تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




8 پروژه دولت الکترونیک در نمایشگاه الکامپ معرفی می‌شود

8 پروژه دولت الکترونیک در نمایشگاه الکامپ معرفی می‌شود به گزارش  حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نصرالله جهانگرد رییس سازمان فناوری اطلاعات در نشست خبری در نمایشگاه الکامپ ۲۳، درباره شبکه ملی اطلاعات با اشاره  به اینکه  راه اندازی این شبکه با مصوب شورای عالی فضای مجازی و بر اساس شاخص ها و اصول تصویب شده در این شورا بوده است، افزود: تاکنون دو گزارش از شبکه ملی اطلاعات به شورای عالی فضای مجازی ارایه شده است که گزارش فاز سوم این شبکه نیز در نوبت ارایه به آن شورا قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه تمام ارتباطات  کشور هم اکنون در بستر شبکه ملی اطلاعات است، گفت :هرچه دز حوزه ارتباطات کشوز وجود دارد چیزی غیر از شبکه ملی اطلاعات  نیست و ارتباطات دیتا و تلفن همه در بستر شبکه ملی اطلاعات برقرار است و تنها موردی که در این حوزه وجود دارد مربوط به بحث تبادل ترانزیت دیتا با اپراتورها در تهران است که مباحث  اقتصادی در آن مطرح است.

معاون وزیر ارتباطات در پاسخ به سوالی در زمینه مباحث مطروحه در گذشته با عنوان اینترنت ملی هم اظهار داشت : این موضوع کهنه شده و مطرح نمی شود و هر کشور برای خود دارای شبکه داخلی است و در نقاطی در صورت نیاز با شبکه اینترنت جهانی هم نقطه دسترسی دارد و تبادلات داخلی خود را در بستر این شبکه انجام می دهیم و اگر نیاز به تبادل خارجی بود، از طریق اینترنت جهانی انجام می شود.

وی با بیان اینکه تبادل داده در شبکه های اجتماعی خارجی هم در بستر شبکه ملی اطلاعات انجام می شود ، تصریح کرد : بر اساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی برای حمایت از شبکه های اجتماعی داخلی انواع آپشن های حمایتی نظیر امکان پرداخت و سرویس های صوتی ارایه می شود و شبکه های اجتماعی خارجی نیز الزام دارند که هاست خود را به داخل ایران منتقل کنند.

 جهانگرد در بخش دیگری  از سخنان خود در پاسخ به سوالی در زمینه دولت الکترونیک نیز با اشاره به اینکه توسعه دولت الکترونیک در 2 بخش انجام شده است ، گفت : بخش نخست در شورای اجرایی فناوری اطلاعات با تدوین استاندارد ها و برنامه های نرم افزاری مادر، حوزه آدرس دهی و مبادله دیتای دولت و  نحوه تعامل بین دستگاه ها انجام شده است.

وی فعالیت در دستگاه ها را بخش دوم توسعه دولت الکترونیک عنوان کرد و تاکید داشت : در این حوزه 8 پروژه آماده معرفی شده اند که در روز های آینده در همین نمایشگاه اعلام می شود که مهمترین آنها ارایه سرویس دولت الکترونیک، در بستر موبایل است.

رییس سازمان فناوری اطلاعات از همکاری با سازمان امور استخدامی در این حوزه خبر داد و افزود : با همکاری سازمان امور استخدامی کشور ، سند رسمی خدمات در 108 دستگاه دولتی تدوین شده و با اینکار خدمات ارایه شده توسط این دستگاه ها احصا شده است.

وی به احصای بیش از دو هزار مجوز صادره توسط دستگاه ها در این حوزه اشاره کرد و گفت : با بررسی انجام شده این دستگاه ها در پنج مرحله نخست نمایش و عرضه، دوم مبادله دیتا، سوم دریافت و پرداخت، چهارم یکپارچه سازی و پنجم بوروکراسی، قرار دارند.

 وی افزود : بسیاری از دستگاه ها از مرحله نخست و دوم عبور کرده اند و سرویس های دریافت و پرداخت را ارایه می کنند و برخی هم درحال راه اندازی این مراحل هستند.

معاون وزیر ارتباطات از اتصال کل 108 دستگاه کشور در دولت الکترونیک خبر داد و گفت : این 108 دستگاه امکان ارایه سرویس به دستگاه های دیگر ، کسب و کارها و مردم را دارند  و به طور مثال بانک مرکزی فقط به هزار نقطه متصل می شود.

 جهانگرد در بخش دیگر از سخنان خود به تعداد 140 هزار اپلیکیشن تولید شده در کشور اشاره کرد و تصریح داشت : اگر دستگاه های دولتی آی پی خود را آزاد کنند پیش بینی می شود بیش از یک میلیون اپلیکیشن در کشور تولید شود .

وی درباره نحوه نظارت بر تولید اپلیکیشن نیز گفت : وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه محتوایی این تولیدات را بر اساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی بررسی می کند و از نظر امنیتی هم از طریق مرکز ماهر به این اپلیکیشن ها ارایه سرویس می کنیم.

 معاون وزیر ارتباطات ، همچنین به حوزه اینترنت اشیا اشاره کرد و گفت : این حوزه جدیدترین کاربرد شبکه های دسترسی است که در ایران اپراتور های اول و ایرانسل امکان دسترسی به اینترنت اشیا را فراهم کرده اند و 2 شرکت خصوصی هم در حال تست در این حوزه هستند و وزارت ارتباطات هم از طریق پژوهشگاه فضایی در دشت مغان سنسورهایی را به صورت پایلوت بکارگیری کرده و وزارت نیرو نیز در حوزه کنتور های هوشمند آب و انرژی پروژه هایی را انجام داده است.

انتهای پیام/

معرفی پروژه های دولت الکترونیک در نمایشگاه الکامپ



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «8 پروژه دولت الکترونیک در نمایشگاه الکامپ معرفی می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..