تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بررسی دوربین گیر 360 جدید سامسونگ

نسل جدید دوربین ۳۶۰ درجه‌ی سامسونگ با بهبود‌های متعددی عرضه شده است تا کاربران بیشتری را به خود جلب کند.

سامسونگ اوایل سال جاری از نسل جدید دوربین ۳۶۰ درجه‌‌ی خود رونمایی کرد. گیر ۳۶۰ جدید سامسونگ با بهبود‌های گسترده‌ای همراه شده است تا بیش از پیش علاقه‌مندان به این بخش را به خود جلب کند. حالت‌های مختلف ثبت تصاویر، گیر ۳۶۰ سامسونگ را به محصولی بسیار جذاب تبدیل می‌کند. در صورتی که همواره در سفر و ثبت لحظات هستید، با زومیت همراه باشید تا بررسی عمیقی از نسل جدید گیر ۳۶۰ سامسونگ داشته باشیم.

دوربین گیر ۳۶۰ ۲۰۱۷ سامسونگ / samsung gear 360 201

دوربین گیر ۳۶۰ جدید سامسونگ توسط شرکت هماهنگ برای بررسی در اختیار زومیت قرار گرفته است. شما می‌توانید این دوربین را با قیمت 

مشخصات فنی (Gear 360 (2017 (Gear 360 (2016 اندازه 100.6x45.1mm 60.1x66.7mm وزن 130g 152g دیافراگم f/2.2 f/2.0 رزولوشن عکس 15MP (2x8.4MP sensors) 30MP (2x15MP sensors) رزولوشن ویدیو (با دو لنز) 4096x2048 (24 fps) 3840x2160 (24 fps) رزولوشن ویدیو (یک لنز) 1920x1080 (60 fps) 2560x1440 (24 fps) حافظه خارجی Micro SD (up to 256GB) Micro SD (up to 200GB) باتری 1160mAh 1350mAh شبکه‌ی بی‌سیم 802.11 a/b/g/n/ac (2.5GHz/5GHz), Bluetooth 4.1 802.11 a/b/g/n/ac (2.5GHz/5GHz), Bluetooth 4.1, NFC درگاه اتصال USB-C (USB 2.0) MicroUSB (USB 2.0) طراحی

سامسونگ نسل جدید دوربین ۳۶۰ درجه‌ی خود را با تغییرات زیادی همراه کرده است. بزرگ‌ترین تغییر در طراحی این محصول، بخش پایینی آن است که اکنون به قسمت کروی بالای دستگاه متصل شده است؛ این قسمت از گیر ۳۶۰ جدید، اکنون امکان در دست گرفتن و حمل آن را تسهیل می‌کند. این در حالی است که نسل پیشین این دوربین به دلیل نبود بخشی برای حمل راحت دستگاه، نیاز به پایه‌ای جداگانه داشت. 

دوربین گیر ۳۶۰ ۲۰۱۷ سامسونگ / samsung gear 360 201

در قسمت پایینی این دستگاه محل مخصوصی برای اتصال به سه پایه‌ها فراهم شده است. بدنه‌ی گیر ۳۶۰ جدید تماما از پلاستیک و به رنگ سفید تولید شده است. با اینکه قسمت پایینی کاملا مسطح طراحی شده، اما سامسونگ حلقه‌ی لاستیکی مخصوصی را به همراه دوربین ۳۶۰ درجه‌ی خود عرضه می‌کند تا با قرار دادن دستگاه روی آن، امکان استفاده از دوربین در محیط‌های شیب‌دار با سطح اصطکاک اندک نیز فراهم شود.

دوربین گیر ۳۶۰ ۲۰۱۷ سامسونگ / samsung gear 360 201

سامسونگ چند بهبود دیگر در نسل جدید دوربین ۳۶۰ درجه‌ی خود اعمال کرده است که می‌‌توان به تغییر مکان نمایشگر کوچک سیاه و سفید آن اشاره کرد. این نمایشگر اطلاعات مفیدی از میزان فضای باقی‌مانده‌، حالت شارژ باتری و مدت‌زمان ویدیوی ضبط‌شده را نمایش می‌دهد. امکان تغییر حالت‌های تصویربرداری و فیلم‌برداری نیز به‌واسطه‌ی این نمایشگر و بدون نیاز به اتصال به گوشی هوشمند فراهم است. نمایشگر نسل گذشته‌ی گیر ۳۶۰ در بخش بالایی آن قرار داشت و کاربر جهت دریافت اطلاعات لازم، مجبور به پایین آوردن دوربین می‌شد که این موضوع در روند ضبط ویدیو وقفه ایجاد می‌کرد.

دوربین گیر ۳۶۰ ۲۰۱۷ سامسونگ / samsung gear 360 201

دکمه‌ی ضبط همانند نمایشگر به بخش پایینی بدنه‌ی دستگاه منتقل شده و استفاده از آن بسیار ساده‌تر از گذشته شده است. ثبت تصاویر ۳۶۰ درجه در نسل گذشته‌ی گیر ۳۶۰ و با کمک کلید مخصوص آن، عملا غیر ممکن بود؛ زیرا برای فشردن آن، بخشی از لنز‌ها توسط دست کاربر پوشانده می‌شد. اما در مدل ۲۰۱۷ این دوربین، امکان ضبط فیلم و عکس‌های متنوع و بدون نیاز به کنترل از گوشی‌ هوشمند، بسیار آسان‌تر شده است که همین مسئله ارزش خرید گیر ۳۶۰ درجه‌ی جدید را چند برابر می‌کند.

کلید‌های Back و Menu نیز در کناره‌ی دوربین و حد فاصل میان دو لنز تعبیه شده‌اند. این دو دکمه در کنار دکمه‌ی روشن و خاموش کردن دستگاه و اتصال بلوتوث به موبایل (در صورت نگه داشتن آن‌ها برای چند ثانیه)، برای ورود و خروج در منوهای دستگاه و اعمال تنظیمات مختلف نیز به کار می‌روند. دو لنز بزرگ قرارگرفته در طرفین، بزرگ‌ترین مشخصه‌ی نسل دوم گیر ۳۶۰ است. با ترکیب این دو لنز عریض امکان ثبت ویدیو‌هایی با دید ۳۶۰ درجه فراهم می‌شود. رابط USB نوع C نیز در کنار بدنه‌ی دستگاه و پایین‌تر از شکاف کارت حافظه‌ی میکرو اس‌دی قرار گرفته است. 

دوربین گیر ۳۶۰ ۲۰۱۷ سامسونگ / samsung gear 360 201

گیر ۳۶۰ ۲۰۱۷ ارگونومی به‌مراتب بهتری نسبت به نمونه‌ی پیشین خود دارد و عدم نیاز به اتصال دائمی به سه پایه، منجر به افزایش راحتی و لذت کاربری آن شده است. همچنین باید به افزایش قابلیت حمل این دوربین اشاره کرد که با بازطراحی بدنه‌ی آن به‌ دست آمده است.

نقطه‌ی ضعف اصلی طراحی گیر ۳۶۰ جدید را می‌توان نبود استاندارد مقاومت در برابر نفوذ مایعات دانست. این دوربین از استاندارد IP53 بهره می‌برد که به معنی مقاومت در برابر پاشش آب است و بدین ترتیب می‌توانید از آن در زیر بارش باران و بدون نگرانی بهره ببرید؛ اما استفاده از گیر ۳۶۰ جدید در زیر آب ممکن نیست. در صورتی که این موضوع از اهمیت زیادی برای شما برخوردار است، پیشنهاد می‌کنیم دوربین ۳۶۰‌ درجه‌ی نیکون را مد نظر قرار دهید.

نرم‌افزار

نسخه‌ی جدید گیر ۳۶۰ در کنار عملکرد جداگانه، قابلیت کنترل با گوشی‌های هوشمند را نیز دارد که در این حالت، نمایش زنده‌ی تصاویر و فیلم‌های در حال ضبط، آزادی عمل بسیار بیشتری به کاربر می‌بخشد. البته پیش از خرید گیر ۳۶۰ جدید باید لیست گوشی‌هایی را که از این دوربین پشتیبانی می‌کنند، در نظر داشته باشید؛ زیرا در حال حاضر محصولات اندکی توانایی ارتباط با دوربین ۳۶۰ درجه‌ی سامسونگ دارند.

دوربین گیر ۳۶۰ ۲۰۱۷ سامسونگ / samsung gear 360 201

گوشی‌هایی که از گیر ۳۶۰ جدید سامسونگ پشتیبانی می‌کنند، عبارتند از:

گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج گلکسی نوت ۵ گلکسی اس ۶، اس ۶ اج و اس ۶ اج پلاس گلکسی A5 و A7 جدید (۲۰۱۷) آیفون ۷ و ۷ پلاس آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس آیفون SE

گوشی‌های سامسونگ به نسخه‌ی ۵ یا بالاتر اندروید نیاز دارند و محصولات آیفون لیست بالا نیز باید از نسخه‌ی ۱۰ یا جدید‌تر iOS‌ استفاده کنند. با توجه به لیست بالا، تنها گوشی‌های محدودی امکان ارتباط با گیر ۳۶۰ خواهند داشت و سایر کاربران قادر به استفاده از تمام پتانسیل این دوربین نخواهند بود. 

رابط کاربری اپلیکیشن گیر ۳۶۰ تغییر چندانی نسبت به گذشته ندارد؛ با این حال امکان اشتراک‌گذاری محتوا و پخش زنده‌ی ویدیو آسان‌تر شده است. پس از اتصال گوشی به دوربین از طریق بلوتوث و مشاهده‌ی آموزش‌ها، با رابط کاربری ساده و کارآمدی روبه‌رو می‌شویم که تنها به مدت‌زمان اندکی برای تسلط به آن نیاز است. 

دوربین گیر ۳۶۰ ۲۰۱۷ سامسونگ / samsung gear 360 201

در بخش Mode قادر به تغییر حالات کاربری گیر ۳۶۰ خواهید بود. در کنار گزینه‌های عکاسی و فیلم‌برداری، حالات تایم‌لپس، تهیه‌ی ویدیو‌هایی مشابه با حالت بومرنگ اپلیکیشن اینستاگرام و ثبت تصاویر HDR‌ نیز در دسترس هستند. پس از انتخاب هر حالت، در مرحله‌ی بعد باید اقدام به تعیین لنز‌های مورد نیاز و نوع تصویربرداری کنید. امکان استفاده‌ی جداگانه از هر لنز در کنار ترکیب آن‌ها در دسترس است. 

حالت‌های نمایش، بخش اصلی توانایی گیر ۳۶۰ درجه را تشکیل می‌دهند. نکته‌ی قابل توجه در این بخش، امکان مشاهده‌ی تمامی حالت‌ها پس از ضبط کلیپ‌های ویدیوی ۳۶۰ درجه، جدا از نوع انتخاب‌شده جهت نمایش زنده هنگام فیلم‌برداری است. بدین ترتیب پس از ضبط ویدیو، کاربر قادر به بازپخش آن در حالت‌های مختلف فیلم‌برداری و استخراج نمونه‌ی مورد نظر خود خواهد بود.

عملکرد دوربین

گیر ۳۶۰ توانایی پخش ویدیوهایی با رزولوشن 4K با نرخ ۲۴ فریم بر ثانیه را دارد و در حالت فیلم‌برداری با رزولوشن 1080P، امکان افزایش نرخ تصویربرداری به ۶۰ فریم بر ثانیه نیز در دسترس است. پشتیبانی از کارت حافظه تا ۲۵۶ گیگابایت، ۱۳۰ دقیقه فیلم‌برداری 4K‌ را ممکن می‌کند. 

ظرفیت باتری نسل جدید گیر ۳۶۰، کاهش ۱۹۰ میلی‌آمپری را تجربه کرده است. با این حال سامسونگ ادعا می‌کند که این ظرفیت باتری، امکان فیلم‌برداری بدون وقفه به مدت ۱۳۰ دقیقه را فراهم می‌کند؛ بدین ترتیب کاربران با یک بار شارژ دوربین قادر به استفاده از تمام ظرفیت حافظه‌ی ۲۵۶ گیگابایتی خود با ضبط کلیپ‌های ۳۶۰ درجه‌ای 4K خواهند بود. 

دوربین گیر ۳۶۰ ۲۰۱۷ سامسونگ / samsung gear 360 201

برای آغاز ضبط محتوا با گیر ۳۶۰ به کارت حافظه نیاز خواهید داشت و امکان ثبت مستقیم تصاویر روی گوشی در دسترس نیست. تنها پس از ضبط محتوای مورد نظر روی کارت حافظه‌ی دوربین، در ادامه می‌توانید آن‌ها را به حافظه‌ی گوشی خود انتقال دهید. گیر ۳۶۰ توانایی ضبط فیلم با تصاویر را در چند حالت مختلف دارد. این حالت‌ها که توسط کلید مورد نظر در بخش پایین سمت چپ رابط کاربری در دسترس هستند (امکان انتخاب از طریق منوی خود دوربین و بدون نیاز به اتصال به گوشی هوشمند نیز موجود است) عبارتند از:

نمای ۳۶۰ درجه که حالتی مشابه با Fisheye دارد نمای کروی که به اعتقاد ما جذاب‌ترین توانایی گیر ۳۶۰ است حالت دوگانه که در آن نمای هر یک از دو لنز در کنار یکدیگر به نمایش گذاشته می‌شود پانوراما ۳۶۰ درجه؛ در این حالت سوژه‌ها کمترین تغییر در ظاهر و ابعاد خود را خواهند داشت و از تلفیق نمای ثبت‌شده توسط دوربین‌های جلو و عقب به‌ دست می‌آید حالت Stretched که تا حدودی مشابه با پانوراما است، اما تصویر نهایی حالت کشیده‌تری دارد

در نهایت باید به قابلیت تایم‌لپس اشاره کرد که کاربران با اعمال تنظیم مورد نظر خود مبنی بر بازه‌ی زمانی ثبت هر تصویر، برای مدت‌زمان دلخواه به ثبت این نمونه از ویدیوها بپردازند؛ البته باید در نظر داشته باشید در صورتی که قصد فیلم‌برداری بلندمدت از منظره‌ای دارید، حتما دوربین را به شارژر متصل کنید. برای آشنایی بیشتر با حالت‌های مختلف تصویربرداری گیر ۳۶۰ جدید می‌توانید ویدیوی زیر را مشاهده کنید:

دانلود

دانلود

در صورتی که پیش از این با نسل قبلی گیر ۳۶۰ کار کرده باشید، تفاوت زیادی به‌خصوص در قابلیت‌های فیلم‌برداری و تصویربرداری نسل جدید این دوربین مشاهده نخواهید کرد؛ اما اگر برای اولین بار به استفاده از این دوربین بپردازید، قطعا از توانایی‌های آن شگفت زده خواهید شد. ترکیب حالات چندگانه‌ی فیلم‌برداری حتی پس از ضبط کلیپ‌ها، آزادی عمل بسیار گسترده در اختیار قرار می‌دهد که ساعت‌ها کاربران را به مشاهده‌ی مجدد ویدیو‌های ضبط‌شده وادار می‌کند. با لمس و حرکت نمای تصویر، حالت‌های بسیار جذابی ایجاد می‌شود که هر یک در نوع خود منحصربه‌فرد و بسیار جذاب هستند.

گیر ۳۶۰ صرفا برای ثبت تصاویر جذاب ۳۶۰ درجه‌ای با حالات مختلف توسعه یافته است. پس نباید توقع کیفیت تصویر و فیلم‌برداری بالایی از این دوربین داشت. سامسونگ برای افزایش کیفیت تصاویر به‌خصوص در محیط‌های کم‌نور، حداکثر رزولوشن سنسورها را نسبت به نمونه‌ی به‌کاررفته در نسل پیشین گیر ۳۶۰ کاهش داده است. این موضوع تأثیر مثبتی در کاهش نویز تصاویر دارد؛ اما به قیمت کاهش میزان جزئیات در محیط‌های پرنور تمام شده است. با این حال کیفیت تصاویر ثبت‌شده در محیط‌هایی با میزان نور مختلف، به هیچ وجه قابل قیاس با دوربین پرچم‌داران دنیای موبایل نیست. اما گیر ۳۶۰ جدید توانایی ثبت تصاویری را دارد که گزینه‌های بسیار اندکی در جهان، قابلیت عملکردی مشابه با آن دارند. 

دوربین گیر ۳۶۰ ۲۰۱۷ سامسونگ / samsung gear 360 201

سامسونگ امکان اشتراک فوری ویدیوها و تصاویر ضبط‌شده با گیر ۳۶۰ را نیز فراهم کرده است تا کاربران به‌راحتی بخش مورد نظر خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند. این موضوع برای آن دسته از افرادی که فعالیت پررنگی در شبکه‌های اجتماعی دارند، بسیار حائز اهمیت است. یکی از مشکلات دوربین‌های گیر ۳۶۰ نبود برنامه‌ی توانمند و مناسب برای مشاهده‌ی کلیپ‌های ضبط‌شده در کامپیوتر است. سامسونگ هنوز به‌طور رسمی نرم‌افزاری در این زمینه عرضه نکرده است و بهترین نمونه‌ی موجود، GoPro VR Player‌ است. با این حال این نرم‌افزار تنها قابلیت پخش تصاویر در حالات مختلف را دارد و امکان تدوین و گرفتن خروجی از آن فراهم نیست. 

جمع‌بندی

دوربین گلکسی گیر ۳۶۰ جدید سامسونگ، با بهبود‌های متعددی نسبت به نسل پیشین خود همراه شده است. طراحی جدید در کنار سنسور‌های توانمند‌تر، راحتی و لذت بیشتری در استفاده از این دوربین به ارمغان آورده‌اند. الگوریتم‌های مختلف پردازش تصاویر نیز حالات بسیار جذابی ایجاد کرده است که عموم کاربران قطعا از آن لذت خواهند برد. عملکرد بخش نرم‌افزاری در چسباندن تصاویر نیز بسیار مطلوب است.

دوربین گیر ۳۶۰ ۲۰۱۷ سامسونگ / samsung gear 360 201

بزرگ‌ترین مشکل نسل جدید گیر ۳۶۰ سامسونگ، پشتیبانی اندک از تنها چند نسخه گوشی‌ هوشمند است که امکان بازبینی محتوای ضبط‌شده و اشتراک گذاری آن‌ها برای بسیاری از کاربران و بلافاصله پس از ضبط را از بین می‌برد. نبود نرم‌افزار مناسب در ویندوز، لذت استفاده این دوربین را برای افرادی که از گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ و اپل بی‌بهره هستند نیز کاملا از بین می‌برد. این موضوع می‌تواند به فروش آن ضربه‌ی بزرگی بزند.

با این حال اگر در حال حاضر مالک یکی از گوشی‌های سازگار با گیر ۳۶۰ ۲۰۱۷ هستید، فعالیت زیادی در شبکه‌های اجتماعی دارید و همواره در سفر و مشغول ثبت تصاویر هستید، دوربین ۳۶۰ درجه‌‌ی جدید سامسونگ می‌تواند دید جدید و البته بسیار جذابی به شما بدهد که لذت بسیاری به همراه خواهد داشت. 

نکات مثبت

ارتقاء ارگونومی نسبت به نسل گذشته حالت‌های تصویر متنوع و بسیار جذاب رابط کاربری خوب پردازش بسیار خوب تصاویر

نکات منفی

عمر اندک باتری پشتیبانی اندک از گوشی‌های هوشمند نبود نرم‌افزار پخش و تدوین برای کامپیوتر‌



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بررسی دوربین گیر 360 جدید سامسونگ»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..