تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اختصاص یک درصد از بودجه دارایی کشور به مصون سازی در برابر تهدید‌های استاتیک

اختصاص یک درصد از بودجه دارایی کشور به مصون سازی در برابر تهدید‌های استاتیکبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یزدانی مشاور وزیر علوم در نخستین کنفرانس ملی فرماندهی عملیات اطفای حریق که صبح امروز در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، اظهار کرد: آتش نشانی در اطفای حریق از مسائل مهم کشور به شمار می‌آید که در همین راستا در وزارت علوم کمیته‌ای به نام سازمان پدافند غیر عامل تشکیل شده است؛ هدف ما این است که بتوانیم کشور و زیر ساخت‌های آن را در برابر تهدیدهای استاتیک مانند سیل و زلزله و پویا که ساخته دست بشر است، حفظ کنیم.

وی افزود: تهدیدهای پرتوی و الکترومغناطیس از جمله تهدیدهای پویا محسوب می‌شوند تاکنون بیش از 40 مورد تهدید شناسایی شده است.

مشاور وزیر علوم عنوان کرد: طی ابلاغیه‌ای صادر شده باید دارایی و سرمایه‌های مادی در برابر انواع تهدیدها مصون سازی شوند تا آسیب‌ها به حداقل ممکن کاهش پیدا کند.

یزدانی تاکید کرد: یک درصد از بودجه تملک دارایی کشور به حفاظت از زیر ساخت‌ها در مصون سازی آنها در برابر تهدیدها اختصاص پیدا می‌کند، در شورای عطف هم در راستای ایمن سازی کارگروه‌های شکل گرفته که از جمله این کارگروه‌ها می‌توان به کارگروه صنعت و پرتوی اشاره کرد.

وی گفت: در وزارت علوم باید رشته‌های مرتبط با اطفای حریق شکل بگیرد؛ از جمله وظایف ما رصد و شناسایی تهدیدها، جلوگیری از پیامدها، مدیریت کنترل پیامدها و بازسازی صحنه پس از پیامدها است، پیامدهای تهدیدهای سایبری و پرتوی بسیار سنگین بوده است.

مشاور وزیر علوم با اشاره به وجود 2 منبع تولید گاز در کشور یادآور شد: در صورتی که منابع گازی کشور از کار بیافتد قسمت عمده‌ای از این سرزمین فلج می‌شود؛ وزارت نفت شامل صنایع ملی پتروشیمی، نفت، گاز و پالایش و پخش است.

انتهای پیام/

تهدیدهای پویا چیست؟



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اختصاص یک درصد از بودجه دارایی کشور به مصون سازی در برابر تهدید‌های استاتیک»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..