تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ویکی لیکس: روترهای اپل تنها نمونه‌های مقاوم در برابر هک CIA

بر اساس اسناد ویکیلیکس، سازمان سیا از سالها پیش با هک روتر‎های وای‎فای، بهراحتی اطلاعات شبکههای مختلف را زیر نظر دارد.

مودم و روتر اولین قدم برای ورود به هر شبکهای بهحساب میآید. یکی از نگرانیهای دائمی کاربران حفاظت از روترهای وایفای است؛ به همین دلیل این محصولات باید از امنیت بالایی برخوردار باشند. اگر بتوانید به روتر و مودم شخصی یا عمومی دسترسی پیدا کنید، قادر خواهید بود کنترل آن شبکه و تمام اطلاعات ردوبدل شده را در اختیار بگیرید.

ویکیلیکس سازمانی غیرانتفاعی و بینالمللی است که به ارسال و افشای اسناد از سوی منابع ناشناس شهرت دارد. این سازمان اخیرا اسنادی منتشر کرده است که نشان میدهند سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA)، از سالها پیش روتر‎های وای‎فای را هک میکند و بهراحتی میتواند اطلاعاتی را که در شبکههای مختلف در جریان است، زیر نظر بگیرد. یک فرآیند هک ویژه که به نام شکوفه گیلاس (CherryBlossom) شناخته میشود، به آژانس این دسترسی را می‎دهد تا تمامی فعالیتهای اینترنتی هدف موردنظر را رصد کند و حتی مرورگر آنها را به سایتهای فیشینگ دولتی هدایت کند.

مقاله‌های مرتبط:

وبسایت ZDNet برای اولین بار متوجه این موضوع در اسناد ویکیلیکس شده است. با وجود آنکه در این اسناد آمده که هک مذکور روی ۲۵ مدل مختلف روتر ساخت شرکتهای بزرگ قابلاجرا است؛ احتمالا اعداد و ارقام واقعی بیش از این تعداد باشد. هنگامی که نسخهی ساخت، مدل و سختافزار دستگاهی پشتیبانی شود، میتوان بهسادگی نسخههای فرمور مشابه یا بینالمللی را روی آن پیاده کرد؛ مادامیکه دستگاه، سختافزار یا سیستمعامل خود را عوض نکرده باشد.

بر اساس اسناد فاش شده، ۱۰ برند معروف ایسوس، بلکین، بوفالو، دل، دی‎لینک، لینک‎سیس، موتورولا، نت‎گیر، سنائو و یو‌اس روبوتیکس در لیست روتر‎های هک شده قرار دارند. نکتهی قابل‎توجه، قرار نداشتن برند اپل در این لیست است که نشان میدهد روتر‎های ایرپورت و تایم کپسول شرکت اپل قربانی هک توسط سیا نشدهاند. بر اساس گزارشهای ماه مارس، اخیرا سازمان سیا کنترل عمده‎ی واحد تخصصی تولید بدافزارهای آی‌او‌اس را ازدست‌ داده است. این افشاگری اهمیت امتناع شرکت اپل از تولید نسخه‎ی ضعیف‌شده‎ی آی‌او‌اس برای استفاده در سازمانهای اجرای قانون را دوچندان می‎کند. پیش از این هم فاش شده بود که سیا به تلویزیونهای هوشمند کمپانی سامسونگ دسترسی دارد و با فعال کردن گیرندهی صوتی آنها، صحبت کاربران را شنود میکند.

همانطور که بارها پیش از این استدلال کردهایم، زمانی که ابزاری وجود داشته باشد، بالاخره دیر یا زود هک خواهد شد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ویکی لیکس: روترهای اپل تنها نمونه‌های مقاوم در برابر هک CIA»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..