تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اختراعی جدید که جایگزین پله و آسانسور می‌شود

اختراعی جدید که جایگزین پله و آسانسور می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یک مدرسه طراحی در انگلستان ، موفق به طراحی نوعی دوچرخه شده است که به جای حرکت افقی، عمودی حرکت می‌کند. در آینده ای نزدیک این محصول که « Vycle » نامگذاری شده است ، می تواند جایگزین سالم و بسیار مناسبی برای آسانسورها و البته پله ها در ساختمان سازی باشد، زیرا این وسیله نسبت به آسانسور و پله فضای کمتری اشغال می کند و به افراد دسترسی آسان تری برای تغییر سطح نسبت به زمین خواهد داد.

این اختراع بسیار کاربردی توسط یک دانشجوی انگلسی به نام « النا لاریبا » ساخته شده است، وی در رشته مهندسی طراحی در دانشگاه « رویال کالج » شهر لندن فعالیت می‌کند.

النا درباره اختراع جدیدش می گوید: «از حدود 100 سال گذشته تا کنون، تنها دو روش برای بالا رفتن از طبقات ساختمان وجود داشته است، پله و آسانسور. مشکل این دو روش این است که پله ها بسیار بزرگ هستند و حجم زیادی از ساختمان را به خود اختصاص میدهند و عملا در ساختمان هایی که دارای طبقات زیادی هستند کاربرد ندارند. از طرف دیگر آسانسورها نیز برای اینکه فرد یا افرادی را چند متر بالا ببرند بسیار پرهزینه هستند و انرژی زیادی مصرف می کنند».  النا ادامه داد: « اختراع من نه پله است و نه آسانسور، بلکه میان این دو قرار می گیرد».

اگرچه وبسایت رسمی این دانشگاه اعلام کرده است که اختراع النا با نام « Vycle » فعلا قرار نیست به زودی به بازار بیاید،  این محصول می تواند در آینده مشکلات بسیاری را حل کند که مهم ترین آنها افزایش جمعیت و در نتیجه مشکل حمل و نقل در برج های عظیم است.

 

انتهای پیام/

اختراعی جدید برای حمل و نقل عمودی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اختراعی جدید که جایگزین پله و آسانسور می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..