تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نبود عدالت پرداخت حقوق نظام سلامت/بیکاری پرستاران و کاهش انگیزه کاری

نبود عدالت پرداخت حقوق نظام سلامت/بیکاری پرستاران و کاهش انگیزه کاریمحمد شریفی مقدم  قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛   اظهار کرد: در حال حاضر متأسفانه کم‌لطفی‌های زیادی به پرستاران در سراسر کشور می‌شود و به بهانه‌های مختلف افرادی برای پیشرفت خود سعی در ضعیف کردن این گروه می‌کند.

 شریفی مقدم ادامه داد: طی ۳ سال گذشته از میان ۳۷ هزار پرستار تنها ۱۶ هزار نفر به وسیله وزارت بهداشت جذب شده‌اند و در آخرین آگهی استخدام بیش از ۹ هزار نفر از پرستاران در سایت سازمان نظام پرستاری ثبت‌نام به عمل آورده‌اند.

 وی با بیان اینکه بسیاری از پرستاران و فارغ‌التحصیلان این رشته تغییر شغل داده‌اند، افزود: در طول ۴ سال گذشته ۴۴ هزار پرستار فارغ‌التحصیل شده‌اند و متأسفانه جذابیت حرفه‌ای در این رشته وجود ندارد و به نظر من وزارت بهداشت باید در این زمینه برنامه‌ریزی‌های خوبی را انجام دهد تا پرستاران بخاطر پر خطر بودن کارشان در بیمارستان‌ها تغییر شغل ندهند.

 شریفی مقدم اظهار کرد: در بیمارستان‌های کشور باید پرداختی‌ها بر اساس عدالت صورت بگیرد و اگر فردی حقوقش با بقیه در یک گروه عرضه كننده خدمات بهداشتی و درمانی متفاوت باشد این مسئله نشان‌دهنده بی‌عدالتی در پرداخت‌ها محسوب  و این مسئله باعث کاهش انگیزه کاری در پرستاران می‌شود.

 وی ادامه داد: تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در مصوبه تیر ماه سال ۸۶ انجام شده، اما وزارت بهداشت هیچ عزم جدی برای اجرای آن ندارد و همین مسئله باعث بروز مشکلاتی در این حوزه و افراد شاغل و حتی فارغ‌التحصیلان پرستارى می‌شود.

 شریفی مقدم گفت: پیرو ابلا‌غیه سال ۹۴ محوریت آموزش پرستاران دانشکده‌ها بوده که امروزه متأسفانه به بیمارستان‌ها بر اساس ابلا‌غیه جدید سپرده شده است و این مسئله می‌تواند بار علمی پرستاران را تحت پوشش قرار دهد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نبود عدالت پرداخت حقوق نظام سلامت/بیکاری پرستاران و کاهش انگیزه کاری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..