تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




احتمال بازگشت قیمت نفت به کانال 50 دلار

کد خبر: ۵۶۷۷۹۹

۱۵  بازدید

خبرگزاری مهر: کارشناسان پیش بینی می کنند که احتمال بازگشت قیمت نفت به حدود ۵۰ دلار برای هر بشکه، بالاست.

پایگاه اینترنتی اویل پرایس نوشت: باب پارکر، عضو کمیته سرمایه گذاری مؤسسه کویلوست، گفت: باور دارم که احتمال بالایی وجود دارد که دوباره شاهد بازگشت قیمت (شاخص نفت خام آمریکا) به ۵۰ دلار باشیم.

این پیش بینی در پی مجموعه ای از داده‌ها مطرح می شود که سبب شده است معتقدان به رشد قیمت نفت، دوباره بتوانند امیدوار شوند. اگرچه هر یک از این داده‌ها به تنهایی چندان مهم نیستند، در کنار یک دیگر می توانند نشانه ای از کاهش عرضه در بازارهای جهانی باشند.

برای نمونه، هفته گذشته آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش ماهانه بازار نفت برآورد کرد که افزایش تولید نفت نیجریه و لیبی سبب شده است میزان پایبندی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به سقف تولید خود، کاهش یابد.

این آژانس افزایش غافلگیرکننده تولید اعضای اوپک سبب می شود بازگشت توازن به بازار نفت، به تأخیر بیفتد. با این همه، افزون بر این داده های نگران کننده، آژانس بین‌المللی انرژی برآورد خود را از رشد تقاضای روزانه نفت ۱۰۰ هزار بشکه افزایش داد و به یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه رساند.

بنابر این، تقاضای نفت با شتابی بیش از انتظار افزایش می یابد که نشان می دهد به احتمال زیاد در نیمه دوم امسال، سطح ذخیره سازی نفت با شتابی بیشتر کاهش می یابد. در تأیید این پیش بینی آژانس، به تازگی آماری منتشر شد که نشان می دهد میزان مصرف نفت در پالایشگاه‌های چین در ماه ژوئن امسال، به نزدیک رکورد خود رسیده و با توجه به کاهش تولید داخلی نفت این کشور، واردات نفت خام در آن افزایش یافته است.

دلیل دوم برای افزایش تدریجی قیمت نفت، این است که شمار دکل های حفاری نفت در آمریکا، با وجود استمرار رشد، با روندی آهسته تر افزایش می یابد. افت قیمت نفت سبب شده است شرکت های حفاری نفت شیل در آمریکا از بازگشت تهاجمی به میدان‌ها، هراس داشته باشند. کند شدن رشد دکل های حفاری در آمریکا سبب شده است معامله گران امیدوار شوند که رونق حفاری در این کشور متوقف شود و عرضه نفت در بازار کاهش یابد.

دلیل سوم برای بازگشت تدریجی قیمت نفت به حدود ۵۰ دلار، این است که آمریکا در دو هفته پیاپی، از کاهش سطح ذخیره سازی نفت خبر داده است. اداره اطلاعات انرژی آمریکا در دو هفته گذشته از کاهش ۷,۵ میلیون و ۶.۳ میلیون بشکه ای سطح ذخیره سازی نفت در این کشور خبر داده است. هنوز برای پیش بینی زود است، اما اگر افت ذخیره سازی چند هفته دیگر هم تکرار شود، می توان از تثبیت حداقل قیمت نفت در بالای ۴۰ دلار و شاید حتی نزدیک به ۵۰ دلار مطمئن شد.

دلیل چهارم برای افزایش قیمت نفت این است که بازار نفت پس از این از مواردی همچون افزایش تولید نفت نیجریه و لیبی، غافلگیر نخواهد شد. پارکر گفت: یکی از دلایل افت قیمت نفت در یک ماه گذشته، بازگشت لیبی بود که اکنون به طور کامل تأثیر کاهشی خود را در بازار نشان داده است.

وی اعلام کرد که رشد اخیر قیمت نفت در ساختار کلی حاکم بر بازار نفت، چندان چشمگیر نیست.

رفتار اخیر معامله گران، منعکس کننده بازگشت فضای روانی مثبت تر به بازار نفت است. صندوق های سرمایه گذاری و دیگر مدیران مالی که در ماه ژوئن بیشتر روی افت قیمت نفت حساب کرده بودند، در هفته گذشته معاملات مبتنی بر کاهش قیمت را خاتمه دادند. آمارهای جدید نشان می دهد که این معامله گران در دو هفته گذشته، شمار معاملات مبتنی بر افزایش قیمت را بیشتر کرده اند.

تمار اسنر، تحلیلگر مؤسسه نزدک، گفت: معامله گران با خوشبینی نسبتاً بیشتری به برخی از تحولات بازار نفت نگاه می کنند، اگرچه فضای کلی بازار همچنان منفی است؛ امروز شرایط از "بسیار بد" به سوی "نسبتاً بد" حرکت می کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «احتمال بازگشت قیمت نفت به کانال 50 دلار»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..