تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دریاچه بایکال قدیمی ترین و جادویی ترین دریاچه جهان!

دریاچه بایکال , عمق این دریاچه آب شیرین به 1645 متر می رسد و ضخامت سطح یخ زده آن به 5.1 تا 9.1 متر می رسد.

دریاچه بایکال

دریاچه بایکال که تصور می شود قدیمی ترین دریاچه جهان باشد در جنوب سیبری قرار دارد و یکی از عمیق ترین و زلال ترین دریاچه های جهان است. این ویژگی ها آن را تبدیل به یکی از مکان های مورد علاقه برای عکاسان کرده است. کریستینا مکیوا با قدم زدن روی سطح منجمد آن عکس های باورنکردنی از این دریاچه گرفته است.

عمق این دریاچه آب شیرین به 1645 متر می رسد و ضخامت سطح یخ زده آن به 5.1 تا 9.1 متر می رسد. در طول تاریخ زمستان ها روی این دریاچه راه می رفته اند، از جمله ارتش روسیه در سال 1920 در طول رژه بزرگ یخ سیبری. امروزه مردمی که به دریاچه بایکال می روند حتی روی آن چادر می زنند. گاهی یخ ها ترک برمی دارند و سطح منجمد دریاچه را به چند منطقه تقسیم می کنند. طول این ترک ها 10 تا 30 کیلومتر است و عرض آن ها 2 تا 3 متر است. ترک ها هرسال با صدای بلندی اتفاق می افتند که یادآور صدای رعد و برق یا اسلحه است. به لطف این ترک ها ماهی ها از کمبود اکسیژن نمی میرند.

اما حباب هایی که در دریاچه دیده می شود چیست؟
مانند گوی های شیشه ای که در زمان منجمد شده اند، آن ها درواقع از گاز متانی که جلبک های دریاچه بایکال تولید می کنند ایجاد می شوند. شاید به دلیل همین گوی ها باشد که به این دریاچه مروارید سیبری می گویند.

این ویژگی‌ها آن را تبدیل به یکی از مکان‌های مورد علاقه برای عکاسان کرده است.

دریاچه بایکال

قدیمی ترین دریاچه جهان

دریاچه بایکال

قدیمی ترین دریاچه جهان

دریاچه بایکال

قدیمی ترین دریاچه جهان

برترین ها




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دریاچه بایکال قدیمی ترین و جادویی ترین دریاچه جهان!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..