تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نان شیرمال با شکر قهوه ای و کشمش

کد خبر: ۵۶۳۶۴۰

۲۴۶  بازدید

نان شیرمال جزو علاقه مندی های خیلی از افراد به شمار می رود. نان شیرمال ها انواع مختلفی دارند، از ساده بگیر، تا انواع نان هایی با مغزهای مختلف. در این مطلب طرز تهیه نان شیرمال با لایه میانی شکر قهوه ای، کشمش و گردو را به شما آموزش داده ایم.

ماهنامه کیک و شیرینی - معصومه خوانساری: نان شیرمال جزو علاقه مندی های خیلی از افراد به شمار می رود. نان شیرمال ها انواع مختلفی دارند، از ساده بگیر، تا انواع نان هایی با مغزهای مختلف. در این مطلب طرز تهیه نان شیرمال با لایه میانی شکر قهوه ای، کشمش و گردو را به شما آموزش داده ایم.


مواد لازم:تخم مرغ: 1 عدد پودر قند: 75 گرم شیر ولرم: 215 میلی لیتر کره (ذوب شده): 75 گرم نمک: یک چهارم قاشق چای خوری کمی سر پر مایه خمیر (خشک فوری): 10 گرم آرد نان فانتزی: 450 گرم وانیل: یک چهارم قاشق چای خوری سر خالی
مواد لازم میانی:شکر قهوه ای: 100 گرم کشمش پلویی: 50 گرم گردو (خیلی ریز خرد شده): 30 گرم روغن مایع: 2 قاشق سوپ خوری
مواد لازم رومال:تخم مرغ: 1 عدد رنگ زرد زعفرانی: یکی دو قطره
 نان شکر قهوه ای طرز تهیه:

1. مایه خمیر و یک قاشق چای خوری از پودر قند دستور را با هم ترکیب کنید به آنها شیر ولرم بیفزایید کمی هم زده ظرف را با سرپوش به مدت تقریبی 8 الی 10 دقیقه کنار بگذارید تا عمل آید. در ظرف دیگری تخم مرغ را کمی با همزن دستی مفتولی بزنید.

2. کره ذوب شده خنک و مابقی پودر قند را به آن بیفزایید، وانیل را نیز اضافه کنید و هم بزنید. آرد و نمک را کاملا با هم مخلوط کنید. حدود چهار قاشق سوپ خوری از ترکیب آردی به ترکیب تخم مرغی اضافه کنید و هم بزنید.

3. سپس مایه خمیر عمل آمده را اضافه کنید و بعد مابقی آرد را کم کم بیفزایید تا جایی که چسبندگی خمیر گرفته شود و خمیر نرم و لطیفی حاصل شود. خمیر را حدود 10 دقیقه ورز دهید. در صورت نیاز با احتیاط و کم کم آرد مازاد اضافه کنید و سعی کنید خمیر را سنگین نکنید.

4. ظرفی بزرگ را با روغن مایع چرب نمایید. خمیر را چانه کرده کف ظرف قرار دهید. روی خمیر را نیز چرب نمایید سپس سلفون بکشید و در محیطی نسبتا گرم قرار دهید به مدت تقریبی 2 ساعت در حدی که حجم خمیر دو برابر شود و اگر انگشت تان را در خمیر فرو بردید، سوراخ حاصل از فرو بردن انگشت در خمیر پر نشود.

5. پس از آن که خمیر ور آمد دست تان را مشت کنید و پف خمیر را بگیرید. خمیر را حدود 30 ثانیه ورز دهید، سپس به چانه های 80 گرمی تقسیم کنید. هر چانه را در دست کمی باز کنید.

6. یک قاشق سوپ خوری از مواد میانی در هر چانه قرار دهید و چانه را از زیر ببندید. سپس بر روی سینی فر کاغذ انداخته قرار دهید. با کف دست هر چانه را کمی فشار دهید تا باز شود و به شکل دایره در آید. بعد با چاقوی تیز هشت برش به صورت شعاعی روی خمیر بدهید به گونه ای که شعاع ها همدیگر را قطع نکنند. روی خمیرهای آماده را با پارچه بپوشانید و مجدد حدود 20 دقیقه زمان دهید تا حجم شان افزایش یابد.

7. روی خمیرهای آماده را رومال نمایید. وسط هر کدام کنجد بپاشید و در فر از پیش گرم شده به دمای 190 درجه سانتیگراد به مدت تقریبی 20 دقیقه قرار دهید در حدی که روی نان ها کاملا طلایی شود.

طرز تهیه مواد میانی:

شکر قهوه ای، کشمش و گردو را با هم مخلوط کرده، روغن را به این ترکیب بیفزایید و خوب هم بزنید.

طرز تهیه رومال:

تخم مرغ و رنگ زرد زعفرانی را با هم ترکیب کنید.

نکته:

1. برای تهیه نان، ابتدا تمام مواد را به دمای محیط برسانید.


2. برای عمل آوری مایه خمیر از مایه خمیر خشک فوری استفاده کنید که در لوازم قنادی ها موجود می باشد.


3. با توجه به بزرگی و کوچکی تخم مرغ ها میزان آرد مصرفی تقریبی است و ممکن است کمی کمتر یا بیشتر از آرد دستور مصرف شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نان شیرمال با شکر قهوه ای و کشمش»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..