تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دریافت وام ازدواج راحت تر شد

آن طور که میرمحمدصادقی تاکید کرده متقاضیان باید بعد از تعیین شعبه حداکثر بعد از ۱۲ روز کاری به شعب مراجعه کرده و حداکثر بعد از یک ماه از مراجعه به شعبه برای تکمیل مدارک خود اقدام کنند. این در حالی است که اگر برای تکمیل مدارک اقدامات لازم را انجام ندهند، احتمال موفقیت طرح و البته متقاضیان دریافت وام ازدواج کمتر خواهد بود، از این رو برای به ثمر رسیدن طرح ضربتی وام ازدواج همکاری متقاضیان قابل اهمیت است.

وی همچنین با اشاره به این که در این طرح حداقل ۵۰۰ هزار فقره تسهیلات پرداخت خواهد شد، تاکید کرد که برای این تعداد حداقل ۵۰۰۰ میلیارد تومان منابع لازم است که از منابع خود بانک‌ها تامین شده و خود بانک مرکزی در تامین مالی آن دخالتی ندارد.

میرمحمدصادقی درباره‌ شرایط استفاده از منابع بانک‌ها در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به ویژه اعطای این حداقل ۵۰۰ هزار فقره تسهیلات، یادآور شد: طبق قانون بودجه بانک‌ها می‌توانند از منابع قرض‌الحسنه پس انداز و البته منابع قرض‌الحسنه جاری برای پرداخت تسهیلات ازدواج استفاده کنند و ما در این طرح از بانک‌هایی دعوت کرده‌ایم که امکان تامین منابع را داشته و با مشکلی مواجه نیستند.

اما در جزئیات طرح بانک مرکزی برای پرداخت وام ازدواج فوری باید یادآور شد که یکی از مسائلی که همواره مورد انتقاد متقاضیان بوده تا حدودی برطرف شده است. این در حالی است که تامین حداقل دو ضامن معتبر از سوی متقاضیان وام ازدواج که بانک‌ها بر آنها تاکید داشتند یکی از مشکلات زوجین بود، اما بانک مرکزی در دستورالعمل جدید خود به بانک‌ها تاکید کرده که شرایط لازم برای تسهیل پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را فراهم کرده و به ویژه برای دریافت ضامن سخت‌ گیری خاصی نداشته باشند، به گونه‌ای که تنها دریافت یک ضامن معتبر کافی خواهد بود.

همچنین برای پرداخت این تسهیلات اولویت‌ بندی‌هایی انجام شده که براساس آن باید مناطق محروم و کم برخوردار در اولویت قرار گیرند. از سوی دیگر افرادی که در سامانه ازدواج از قبل ثبت نام کرده اند و در دوره انتظار قرار داشتند در اولویت بعدی قرار خواهند گرفت. بعد از این افراد سایر متقاضیان امکان استفاده از تسهیلات وام ازدواج را دارا هستند.
اما با توجه به این که در حال حاضر حدود ۵۰۰ هزار نفر در صف وام ازدواج قرار داشته و این طرح هم حداقل پرداخت ۵۰۰ هزار فقره را در بر می‌گیرد، سوال اینجاست که آیا در این شرایط فرصت برای افراد جدید فراهم خواهد شد یا خیر.

در این باره نیز مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی توضیح داد که اولا پرداخت این تسهیلات به طور حداقل ۵۰۰ هزار فقره در نظر گرفته شده که توسط این ۱۱ بانک خواهد بود و همزمان در شبکه بانکی سایر بانک‌هایی که در سامانه وام ازدواج قرار داشتند نیز نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام خواهند کرد، بنابراین شرایط برای اعطای وام بیش از ۵۰۰ هزار فقره فراهم است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دریافت وام ازدواج راحت تر شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..