تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




روابط نظامی میانمار و کره‌شمالی همچنان پا برجاست

روابط نظامی میانمار و کره‌شمالی همچنان پا برجاستبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  واشنگتن از طریق نماینده ویژه خود در امور کره‌شمالی این مساله را با آنگ سان سوچی، رهبر دوفاکتوی میانمار و فرمانده ارشد ارتش این کشور در میان گذاشته است.

به گفته یک مقام وزارت خارجه آمریکا، سفر جوزف یون، نماینده آمریکا به میانمار تاکیدی بر ادامه نگرانی‌های واشنگتن درباره ارتباط این کشور با کره‌شمالی است که تاریخچه آن به دوره نظامی‌گری میانمار باز می‌گردد.

این مقام به رویترز گفت: این فرصتی بود تا تاکید کنیم هرگونه ارتباط خصوصا همکاری‌های نظامی با کره‌شمالی "غیر سازنده" است و در مسیر پایان دادن به تهدید کره‌شمالی علیه این منطقه و جهان سودمند نیست.

این مقام به نوع همکاری نظامی‌ای که میان کره‌شمالی و میانمار وجود دارد، اشاره‌ای نکرد. سفارت میانمار در واشنگتن هم واکنشی نشان نداد. میانمار تاکید دارد که توافق‌های نظامی و روابط میان ارتش‌های دو کشور پیش از دوره انتقالی در میانمار و تبدیل شدن به یک دولت مدنی در سال ۲۰۱۱ متوقف شده است.

دو تن از مقام‌های سابق آمریکا هم گفتند، گمان می‌رود ارتش میانمار در گذشته تسلیحات ساخت کره‌شمالی وارد کرده باشد و پرسنلی از کره‌شمالی در این کشور کار کرده باشند. یک مقام سابق آمریکایی هم تاکید دارد شاید این روابط جزو کارهای ناتمام میان ارتش‌های دو طرف بوده باشد که به دوره خونتای میانمار برگردد.

 منبع:ایسنا

انتهای پیام/

حفظ روابط نظامی میانمار و کره شمالی علیرغم تکذیب دولت مدنی میانمار



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «روابط نظامی میانمار و کره‌شمالی همچنان پا برجاست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..