تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آیا سیا آموزش نظامی مخالفان سوری را واقعا متوقف کرده است؟

آیا سیا آموزش نظامی مخالفان سوری را واقعا متوقف کرده است؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ "یزید سایق" (Yezid Sayigh) کارشناس ارشد مرکز مطالعات خاومیانه در موسسه کارنگی در گفتگو با خبرگزاری «نووستی» گفته است، تصمیم "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا برای توقف برنامه حمایت تسلیحاتی و آموزش نظامی گروههای مسلح مخالف دولت سوریه که برخی رسانه های گروهی از آن خبر داده اند، می تواند نوعی امتیاز دهی به روسیه محسوب شود، ولی در عین حال هم ممکن است نشان دهنده اختلاف نظر جدی بین آمریکا و ترکیه باشد.

این محقق گفت: «این تصمیم می تواند امتیازی به روسیه باشد، ولی ماجرا تا به آخر روشن نیست که آیا توقف این کمکها شامل گروههای مسلح مخالف دولت سوریه که در مناطق جنوبی خاک سوریه فعال هستند نیز می شود یا نه. البته بسیار بعید است که این مسئله شامل کمکهای نظامی آمریکا به شبه نظامیان کرد در شمال سوریه شود.»

یزید سایق یادآور شد: «برنامه سازمان سیا که ما از آن صحبت می کنیم، احتمالا شامل کمکهای نظامی به شبه نظامیان در شمال غرب سوریه، منطقه ادلب و غرب حلب می شود که عملا از حدود ماه فوریه گذشته متوقف شده بود. آمریکایی ها احتمالا نگران روابط بسیار نزدیک این گروههای مسلح با گروههای اسلامگرای تندروتر هستند.»

این کارشناس افزود: «البته ترکیه نیز کاملا در روند اوضاع در این منطقه دخالت دارد و هر نوع تغییر سیاست آمریکا در قبال شبه نظامیان می تواند به اختلاف نظر موجود بین واشنگتن و آنکارا مربوط شود، همانطور که این اختلافات در مورد سایر مسائل نیز آشکار شده است.

لازم به یادآوری است که پیش از این روزنامه «واشنگتن پست» به نقل از منابع خبری خود خبر داده بود که دونالد ترامپ تصمیم گرفته است تا برنامه سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا برای حمایت تسلیحاتی و آموزش نظامی مخالفان مسلح در سوریه که علیه ارتش تحت فرماندهی "بشار اسد" می جنگند را متوقف کند.

"سارا ساندرز" سخنگوی کاخ سفید این مسئله را مورد تایید قرار نداده و سخنگوی سازمان سیا نیز از ارائه هر نوع تفسیر در این رابطه خودداری نموده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آیا سیا آموزش نظامی مخالفان سوری را واقعا متوقف کرده است؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..