تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طی مسافت نیویورک و واشنگتن تنها در ۲۹ دقیقه توسط هایپرلوپ

ایلان ماسک، مالک شرکت تسلا اعلام کرد که مجوزهای رسمی جهت نصب و راه‌اندازی تونل‌های پروژه هایپرلوپ حد فاصل شهرهای نیویورک و واشنگتن دی‌سی را کسب کرده است.

ایلان ماسک در اعلام خبرهای شوکه کننده همواره شهره خاص و عام بوده است و این بار نیز وی، خبری هیجان‌انگیز را با جهانیان در میان گذاشته است.

براساس آخرین توییتی که صاحب متمول شرکت‌های تسلا و اسپیس‌ایکس منتشر کرده است؛ مجوز رسمی از طرف دولت ایالات متحده آمریکا برای راه‌اندازی پروژه هایپرلوپ در ابعادی باورنکردنی صادر شده است. بر اساس این مجوز، شرکت بورینگ وابسته به ایلان ماسک، به عنوان مجری طرح ساخت و راه اندازی پروژه حمل و نقل زیر زمینی، اجازه یافته است تا تونل‌های مورد نظر خود را از شهر نیویورک تا واشنگتن دی‌سی نصب کند. این تونل‌ها از شهرهای بالتیمور و فیلادلفیا عبور کرده و در این شهرها نیز ایستگاه‌ توقف، احداث خواهد شد. در صورت تحقق این امر، مسافت بین دو شهر نیویورک و واشنگتن، کمتر از ۳۰ دقیقه طی خواهد شد. با توجه به محدودیت‌های توییتر در نوشتن حروف و کلمات، ایلان ماسک نیز از ارايه اطلاعات بیشتر در توییت خود، صرف نظر کرده است.

elon musk tweet

سوال مهمی که در این میان مطرح می‌شود آن است که خودروهایی که درون این تونل‌ مسافت بین دو کلان شهر آمریکا را طی خواهند کرد؛ داری راننده خواهند بود و یا این انتقال به صورت تمام هوشمند و در غالب خودروهای خودران انجام خواهد شد؟ سوال دوم آن است که این مجوز ار طرف چه کسی یا ارگانی صادر شده است؟ آیا اداره حمل و نقل عمومی آمریکا آن را صادر کرده و یا مقامی بالاتر مانند دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا؟

مقاله‌ي مرتبط:

تا زمانی که جواب‌های مشخصی برای سوالات مطرح شده بدست آید؛ مروری کنیم بر آنچه تاکنون از پروژه هایپرلوپ می‌دانیم. ماسک اعلام کرده است که پروژه هایپرلوپ، مرکز دو کلان شهر آمریکا را به یکدیگر متصل خواهد کرد و ایستگاه‌هایی به سبک ایستگاه مترو همراه با آسانسور و تجهیزات کامل به عنوان نقاط ورودی و خروجی به هایپرلوپ ساخته و راه‌اندازی خواهد شد. پروژه جدید اتصال نیویورک و واشنگتن دی‌سی،به موازات پروژه قدیمی‌تر شرکت بورینگ، یعنی اتصال لس‌آنجلس به سن‌فرانسیسکو و همچنین پروژه آتی این شرکت در ایالت تگزاس، انجام خواهد شد.

hyperloop one

اگرچه همچنان تصور این جابجایی پر سرعت بسیار سخت است؛ اما ماسک تا به امروز به بسیاری از مواردی که تا پیش از این غیرممکن خوانده می‌شدند؛ جامه عمل پوشانده است. باید منتظر ماند و دید پروژه عظیم حمل و نقل زیرزمینی با سرعت بالا، سرانجام دچار چه سرنوشتی خواهد شد. آیا ماسک خواهد توانست پس ازبیش از یک قرن، سیستم حمل و نقل جدیدی را به جهانیان هدیه کند یا خیر؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طی مسافت نیویورک و واشنگتن تنها در ۲۹ دقیقه توسط هایپرلوپ»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..