تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بازخوانی حکمت‌های 71 تا 75 نهج البلاغه/ نشانه کمال عقل چیست؟

نشانه کمال عقل چیست؟به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امام علی (ع) در حکمت‌های زیر به موضوعات اخلاقی، علمی و اجتماعی می‌پردازد:

حکمت 71 :


چون عقل کامل گردد، سخن کوتاه شود.

حکمت 72:

دنیا بدن‌ها را فرسوده و آرزوها را تازه می‌کند. مرگ را نزدیک و خواسته‌ها را دور و دراز می‌کند. کسی که به آن دست یافته خسته و آن کس که به دنیا نرسد، رنجور است.

حکمت 73:

كسى كه خود را رهبر مردم قرار داد، بايد پيش از آن كه به تعليم ديگران پردازد، خود را بسازد و پيش از آن كه به گفتار تربيت كند، با كردار تعليم دهد. زيرا آن كس كه خود را تعليم دهد و ادب كند، سزاوارتر به تعظيم است از آن كه ديگرى را تعليم دهد و ادب بياموزد.

حکمت 74:

انسان با نفسی که می‌کشد، قدمی رو به مرگ برمی‌دارد.

حکمت 75:

هرچیز که شمردنی است پایان پذیر است و هرآنچه را انتظار می کشی خواهد رسید.

انتهای پیام/

حکمتی کوتاه از زبان مولای متقیان درباره تکامل عقل



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بازخوانی حکمت‌های 71 تا 75 نهج البلاغه/ نشانه کمال عقل چیست؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..