تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۲۳ هزار واحد تولیدی از تعطیلی نجات یافتند

محمدرضا فیاض ظهر امروز در همایش تجلیل از صنعت‌گران، معدن‌کاران و اصناف، اظهار کرد: ابتکار استان زنجان در برگزاری مراسم تجلیل روز اصناف و روز صنعت و معدن پس از ادغام دو وزارتخانه قابل تحسین است و بهتر است که این اتفاق در برنامه ملی روز صنعت و معدن نیز بیافتد و هر دو مراسم در یک روز اجرا شود.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر رتبه کشور در فضای کسب و کار بین‌المللی ۱۲۰ است و این یعنی اینکه ایجاد کسب و کار در ۱۱۹ کشور بهتر از ایران است و باید به سمتی حرکت کنیم که این رتبه به زیر ۱۰۰ برسد ولی نباید فراموش کرد که در چند سال گذشته رتبه ایران در همین بخش ۱۵۲ بود و در این زمینه پیشرفت‌های بسیاری داشته‌ایم.

وی با اشاره به برخی دیگر از شاخص‌ها، افزود: در زمینه رقابت‌پذیری رتبه ایران از ۸۲ به ۷۶ و در نرخ رشد بخش صنعت از منفی ۱۰.۵ به مثبت ۶.۵ رسیده‌ایم و این مهم نشان از آن دارد که قدم‌هایی در راستای بهبود شرایط برداشته شده ولی اگر به دنبال پیشرفت و جبران عقب‌ماندگی‌ها هستیم باید به جای برداشتن گام‌هایی در هر زمینه‌ای، جهش کنیم، زیرا با قدم برداشتن دیر به مقصد می‌رسیم.

فیاض خاطرنشان کرد: با اجرای طرح حمایت از واحدهای تولیدی در کشور طی پارسال، ۲۳ هزار واحد تولیدی با ۱۸ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری از تعطیلی نجات یافته و به چرخه تولید بازگشتند و در مرحله اول باید با دید بازتری حرکت می‌کردیم و در دستورالعمل جدید برای سال‌جاری تسهیلات عمدتاً به واحدهایی که زمینه اشتغال‌زایی جدید فراهم کرده و صادرات انجام می‌دهند، پرداخت می‌شود.

معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌ها یادآور شد: استان زنجان با توجه به پتانسیل‌های بالای معدنی، نیازمند توجه ویژه‌ای جهت توسعه این بخش است و لازم به ذکر است که در حال حاضر از نظر ژئوفیزیک هوایی ۴۶۰ هزار کیلومتر نقشه وجود دارد و نقشه کاداستر همه معادن کشور نیز به پایان رسیده است.

وی تصریح کرد: برای سامان دادن صنایع، توسعه شهرک‌های صنعتی در دست اقدام بوده و گام‌های مناسبی برداشته شده است و در حال حاضر ۷۰۹ شهرک صنعتی در کشور وجود دارد که آب و برق ۸۳ شهرک تامین شده و ۱۲۷ شهرک گازرسانی شده است.

فیاض اظهار کرد: بخش مالیاتی کشور باید مقررات و ضوابط دست و پا گیر را از پیش پای صنعت‌گران بردارد و تا پایان سال‌جاری، ۱۷ خدمت وزارت صنعت، معدن و تجارت به صورت سیستماتیک و از بروکراسی اداری خارج خواهد شد.

در ادامه این جلسه، استاندار زنجان با تبریک روز ملی صنعت، معدن و اصناف به فعالان این حوزه، اظهار کرد: حجم قانون در کشور بالا است و به قانون‌زدایی در کشور محتاج هستیم و وقتی قانون زیاد شود حواشی و تفسیر قانون زیاد می‌شود و به جد نیاز به پالایش قانون داریم.

اسدالله درویش‌امیری ادامه ‌داد: با افتخار از سرمایه‌گذاری و تولید و اشتغال استقبال می‌کنیم. ما نیاز به سرمایه‌گذاری داریم. زیبنده جمهوری اسلامی نیست که جوانی بیکار باشد و این را باید کسانی که در حوزه صنعت، معدن، تجارت، کشاورزی و خدمات هستند، فکری کنند.

وی افزود: ما در دولت سرباز فعالان اقتصادی هستیم نه سرور و باید موانع سرمایه‌گذاری را از راه سرمایه‌گذار برداشت و از سرمایه‌گذاران حمایت کرد.

این مسئول در رابطه با لزوم توسعه صنعت ریلی، خاطرنشان کرد: صنعت ریلی نیاز به واگن‌های جدیدی دارد و صنعت ریلی باید با صنعت ریلی نوین جهان همگام شود و برای تحقق فاز دوم این صنعت در استان اقداماتی انجام شده است.

درویش‌امیری تاکید کرد: در استان زنجان هیچ سرمایه‌گذاری نباید پشت درها بماند؛ چرا که استان محتاج آن‌ها است.

استاندار زنجان با اشاره به اجرای موفق طرح رونق تولید در استان، تصریح کرد: در طرح رونق برخی صنایع و شرکت‌ها معلول و فلج بودند. شاید در اجرای این طرح صد درصد به هدف نرسیدیم اما کمک بزرگی در طرح رونق و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به صنایع شده است و در سال جدید نیز ۱۰ هزار میلیارد تومان برای بازسازی صنایع از طریق منابع بانکی در نظر گرفته شده که ۲۷۰ میلیارد تومان سهم زنجان است و در طرح رونق ۲۰ هزار میلیارد تومان بدون سقف استانی تعیین شده است.

این مسئول با بیان اینکه تولید و اشتغال به شرطی رونق می‌یابد که تولیدات در کشور نماند و صادر شود، گفت: صنعت در صورتی می‌تواند بخش اعظمی از اشتغال را بر عهده بگیرد که بتواند محصولات خود را صادر کند و نیز ۴۵ هزار شغل در حوزه صنعت و معدن در استان است و همه باید بدانند که اگر فکر و سرمایه صنعت‌گران و سرمایه‌گذاران نبود اشتغال ایجاد نمی‌شد.

وی اظهار کرد: همگامی کشور و استان با تکنولوژی دنیا ضروری است و بدون دستیابی به تکنولوژی روز دنیا رقابت امکان‌پذیر نیست و دنیا رشد تکنولوژی سریعی دارد که نباید از این پیشرفت عقب ماند.

 

39224




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۲۳ هزار واحد تولیدی از تعطیلی نجات یافتند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..