تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




10 انیمیشن برتر از نگاه منتقدان

کد خبر: ۵۶۸۱۲۷

۳۹۲  بازدید

روزنامه هفت صبح - صوفیا نصرالهی: همزمان با اکران قسمت سوم از سری انیمیشن محبوب «من نفرت انگیز» منتقدان معتقدند در یک سال نه چندان خوب برای انیمیشن ها، شانس برای حضور در اسکار خیلی زیاد است. با 10 انیمیشن برتر که بیشترین تحسین ها را از منتقدان دریافت کرده اند و بالاترین امتیاز را در سایت متاکریتیک دارند، آشنا شوید.

راتاتویی (Ratatouille)؛ 2007

امتیاز متاکریتیک: 96 از 100

برد بیرد و جان پینکاوا از کمپانی پیکسار در این انیمیشن داستان موشی را روایت می کنند که برخلاف بقیه اعضای خانواده اش طبع غذای ظریفی دارد و می خواهد آشپز شود. او به داخل یک آشپزخانه فرانسوی راه پیدا می کند و با کمک یک آشپز جوان دست و پا چلفتی به رستوران رونق می دهد. در ضمن برعکس تصور خیلی ها اسم موش، رمی است و راتاتویی غذای مشهور سنتی فرانسوی است که با بادمجان درست می شود.

10 انیمیشن برتر از نگاه منتقدان

ورایتی (100 از 100): «راتاتویی» خوشمزه است. در این داستان رضایت بخش و خشنودکننده درباره یک موش فرانسوی شجاع با شور آشپزی کردن، سرآشپزهای پیکسار، همه عوامل درست برای ساخت یک انیمیشن را با هم ترکیب کرده اند. هوشمندی فراوان در دیالوگ نویسی و ظرافت بصری، زمان بندی مناسب مبدعانه برای کمدی، مقدار کمی پیچیدگی فرانسوی با هم مخلوط شده اند تا معجونی گرم و غیرقابل مقاومت به خورد تماشاگر بدهند.


دیو و دلبر (beauty and the beast)؛ 1991

امتیاز متاکریتیک: 95 از 100

کرک وایز و گری تروسدل خالقان این انیمیشن خارق العاده هستند که احتمالا آنها را نمی شناسید چون در دیزنی این استودیوست که اهمیت دارد نه کارکنانش. داستان دختر جوانی که در دهکده شان بخاطر کتاب خواندن به نظر همه آدم عجیب و غریبی می رسد. روزی گذر پدر پیرش به قصر یک دیو می افتد و بل برای نجات پدرش حاضر می شود به جای او در قصر بماند و به تدریج عاشق دیوی می شود که طلسم شده است.

10 انیمیشن برتر از نگاه منتقدان

هالیوود ریپورتر (100 از 100): این سی امین انیمیشن بلند دیزنی بود که در قله یک انیمیشن کامل و هنرمندانه می ایستد و حتی بیشتر از انیمیشن های عالیرتبه قدیمی تر دیزنی صاحب وزن و اعتبار است. این پویاترین انیمیشنی است که تا آن سال ساخته شده و دوربین خرامانش حسی از نفوذ داخل آن جهان شگفت انگیز را می دهد. سرعت تدوین اش باعث شده بیشتر از همه انیمیشن های قبلی اش روح زندگی در آن جاری باشد. آهنگ تیتراژش زیباست.
وال- ای (WALL-E)؛ 2008

امتیاز متاکریتیک: 95 از 100

اندرو استانتون هم جزو عوامل کلیدی کمپانی پیکسار است که انیمیشنی کاملا متفاوت ساخت. بدون دیالوگ داستان در آینده ای دور اتفاق می افتد. روبات کوچک آشغال جمع کنی بعد از نابودی کره زمین ناخواسته راهی یک سفر فضایی می شود و تصمیم می گیرد که نوع بشر را نجات دهد.

10 انیمیشن برتر از نگاه منتقدان

ویلیج وویس (100 از 100): فیلمی که به طرز نفس گیری باشکوه و به طرز اندوهگینی صمیمانه است. از نظر بصری بدون شک بهترین کار استودیوی پیکسار است. استانتون که فیلمنامه را به همراه جیم ریردان از روی داستانی که با پیت داکتر طرحش را داده بودند، شکل داده بود دو جهان خلق کرده که به طرز شگفت انگیزی خلاقانه و نفس گیر هستند. این قصه عاشقانه یک روبات بامزه و مفتون کننده همه اعضای خانواده را هدف قرار می دهد. همزمان بامزه، فوتوریستی (آینده نگرانه) و خارق العاده است. از لحاظ احساسی هم فیلم به غایت قدرتمندی است.
داستان اسباب بازی 3 (toy story3)؛ 2010

امتیاز متاکریتیک: 92 از 100

سومین انیمیشن پرفروش تاریخ و اولین انیمیشنی که فروش اش به بالای کی میلیارد دلار رسید. باز و ودی حالا رفقای جان جانی هستند اما اندی بزرگ شده و می خواهد به کالج برود. از میان عروسک هایش وودی را انتخاب می کند و می خواهد بقیه را دور بریزد اما وودی می رود که به دادشان برسد. این وسط یک اسباب بازی دیگر این بار خباثتش را نشان می دهد.

10 انیمیشن برتر از نگاه منتقدان

مجله باکس آفیس (100 از 100):
تماشاگران دیگر از یک فیلم چه می خواهند؟ این انیمیشن بامزه و برای همه گروه های سنی دلگرم کننده و سرگرم کننده است. سلامی است به جادوی سینما که می تواند همه چیز را باورپذیرتر جلوه بدهد. وودی، باز و رفقایشان بازگشتی دارند که از نظر احساسی ما را راضی می کند. در دل داستانی که کاملا درگیرکننده است. در میان «داستان اسباب بازی» از همه ارزش سینمایی بیشتری دارد و ادامه دهنده میراثی است که لسه تر در دهه نود بنیان گذاشت.


در جست و جوی نیمو (Finding Nemo)؛ 2003

امتیاز متاکریتیک: 90 از 100

باز هم کمپانی پیکسار و این بار کاری از لی آنکریچ و اندرو استانتون. انیمیشنی که زیر دریا می گذرد و داستان یک دلقک ماهی و پسرش نیمو است که روزی اسیر یک تور ماهیگیری بزرگ می شود و پدرش سفری را در جست و جوی او آغاز می کند.

10 انیمیشن برتر از نگاه منتقدان

اینترتینمنت ویکلی (100 از 100): حتی اگر هفت دریا را هم زیر پا بگذارید نمی توانید چیزی زیباتر، بامزه تر و هنرمندانه تر از اثر اریجینال «در جست و جوی نیمو» بیابید. این بار پدر قهرمان قصه است برخلاف بیشتر انیمیشن ها که مادر نقش اصلی را بازی می کند. پیکسار با این انیمشین می تواند هم بچه ها و هم بزرگترها را درگیر کند. شوخ طبعی این انیمیشن آنقدر تر و تازه است که عاری از هرگونه سانتی مانتالیسم بیش از حد به نظر می رسد. انرژی بصری آن شگفت انگیز است. اگرچه لوگوی دیزنی هم روی این انیمیشن خودنمایی می کند اما هیچ مخلوقی شبیه کاراکترهای دیزنی در آن نیست. این فیلمی کاملا متعلق به پیکسار است.


شهر اشباح (Spirited away)؛ 2001

امتیاز متاکریتیک: 96 از 100

هایائو میازاکی بی تردید مشهورترین انیمیشن ساز ژاپن، مدیر کمپانی انیمیشن گیبلی است. چیچیرو دختر 10ساله عبوسی است که همراه با خانواده اش به حومه شهر می روند و در جهانی سرگردان می شوند که الهه ها، جادوگرها و ارواح بر آن حکمرانی می کنند.

10 انیمیشن برتر از نگاه منتقدان

بالتیمورسان (100 از 100): این یک شاهکار بصری درباره دختر ترسیده کوچکی است که به سفری نفس گیر برای شناخت خودش دست می زند. و همه سرگرمی در همان سفر اتفاق می افتد. با وجود سورئالیسم بصری اش ماجرای چرخش هویت و پیغام اجتماعی/ بوم شناختی فیلم آن را تبدیل به تمثیلی از یک حکایت اخلاقی می کند. هر چیزی را که درباره دنیای مدرن می دانیم فیلم دور سرش می چرخاند و هیولاها و جادوگرها و حیوانات را جایگزین آن می کند. این انیمیشن احتمالا شبیه به هیچ دیگری نیست که پیش از آن دیده اید.
داستان اسباب بازی (toy story)؛ 1995

امتیاز متاکریتیک: 95 از 100

جان لسه تر مغز متفکر کمپانی پیکسار با این انیمیشن انقلابی در صنعت انیمیشن ها به پا کرد و اولین انیمیشنی را که همه صحنه هایش به وسیله گرافیک کامپیوتری طراحی شده بودند، ساخت. داستان عروسکی به اسم وودی که وقتی پسربچه صاحبش اندی صاحب یک آدم آهنی فضانورد به اسم باز می شود جایگاه خودش را در خطر می بیند.

10 انیمیشن برتر از نگاه منتقدان

واشنگتن پست (100 از 100): این فیلمی است که باید دید. باید درباره اش حرف زد و باید برنامه ریزی کرد تا دوباره آن را دید. نوعی افسون ابزورد و گیج کننده در فیلم وجود دارد که به آن حس آشنایی با راوی و کاراکترها کمک زیادی می کند. انیمیشنی که بچه ها را سرخوش می کند و والدین شان را مسحور می سازد. به طرزی جادویی این اولین انیمیشن کامپیوتری هوشمندانه ساخته شده: پیچیده با اکشن سریع و کمدی الهام بخش است. علاوه بر ابداعاتش در سبک و ساختار داستان مجذوب کننده ای هم دارد.


درون بیرون (inside out)؛ 2015

شاهکار پیتداکتر و رونی  دل کارمن یک انیمیشن روانشناسانه است که قصه اش داخل مغز دختربچه ای به اسم رایلی می گذرد با احساسات اصلی شامل شادی، غم، خشم، نفرت و ترس که از ابتدای کودکی همراهش هستند و زیستش را میسر می کنند. مهاجرت رایلی به همراه خانواده اش به شهری دیگر امنیت روانی اش را به هم می زند.

10 انیمیشن برتر از نگاه منتقدان

هیت فیکس (100 از 100): وقت به آنچه در جهان واقعی رخ می دهد نگاه می کنید داستان داکتر و دل کارمن مقیاس خیلی خیلی کوچکی دارد. اما آنها برای ساخت این انیمیشن کار بسیار قدرتمندی انجام داده اند. برای اینکه به درون آشفته و متلاطم و بااهمیت یک کودک تا جایی که ممکن بوده با احترام نزدیک شده اند. در اجرا، این پانزدهمین انیمیشن پیکسار ثابت می کند که آنها بزرگترین ایده هایی را که یک استودیوی انیمیشن سازی می تواند داشته باشد، خلق می کنند.


سه قلوهای بلویل (The Triplets of Belleville)؛ 2003

امتیاز متاکریتیک: 91 از 100

این انیمیشن روشنفکرانه تر و ویژه تر از بقیه است. محصول فرانسه و کاری از هنرمند قدر فرانسوی در ساخت انیمیشن سلیوین شومه. نوه پیرزنی در جریان مسابقات دوچرخه سواری توردوفرانس دزدیده می شود. مادام سوزا به همراه سگش و خواهران سه قلوی بلویل تیمی را برای پیدا کردن نوه اش تشکیل می دهند.

10 انیمیشن برتر از نگاه منتقدان

تایم (100 از 100): این انیمیشن فوق العاده است. هیچ رقیبی برای چنین تخیل محظوظ کننده ای وجود ندارد. تخیل شومه خارق العاده است و تصاویری را به هم پیوند می دهد که می توانید قسم بخورید فقط در رویاهایتان شاهدش بوده اید. سریع، بامزه، غیرقابل انتظار و البته انیمیشنی است که خرق عادت می کند. ممکن است یک انیمیشن محسوب شود اما علاوه بر آن محصول ذهن هنرمندانه ای است که حتی مغرورترین و سختگیرترین منتقدان را هم به زانو در می آورد. قصه اش قابل لمس است و طنزی طعنه زنانه و گروتسک در آن به چشم می خورد.


داستان شاهزاده خانم کاگویا (The Tale of the Princess Kaguya)؛ 2013

امتیاز متاکریتیک: 89 از 100

ایزائو تاکاهاتا به اندازه هایائو میازاکی در جهان شناخته شده نیست. او سراغ یک افسانه قدیمی رفته و در واقع قصه اقتباسی از «شاهزاده خانمی از ماه» است که ژاپنی ها فیلمش را هم ساخته اند. دختری از ماه به زمین فرستاده می شود و پیرمرد و پیرزنی او را به فرزندی قبول می کنند اما حالا که بزرگ شده باید دوباره به ماه برگردد.

10 انیمیشن برتر از نگاه منتقدان

تلگراف (100 از 100): یک اثر هنری دوست داشتنی است که احساسات و حال و هوایش در لحظه های مشخصی از این نقاشی های ثابت به تماشاگر انتقال داده می شود. داستان ساده ای که از یک قصه فولکلور مربوط به قرن دهم اقتباس شده و به طرز فریب آمیزی ساده بنظر می رسد در حالی که به شدت پیچیده است. این یک سفر شگفت انگیز برای چشمانتان است. رنگ های نرم، لحظات باوقار به همراه هم زیبایی غیرقابل توصیف زندگی روی زمین را به تصویر می کشند.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «10 انیمیشن برتر از نگاه منتقدان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..