تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بعثه مقام معظم رهبری متولی امور فرهنگی و محتوایی مناسک دینی است

بعثه مقام معظم رهبری متولی امور فرهنگی و محتوایی مناسک دینی استبه گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دهمین نشست گفتگوی آیینی بنیاد دعبل خزاعی، صبح امروز مورخ ۲ مرداد ماه، با حضور حجت‌ الاسلام پروانه‌ عضو هیئت مدیره بعثه رهبری برگزار شد.

حجت‌‌الاسلام و المسلمین پروانه ابتدای مراسم با بیان وجه تمایز دو ارگان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری گفت: سازمان حج با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر ارگان‌های ذیربط فعالیت خود را در حوزه اجرایی مانند حمل و نقل، بهداشت، هماهنگی هتل ها و ... انجام می‌دهد و بعثه رهبری هم در بحث حج و هم سفرهای زیارتی متولی امور فرهنگی و محتوایی مناسک است.

وی افزود: با توجه به حضور نماینده ولی فقیه، جذب و تأمین کارگزاران مدیریت جذب، آموزش، تولید فعالیت های فرهنگی و ... در بعثه مقام معظم رهبری صورت می گیرد.

مدیر جذب و ساماندهی فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با بیان اینکه، ما در ۱۹ منطقه کشور شاهد حضور کارگزاران فرهنگی بعثه رهبری هستیم، در خصوص فعالیت این نهاد اظهار داشت: همکاران ما موظف هستند تا برای هر کاروان یک مداح و یک روحانی معرفی کنند و با خود ببرند.

حجت‌ الاسلام و المسلمین پروانه‌، در خصوص شرایط حضور مداحان و روحانیون بیان کرد: شرایط سنی مداحان برای حضور و گرفتن کد، حداقل ۲۷ سال سن، داشتن پایه سوم حوزه و متأهل بودن است. روحانیون نیز باید حداقل شرایط سنی ۲۷ سال و پایه تحصیلی ۷ حوزه و وضعیت تأهل را دارا باشند.

وی همچنین در ادامه درباره ارزیابی‌ و مراحل ثبت نام روحانیون و مداحان توضیح داد: از همه افراد برای جذب و اعزام به سفرهای حج و عتبات، ابتدا یک آزمون کتبی گرفته‌ می شود و سپس با توجه به سطح و پایه هر فرد بر اساس آموزش های انجام شده به کاروانیان معرفی می شوند.

مدیر جذب و ساماندهی فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری عنوان کرد: روحانیونی که برای اعزام حج در نظر گرفته‌ایم، همان افرادی هستند که در مناسک عمره حضور دارند. همچنین در بین این افراد بانوان دارای شرایط را با توجه به مراحل آزمون و آموزش با نام معینه در کاروان هایی که حضور زنان بالا باشد، خواهیم داشت.

حجت‌ الاسلام و المسلمین پروانه‌، با اشاره به نزدیک شدن موسم حج، گفت: امسال ۴۲۸۲ روحانی و ۵۲۵۷ مداح برای برگزاری مناسک دینی و برنامه‌های دینی مذهبی در کاروان‌ها حضور دارند.

وی با اشاره به تعطیلی حج در سال گذشته و جذب روحانیون به سفر عتبات، بیان کرد: انتخاب هر روحانی و مداحی برای کاروان‌ها، به انتخاب مدیران کاروان است. ما در این دو سال بیشتر از دهه‌های گذشته اعزام روحانی به عتبات داشتیم که تنها دلیلش تعطیلی سفر حج است.

حجت‌ الاسلام پروانه افزود: همان ظرفیت فرهنگی که در مراسم حج واجب و حج عمره وجود دارد، در حوزه عتبات هم نمود کرده. چه بسا که سفر به عتبات عالیات اقتضا می‌کند، حضور بیشتری از مداحان را داشته باشد.

وی با اشاره به حضور بعثه مقام معظم رهبری در عراق خاطرنشان کرد: جدای از اعزام مداحان و جامعه روحانی به عراق، مرکز اصلی بعثه رهبری در شهر کربلا مستقر است و دیگر شعبه ها برای برگزاری​ مراسم های فرهنگی​ در نجف و کاظمین است.

حجت الاسلام والمسلمین پروانه درخصوص اجرای دعای کمیل در مراسم حج اظهار داشت: در مراسم حج امسال با توجه به ممنوعیت خواندن دعای کمیل در فضاهای باز، سالن های بزرگی را برای این امر در هتل ها در نظر گرفته ایم.

وی در ادامه‌ صحبت های خود پیرامون ارزیابی روحانیون و مداحان در کاروان‌ها توضیح داد: ما به ازای هر کاروان، افرادی را به عنوان ارزیاب و رابط بعثه مقام معظم رهبری به کاروان‌ها می فرستیم تا ضمن ارزیابی این عزیزان اگر خطا و یا شبهاتی وجود داشت، گوشزد کند.

حجت‌ الاسلام و المسلمین پروانه افزود: در آخرین فعالیت بعثه رهبری طرح پالایش مداحان و روحانیون را داشتیم که در یک مقطع زمانی تعداد زیادی از مداحان را بر اساس آزمون های کتبی، آموزش های حضوری و غیر حضوری جذب کردیم.

وی ادامه داد: امسال طرح پالایش روحانیون را خواهیم داشت که در بین آنها ۲۰۰ نفر خانم معینه هم حضور دارند.

حجت‌ الاسلام و المسلمین پروانه در ادامه مراسم در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: بهترین شکل اعزام به عتبات وجود هم روحانی و هم مداح است تا هر کدام در جای خودشان در کاروان ها فعالیت داشته باشند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بعثه مقام معظم رهبری متولی امور فرهنگی و محتوایی مناسک دینی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..