تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تبلیغات سیاسی نامزد‌های انتخابات را از اهدافشان دور می‌کند

سالاری فر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

مجتبی سالاری فر فلوشیپ اینترنشنال کارتولوژی و رئیس مرکز قلب تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص اهداف سازمان نظام پزشکی اظهار کرد: این سازمان یک نهاد مدنی به حساب می‌آید و الزاما یک نهاد صنفی نیست و بر اساس قانون نظام پزشکی، چندین وظیفه و مسئولیت بر عهده آن است که یکی از آن‌ها تنظیم روابط بین پزشکان است.

وی با اشاره به اینکه تنظیم رابطه جامعه پزشکی با دولت، بیمه‌ها و نهاد‌های حکومتی جزو وظایف سازمان نظام پزشکی است، افزود: تنظیم رابطه میان پزشکان و مردم که دریافت کنندگان خدمت سلامت هستند از جمله وظایف خطیر سازمان نظام پزشکی به شمار می‌رود.

سالاری فر بیان کرد: نظام پزشکی باید اعتبار و منزلت بالایی داشته باشد و با تعامل دولت و بیمه و سایر نهاد‌ها با چانه زنی و اقتدار، تعامل‌های لازم را برای حفظ منافع جامعه پزشکی حفظ کند و به گونه‌ای فعالیت نماید تا جامعه پزشکی در تمامی زمینه‌ها از اعتبار بالایی برخوردار باشد.

وی عنوان کرد: سازمان نظام پزشکی فقط نباید به دنبال منافع پزشکان باشد بلکه باید به عنوان یک نهاد متولی به سایر نهاد‌های سلامت خدمت کند.

رییس بخش مرکز قلب تهران گفت: یکی از نقاط ضعفی که در سال‌های گذشته در سازمان نظام پزشکی وجود داشت این بود که مشارکت پزشکان در انتخابات این سازمان بسیار کم بود؛ در حالی که هر چه مشارکت پزشکان در انتخابات سازمان بیشتر شود، به اقتدار نظام پزشکی کمک شایانی می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین باید ترکیبی از افراد شاخص در حوزه پزشکی به علاوه افراد کارآمد و جوان را در نظام پزشکی داشته باشیم.

سالاری فربا اشاره به اینکه سازمان نظام پزشکی در دوره‌های قبل نتوانست در حکم یک تشکل مدنی عمل کند، عنوان کرد: این سازمان در جهت بهبود روابط پزشکان با جامعه گامی بر نداشت و به صورت کاملا یک طرفه برخورد کرد.

وی با اشاره به این که فوت مرحوم کیارستمی در سال گذشته در سازمان نظام پزشکی بحرانی ایجاد کرد؛ تصریح کرد: در حالی که با تعاملات بین اقشار و رعایت ضوابط و قانون نظام پزشکی می‌توانستیم موضوع را حل کنیم و علت این امر عدم تعامل سازمان با اقشار مختلف بود.

رییس بخش مرکز قلب تهران ادامه داد: نظام پزشکی باید در تعامل با مجلس، دولت و سایر نهاد‌ها قوانین لازم را برای عملکرد مناسب سازمان، تنظیم کند و در فضای فعلی چنین شرایطی فراهم است که با کمک مجلس و دولت یک نظام پزشکی مقتدر و قوی داشته باشیم.

وی بیان کرد: نظام پزشکی نباید در دام دوگانگی بیفتد به این معنا که صرفاحضور پیر و جوان، دولتی‌ها یا خصوصی‌ها و سیاسیون یا غیر سیاسیون در این حوزه نباید مطرح شود، زیرا یک نظام پزشکی مقتدر همه‌ی این موارد را شامل می‌شود.

سالاری فر یادآور شد: تبلیغاتی که در زمینه سیاسی یا غیر سیاسی بودن افراد در نظام پزشکی مطرح می‌شود، به صلاح این سازمان نیست، زیرا آن را از امکان تعاملات محروم می‌کند.

انتهای پیام /

مشارکت پزشکان در انتخابات نظام پزشکی بیشتر شود



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تبلیغات سیاسی نامزد‌های انتخابات را از اهدافشان دور می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..