تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رو نمایی از "سند الزامات زیر&a

توجه به اهمیت و نقش کلیدی زیرساخت های فناوری اطلاعات در ارائه خدمات با بالاترین سطح قابل قبول، پایدار، امن، کارا و مؤثر به کاربران و ذینفعان بازار سرمایه و همچنین رعایت و پایبندی به مجموعه‌ای از اصول و الزامات در استقرار، پیاده‌سازی، راهبری و توسعه زیرساخت های فیزیکی، ارتباطی، پردازشی، ذخیره ­سازی و سایر موارد مرتبط با حوزه زیرساخت فناوری اطلاعات در بازار سرمایه کشور امری بدیهی است.

آرش بابایی، رئیس اداره شبکه و زیرساخت مدیریت فناوری اطلاعات سازمان بورس و اوراق بهادار در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، ضمن بیان مطلب فوق گفت: "سند الزامات زیرساخت فناوری اطلاعات بازار سرمایه کشور" جهت ارتقاء پایداری، دسترس‌ پذیری و کارایی زیر ساخت‌های فناوری اطلاعات بازار سرمایه تهیه و تدوین شده است.

نایب رئیس هیئت مدیره شرکت مدیریت فناوری بورس تهران اهداف اصلی تدوین این سند را برشمرد و گفت: سازمان‌دهی زیرساخت‌های فناوری اطلاعات بازار سرمایه، ارائه چارچوب به منظور ارتقاء سطح پایداری زیرساخت‌های فناوری اطلاعات بازار سرمایه، بیان حداقل نیازمندی ­ها، الزامات و کنترل­ های فنی مربوط به حوزه زیرساخت‌ های فناوری اطلاعات برای دامنه سند از مهمترین اهداف این سند است.

آرش بابایی به حوزه های تحت پوشش این سند اشاره کرد و بیان داشت: فرآیندهای کاری، امور کارکنان، زیرساخت فیزیکی، شبکه و امنیت ارتباطات، سرورها و سرویس‌ها، راهبری و پشتیبانی، پایش و گزارش گیری، ذخیره‌سازی، پشتیبان‌گیری و تداوم کسب‌ و‌ کار و بازیابی، حوزه­ های تحت پوشش این سند است.

وی با بیان اینکه این سند، از دو دیدگاه فرآیندی و فنی تدوین شده، گفت: در فصل اول، الزامات کلان و عمومی که عمدتاً با نگاه فرآیندی طراحی شده تشریح و در فصل دوم، الزامات کنترل فنی در موضوعات مهندسی زیرساخت به تفصیل بیان شده است.

نایب رئیس هیئت مدیره شرکت مدیریت فناوری بورس تهران به انتظارات مطلوب از نهاد­های تحت ممیزی سند اشاره کرد و گفت: شرکت ­ها و نهاد‌ های تحت ممیزی، باید با اجرا و تبعیت از مندرجات این سند و با بهره گیری از سایر استانداردها و بهترین تجارب در حوزه زیرساخت فناوری اطلاعات، در پی تحقق اهدافی همچون استقرار رویه‌ هایی به منظور رسیدن به سطح مطلوب در زیرساخت‌ های فناوری اطلاعات، پیاده سازی و اجرای الزامات و کنترل‌ ها، بهبود مستمر زیرساخت‌ های فناوری اطلاعات و ارتقاء سطح آگاهی و دانش فنی نیروی انسانی حوزه زیرساخت‌ های فناوری اطلاعات باشند.

رئیس اداره شبکه و زیرساخت مدیریت فناوری اطلاعات در پایان اهم فعالیت­ ها و دستاورد های اداره شبکه و زیرساخت در یک سال اخیر را برشمرد و عنوان کرد: تهیه و تدوین "سند الزامات زیرساخت فناوری اطلاعات بازار سرمایه"، تدوین و تکمیل "طرح جامع تداوم کسب‌و‌کار و بازیابی از خرابی زیرساخت فناوری اطلاعات بازار سرمایه"، تهیه و تدوین "طرح توسعه زیرساخت‌های ارتباطی نوین با حداقل تأخیر زمانی جهت اشاعه استفاده از معاملات هوشمند"، تکمیل " طرح جامع بهره ­گیری از رایانش ابری در بازار سرمایه"، توسعه "شبکه جامع اختصاصی بازار سرمایه کشور" و پیاده سازی "گذرگاه امن و کنترل شده جهت دسترسی کاربران به سرویس‌ ها و سامانه های بازار سرمایه" از مهمترین اقدامات یک ساله اخیر اداره شبکه و زیرساخت است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رو نمایی از "سند الزامات زیر&a»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..