تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




درمان غیبت چگونه است؟

درمان غیبت چگونه است؟حجت الاسلام مرتضی عباسیان در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛در رابطه با راه های درمان غیبت عنوان کرد: برای درمان غیبت دو راه وجود دارد. یا باید به درمان اجمالی بپردازیم و یا به درمان تفصیلی.
وی درخصوص درمان اجمالی غیبت بیان کرد: درمان اجمالی غیبت این است که باید انسان وقتی غیبت می کند به چند چیز فکر کند. اولا به این فکر کند که اگر کسی از من در نزد کس دیگری غیبت کند، آیا آزرده و خشمناک می شوم ؟ بر اساس منطق انسانی انسان باید اگر از چیزی بدش می آید برای دیگران آن را ایجاد نکند. امیرالمومنین(ع) به امام حسن(ع) فرمود« با مردم همانگونه رفتار کن که دوست داری با تو رفتار شود. مسئله بعدی که باید غیبت کننده به آن فکر کند مسئله عذاب الهی است که شامل حال غیبت کننده ها می شود،خداوند در سوره حجرات فرمودند:ای اهل ایمان، از بسیار پندارها در حق یکدیگر اجتناب کنید که برخی ظنّ و پندارها معصیت است و نیز هرگز (از حال درونی هم) تجسس مکنید و غیبت یکدیگر روا مدارید، هیچ یک از شما آیا دوست می‌دارد که گوشت برادر مرده خود را خورد؟ البته کراهت و نفرت از آن دارید (پس بدانید که مثل غیبت مؤمن به حقیقت همین است) و از خدا پروا کنید، که خدا بسیار توبه پذیر و مهربان است.
حجت الاسلام عباسیان تصریح کرد: نکته سوم که انسان باید در مورد آن تفکر کند این است که اگر کسی غیبت کند و اهل غیبت باشد و از این کار دست برندارد، از عدالت هم خارج خواهد شد و دیگر عادل نخواهد بود. بدگویی و غیبت بر هر مسلمانی حرام است و بدگویی کردن کردار شایسته انسان را نابود می کند. مثلا یک بار غیبت چهل روز نماز را غیرقابل قبول کند. همچنین عاشورا احیا، دعای عرفه از بین می رود مثل هیزمی است که پس از آتش به پا کردن تمام دارایی انسان را به باد می دهد.


انتهای پیام/

راه درمان غیبت چیست



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «درمان غیبت چگونه است؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..