تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مورینیو و یونایتد: فصل دوم، فصل پرواز؟

کد خبر: ۵۶۸۶۵۵

۴۲۰  بازدید

ورزش سه: حمیدرضا صدر در پنج پرده به دورخیز بلند منچستر یونایتد برای آغاز فصل نو پرداخته، به انتظارات بزرگ از ژوزه...

یک: سرود پیروزی

آنها به تاریخ آمریکا روی آورده بودند. به جنگ مکزیک و آمریکا در 1874 پس از آن ضمیمه شدن تگزاس به ایالات متحده. به آواز معروف دریانوردان آمریکایی: "دیوارهای مونته زوما". هواخواهان دو آتشه منچستر یونایتد صد و چهل سال بعد از آن جنگ، آن آواز را با شعری از خود اطراف استادیوم هیوستن تگزاس می خواندند "... از کرانه های رود ایرول به کرانه های سیسیل... ما برای یونایتد می جنگیم، می جنگیم، می جنگیم... تا جایی که سرانجام قهرمان لیگ شویم... لعنت به لیورپول... لعنت به من سیتی... ما برای یونایتد می جنگیم، می جنگیم، می جنگیم... تا جایی که سرانجام قهرمان لیگ شویم...". ژوزه مورینیو سرود دو آتشه ها را شنیده. خودش هم دوآتشه بوده و فصل پیش را با ربودن دو جام به پایان برده: جام حذفی و جام اروپا، ولی می دانسته انتظارات از منچستر یونایتد و او بسیار بالاتر از این ها بوده. بنابراین جمله " بیشتر می خواهیم: بیشتر، بیشتر، بیشتر" را تکرار کرده. تکرار و تکرار.

دو: رقابت با سیتی

ورود پپ گواردیولا به منچستر سیتی بر تب و تاب یونایتد افزوده. دو باشگاه منچستری طی سال های اخیر خرج کرده اند و خرج: در 2013 سیتی 72 میلیون در بازار پرداخته و یونایتد 28 میلیون. در 2014 سیتی 53 میلیون و یونایتد 119 میلیون. در 2015 سیتی 144 میلیون و یونایتد 113 میلیون. در 2016 سیتی 175 و یونایتد 106 میلیون... دو باشگاه منچستری طی پنج تابستان یک بیلیون پوند خرج کرده اند. سرخپوش ها فصل پیش دو جام را به چنگ آوردند، ولی با زیر سئوال رفتن "برند فوتبال یونایتد"، با زدن فقط 54 گل در لیگ، کمتر از اورتون و حتی بورنموث. یونایتد در فصل سپری شده یکی از ناکامان لیگ در نواختن ضربه های ایستگاهی بود. پنجمین تیم جدول لیگ طی نواختن ضربه های ایستگاهی بوده اند و محض نمونه ساندرلند سقوط کرده کارسازتر از آنها عمل کرد. بنابراین اولویت خرید تابستانی چیزی نبود جز به چنگ آوردن یک مهاجم.

مورینیو و یونایتد: فصل دوم، فصل پرواز؟

سه: پسر بلژیکی و طلسم

روملو لوکاکو از اورتون آمده. پسر بیست و چهار ساله 85 میلیون پوندی. مهاجمی که روزگاری در چلسی برای مورینیو بازی کرده. مهاجم چپ پای 90/1 متری با قدرت جسمی فراوان که بدنساز شخصی داشته. به قول خودش از شانزده سالگی ماشین گلزنی بوده. با ترک اندرلشت شش سالی در لیگ برتر بازی کرده و یکی از پنج بازیکنی بوده که پیش از بیست و سه سالگی پنجاه گل در لیگ برتر زده. فصل پیش پس از سی و یک سال رکورد گری لنیکر در اورتون که زدن بیش از بیست گل در لیگ طی یک فصل بوده را شکسته. از 2012 تاکنون 85 گل در لیگ برتر زده و پس از سرجیو آگرو در این مدت دومین گلزن لیگ شده.

پسر بلژیکی برای پوشیدن پیراهن شماره 9 متواضعانه از زلاتان اجازه گرفته و در ایالات متحده برابر رئال سالت لیک اولین گلش را هم با پیراهن سرخ زده. با این وصف می دانسته پیراهن شماره 9 یونایتد "طلسم شده" هم بوده. زلاتان برغم درخشش با همان پیراهن پایش شکسته و آن پیراهن پس از اندی کول به هیچ بازیکنی در اولدترافورد وفا نکرده، نه به دیمیتار برباتف، نه به لوییز ساها و نه به فالکائو.

مورینیو گفته ترکیب لوکاکو - راشفورد یکی از گزینه هایش شده. گفته راشفورد را مهاجم سایه نخواهد کرد. گفته راشفورد طی بازی کنار زلاتان پخته تر شده و باید بسیار بیشتر از دوازده گلی که فصل پیش زد بزند. گفته لوکاکو می تواند زمینه ساز شکوفایی راشفورد شود. گفته تحرک فراوان لوکاکو به نمایش بهتر پوگبا خواهد رسید. گفته این گران ترین خرید یونایتد به محوطه جریمه حریفان نزدیک تر شده و زهرآگین تر بازی خواهد کرد.

مورینیو و یونایتد: فصل دوم، فصل پرواز؟

چهار: دفاع را فراموش نکن

دفاع یونایتد در فصل سپری شده پس از تاتنهام بهترین دفاع لیگ بوده، با این وصف ویکتور لیندلاف بیست و دو ساله از بنفیکا آمده تا ژوزه نشان دهد به کریس اسمالینگ اعتقاد چندانی نداشته. یونایتد برای این مدافع سوئدی 35 میلیون پرداخته پیراهن شماره 2 را که فصل پیش بی صاحب بود بر تنش کرده... مورینیو دنبال یک هافبک دفاعی هم رفته، دنبال اریک دایر در تاتنهام و نمانیا ماتیچ در چلسی، همین طور دنبال ایوان پریسیچ که یک بازیکن گوش فوق العاده بوده... خریدهای پارسال ژوزه کارساز بوده اند: اریک بیلی، هنریک مخیتاریان، پل پوگبا و زلاتان ایبراهیموویچ. در حقیقت آنهایی که دست و پا زدند میراث گذشتگان بوده اند: لوک شاو، آنتونی مارسیال و کریس اسمالینگ.

پنج: فصل قهرمانی

یونایتد طی فصل طاقت فرسای پیش 64 بار به میدان رفت، 17 بازی بیشتر از چلسی و لیورپول. آن چه سرخپوش ها را در لیگ فرسوده کرد و خسته. فصل که به پایان رسید هفت بازیکن تیم مصدوم بودند. اکنون شرایط برابر شده و شش تیم در این فصل، حتی اورتون، راهی رقابت های اروپایی شده اند و توازن به لیگ بازگشته... مورینیو هم گفته می خواهد پانزده سال در اولدترافورد بماند. طرفداران یونایتد می دانند ژوزه در هیچ باشگاهی دویست بازی هم روی نیمکت دوام نیاورده، ولی ادعایش را نشانه وفاداری قلمداد کرده اند، نشانه بلندپروازی. همان چیزی که در دوران دیوید مویس و لویی ونگال بر باد رفته بود. آنها می دانند مورینیو در فصل دوم همه تیم های که روی نیمکت شان نشسته قهرمان لیگ شده و چرا حالا نه؟

سوپر کاپ اروپا پیش رو است. منچستر یونایتد - رئال مادرید. مورینیو برابر رئال و رونالدو مقابل یونایتد. جایی که ژوزه پس از پانزده ماه تیمی متعلق به خودش را روانه میدان خواهد کرد. قلمرویی بی بهانه برای ناکامی.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مورینیو و یونایتد: فصل دوم، فصل پرواز؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..