تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دومین روز داغ الکامپ با حضور وزیر

الکامپ دومین روز گرمش را با حضور وزیر ارتباطات، رئیس سازمان فناوری اطلاعات و برگزاری نشست‌های تخصصی به پایان برد.

الکامپ بزرگ‌ترین نمایشگاهی تخصصی آی‌سی‌تی کشور که برای نخستین بار در روزهای گرم تابستان برگزار می‌شود، اگرچه امسال نقاط قوت بیشتری نسبت به گذشته دارد، اما همچنان نقاط ضعفش بیشتر است.

حضور وزیر

برخلاف روز اول که هیچ مقام مسئولی غیر از دبیر شورای عالی فضای مجازی، در نمایشگاه حضور نیافت، روز دوم وزیر ارتباطات از کل نمایشگاه بازدید کرد. نصراله جهانگرد، رئیس سازمان فناوری اطلاعات در یک نشست تخصصی شرکت کرد و چندین نشست خبری در این روز برگزار شد.

استارتاپ‌های شلوغ

امسال فضای نمایشگاه بزرگ‌تر شده و چند سالن ۵، ۶، ۷، ۸ و ۹ به فضای کل نمایشگاه اضافه شده است. بر خلاف سال گذشته که استارتاپ‌ها در جنوبی‌ترین سالن نمایشگاه جای‌گیری شدند و کمتر از یک متر در اختیار هر کدام بدون هیچ امکاناتی قرار گرفت، امسال سالن‌های ۸ و ۹ که بزرگ‌ترین سالن‌های نمایشگاه بین‌المللی به شمار می‌روند، به استارتاپ‌ها اختصاص داده شده است که البته بابت جای‌گیری در این سالن‌های هزینه‌ ناچیزی‌ از آن‌ها دریافت کرده‌اند. امسال هر کدام غرفه‌ جداگانه‌ای دارند و در فضایی باز و هوایی مطبوع به معرفی حرفه‌شان می‌پردازند.

این سالن‌ها از همه قسمت‌های نمایشگاه شلوغ‌تر است و به‌جرئت می‌توان گفت جذاب‌ترین بخش نمایشگاه را همین استارتاپ‌های سالن ۸ و ۹ تشکیل داده‌اند. در میان بازدیدکنندگان کمتر افراد مسن دیده می‌شوند و اکثر آن‌ها را جوانان و نوجوانان تشکیل داده‌اند. غرفه‌چینی‌ها اگرچه در حد شرکت مخابرات و سازمان فناوری اطلاعات و شرکت‌های بزرگ غنی نیست؛ اما این کسب و کارهای کوچک تا آنجا که توانسته‌اند از تزیینات و امکانات خود به نحو احسن استفاده کرده‌اند و غرفه‌های شکیل و جذابی دارند؛ حتی در بخش وسطی سالن، برخی همانند اسنپ غرفه‌ای جزیره‌ای ساخته‌اند و توانسته‌اند با ارائه سرویس‌های دیدنی، بازدیدکنندگان را جذب کنند.

ورودی؛ ضعف نمایشگاه

یکی از بدترین مواردی که می‌توان در رابطه با نمایشگاه‌های تخصصی کشور ذکر کرد، وجود دست‌فروشان است که همیشه راسته‌ی ورودی اصلی نمایشگاه از بزرگراه چمران را اشغال می‌کنند و هر سال با وجود اعتراض‌‌های مکرری که به آن‌ها می‌شود، همچنان به قوت خود باقی هستند. از لباس تا خوراکی و واکس کفش و اسباب‌بازی گرفته تا چسب و کلید و پریز برق و ابزار و وسایل نقاشی در این راسته پیدا می‌شود.  

یکی دیگر از نقاط ضعف نمایشگاه تخصصی، مبلغ ورودی دو هزار تومانی است. اگر همیشه شاهد بازدیدکنندگانی هستیم که فقط برای دریافت سیم‌کارت رایگان، خودکار و کاتالوگ و پاکت‌های رنگارنگ به نمایشگاه می‌آیند، به سبب همین هزینه‌ی ناچیزی است که برای ورودی از بازدیدکنندگان گرفته می‌شود. اگر مثل همه‌ی نمایشگاه‌های بزرگ دنیا، مردم کشور ما نیز به استفاده رایگان از سرویس‌ها عادت نکنند و البته برگزارکنندگان نیز با مدارس و ادارات دولتی برای حضور در نمایشگاه فقط به صرف شلوغ کردن این نمایشگاه قرارداد منعقد نکنند و از سوی دیگر شرکت‌ها سیم‌کارت و شارژ رایگان ارائه ندهند و به‌جای شلوغ کردن نمایشگاه با این ترفندها اقدام به تبلیغات جالب و هیجان‌انگیز کنند؛ الکامپی که هر سال کاملا غیرتخصصی برگزار می‌شود، رنگ و رویی فناورانه‌تر به خود می‌گیرد. آن زمان است که نزد بازدیدکنندگان و شرکت‌های خارجی که اینجا حضور می‌یابند، می‌توانیم به خود ببالیم که نمایشگاهی در قد و قامت کشورمان برگزار کرده‌ایم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دومین روز داغ الکامپ با حضور وزیر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..