تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گرد و غبار خانگی موجب چاقی می شود

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛گزارش تیمی از محققان نشان می دهد مقادیر کم گردوغبار خانگی حاوی بسیاری از ترکیبات و آلاینده های محیطی می توانند سلول های چربی را در انباشت تری گلیسیریدهای بیشتر در شرایط آزمایشگاهی تحریک کنند.

مواد شیمیایی مختل کننده غدد درون ریز یا EDCها به صورت طبیعی یا مصنوعی در ترکیبات وجود دارند که می توانند در هورمون های بدن اختلال ایجاد نمایند. EDCها نظیر مواد ضداشتعال، فتالات و بیسفنول-A، دارای تاثیرات بالقوه ای بر عملکرد تولیدمثل، عصب و سیستم ایمنی هستند.

اما مطالعات حیوانی نشان می دهد قرارگیری در معرض EDCها در اوایل زندگی می تواند منجر به اضافه وزن در سنین بالاتر شود.

طبق اعلام سازمان حفاظت از محیط زیست، کودکان روزانه ۵۰ میلیگرم غبار خانگی از طریق استنشاق یا پوست دریافت می کنند که نگرانی در مورد تاثیرات احتمالی آنها بر سلامت کودکان وجود دارد.

محققان عنوان می کنند این گرد و غبار خانگی با ایجاد اختلال در سلامت متابولیکی روند انباشت تری گلیسیریدها و سلول های چربی را تحریک می کند.

 

منبع: مهر

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گرد و غبار خانگی موجب چاقی می شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..