تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چین می‌خواهد تا سال ۲۰۲۵ به پرچم‌دار هوش مصنوعی جهان تبدیل شود

چین قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ میلادی، ارزش فناوری هوش مصنوعی خود را به ۵۹ میلیارد دلار برساند و به کشور پیشرو در این صنعت تبدیل شود.

امروزه هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) یکی از مهم‌ترین صنایع جهان محسوب می‌شود؛ همین موضوع سبب شده تا دولت‌ها و شرکت‌های خصوصی سعی کنند تا بازار این فناوری را در اختیار خود داشته باشند. چین هم به‌عنوان یکی از کشورهای پیشرو در دنیای فناوری، قصد دارد که خود را به یکی از پرچم‌داران صنعت هوش مصنوعی تبدیل کند. این کشور می‌خواهد ارزش بازار هوش مصنوعی خود را تا سال ۲۰۲۰ میلادی، به ۲۲ میلیارد دلار برساند؛ همچنین در نظر دارد تا سال ۲۰۲۵ میلادی، با فناوری هوش مصنوعی به ارزش ۵۹ میلیارد دلار، به کشور پیشرو در این صنعت تبدیل شود.

مقاله‌های مرتبط:

شورای دولتی چین اعلام کرد که جزئیات این برنامه، در سال‌های آینده مشخص خواهد شد. توسعه‌ی هوش مصنوعی می‌تواند چین را در زمینه‌های دیگر هم قدرتمندتر کند. البته چین اولین کشوری نیست که برنامه‌های مربوط به هوش مصنوعی در سطح ملی را اعلام کرده است؛ ایالات متحده آمریکا هم، مهرماه گذشته این موضوع را اعلام کرد. استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند مزایای زیادی از دید نظامی برای کشورهای مختلف داشته باشد.

هوش مصنوعی

چین پیش از هر چیز نیازمند به تهیه‌ی سخت‌افزار و نرم‌افزار قدرتمند برای پیاده‌سازی برنامه‌ی جامع هوش مصنوعی است. به‌علاوه این کشور به نیروهای متخصص در این زمینه نیاز دارد. برای مورد دوم، چین قصد دارد با همکاری شرکت‌های خصوصی، زمینه‌های لازم را برای آموزش هوش مصنوعی، پیاده‌سازی کند.

سخنگوی شورای دولتی چین در این مورد اعلام کرد:

وضعیت چین در مورد امنیت ملی و رقابت داخلی، پیچیده است. ما باید برای به دست آوردن سطوح جدیدی از هوش مصنوعی، ابتکار عمل داشته باشیم تا بتوانیم به مزیت رقابتی آن دست پیدا کنیم.

به‌علاوه چین قصد دارد سیاست‌هایی برای گسترش فناوری هوش مصنوعی در کل کشور پیاده کند؛ این سیاست‌ها باعث می‌شود تا بتواند از همایت دولت برای رسیدن به اهداف ملی مرتبط با این صنعت، استفاده کند در حال حاضر، فعالیت‌های خصوصی و دولتی زیادی در چین در رابطه با هوش مصنوعی انجام می‌شود؛ برخی از فعالیت‌ها به کاربرد آن در صنایع نظامی تمرکز دارد. اکثر شرکت‌های بزرگ چینی، مدیریت پروژه‌ی هوش مصنوعی ملی را بر عهده دارند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به شرکت معروف بایدو اشاره کرد؛ بایدو شرکت معروفی است که بزرگ‌ترین موتور جستجو و شبکه‌ی اجتماعی چین را ایجاد کرده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چین می‌خواهد تا سال ۲۰۲۵ به پرچم‌دار هوش مصنوعی جهان تبدیل شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..