبان ماه‌نشین و قدم گذاشتن روی ماه و فیلمی که از نصب پرچم و تجهیزات به‌ صورت مستقیم از ماه برای کل کره زمین پخش شد، من برای یافتن نقطه مناسبی که در آن بایستم حرکت کردم؛ چند متر جلوتر، آرمسترانگ گفت: «خوبه همانجا بایست» و من در جای خودم چرخیدم و به دوربین نگاه کردم».

این عکس تاریخی، در واقع ثبت تصویر تمام زمینی‌های روی کره ماه در یک قاب بود. در آن زمان این نخستین فرود روی قمر زمین محسوب می‌شد و هنوز روی ماه پر از ماه‌نشین و تجهیزات لرزه‌نگاری و نمونه‌برداری یا ربات‌های از کار افتاده فضایی نشده بود و تمام آنچه از زمین روی آن در دید بود، ثبت شد.

 عکسی که اولین انسان روی ماه از دوستش گرفت

منبع:آنا

انتهای پیام/

گرفتن اولین عکس انسان روی ماه



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عکسی که اولین انسان روی ماه از دوستش گرفت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..